Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
Ik had origineel in september een PLAID besteld. In februari deze geannuleerd en een long range besteld. Ik denk wel dat de Europese versie niet identiek is aan de Amerikaanse. Zo verwacht ik nieuwe achterlichten voor de CCS stekker en nog zaken die ik heb horen waaien en die waarschijnlijk langere ontwikkeling vragen.
 
zal wel weer koren op de molen van de haters zijn. heb je trouwens de plaid besteld?
5hwinb.jpg
 
Zijn er nog mensen die geen probleem hebben met vierkante stuur en het niet meer aanwezig zijn van de pookjes links en rechts van het stuur bij de nieuwe S en X?

Ik vind het jammer dat de knoppen enkel vanaf de voorzijde zijn te bedienen. Stuur leent zich uitermate voor knoppen aan de achterzijde. Verder vind ik de knoppen "oud". Hadden daar natuurlijk 360 mini joysticks moeten zitten.
 
Ik vind het jammer dat de knoppen enkel vanaf de voorzijde zijn te bedienen. Stuur leent zich uitermate voor knoppen aan de achterzijde. Verder vind ik de knoppen "oud". Hadden daar natuurlijk 360 mini joysticks moeten zitten.
Mja; ik ben nog altijd niet helemaal overtuigd, zelfs na het bekijken van enkele filmpjes hierover.

Ik heb nog een jaar voor de mijne weg moet, maar ik merk toch dat ik, zeker op langere ritten, graag mijn handen een beetje "overal" op het stuur leg om af te wisselen. Ook bij het draaien (of vooral het terugdraaien) van het stuur vind ik het wel prettig dat je het stuur kunt laten draaien rond je hand zonder er ooit contact mee te verliezen. Ik ben benieuwd hoe dat in de pratijk met die yoke zal gaan.

Los van het stuur snap ik het verlies van de stalks ook niet goed.

Zoals gezegd, ik heb er nog niet mee gereden dus weet niet hoe het in de praktijk voelt, maar het lijkt me (nog steeds) een oplossing waar geen probleem was, en is voor mij voor het moment de enige reden waarom ik twijfel om opnieuw een S te bestellen.
 
zeker op langere ritten, graag mijn handen een beetje "overal" op het stuur

Op lange snelwegritten kantel ik m'n stoel iets verder naar achteren. Zet het stuur iets lager en heb enkel het stuur aan de onderzijde achterlangs beet met beide handen terwijl m'n armen op m'n benen rusten.

maar het lijkt me (nog steeds) een oplossing waar geen probleem was,

In bovenstaande situatie blokkeerd de bovenzijde van het stuur een groot deel van het cockpit scherm. Vooral het bovenste stuk is eigenlijk in z'n geheel amper te zien. Als AP dan gaat flitsen aan de bovenzijde dan zie je dat niet omdat het stuur er voor zit. Met het yoke wheel heb je dit probleem niet en zou voor mij ideaal zijn.

Het liefst zie ik het oude AP nag gedrag dat heel het scherm flitst zoals jaren geleden.
 
Stomme vraag maar houden wij dan onze oude prijs? En wat als ik bv de kleur nog zou willen veranderen (ik wil rood zoals mijn huidige MS maar ik heb mij door mijn ega laten overhalen voor blauw... Waar ik uiteraard al lang spijt van heb :) )
Zolang je geen aanpassing maakt ben ik er vrij zeker van dat we de oude prijs houden. Wijzigingen lijken me hier een risico. best via een service center informeren. Waarschijnlijk kan je zelf niets wijzigen, maar enkel annuleren en opnieuw bestellen. Dit was bij mij het geval toen ik van een PLAID+ naar een LR wou gaan. Deze aanpassing konden ze ook bij een SeC niet doen. Dus ik moest toen een nieuwe bestellen en de PLAID+ heb ik laten annuleren via een SeC
 
  • Like
Reactions: maarten.claes
Op lange snelwegritten kantel ik m'n stoel iets verder naar achteren. Zet het stuur iets lager en heb enkel het stuur aan de onderzijde achterlangs beet met beide handen terwijl m'n armen op m'n benen rusten.



In bovenstaande situatie blokkeerd de bovenzijde van het stuur een groot deel van het cockpit scherm. Vooral het bovenste stuk is eigenlijk in z'n geheel amper te zien. Als AP dan gaat flitsen aan de bovenzijde dan zie je dat niet omdat het stuur er voor zit. Met het yoke wheel heb je dit probleem niet en zou voor mij ideaal zijn.

Het liefst zie ik het oude AP nag gedrag dat heel het scherm flitst zoals jaren geleden.
Mja, er zullen inderdaad wel voordelen zijn qua zichtbaarheid van het scherm, maar of dit dan opweegt tegen de (veronderstelde) nadelen: dunno. Ik zal het hier wel lezen en dan, eens ze uitgeleverd worden, zelf eens testen.
 
Stomme vraag maar houden wij dan onze oude prijs? En wat als ik bv de kleur nog zou willen veranderen (ik wil rood zoals mijn huidige MS maar ik heb mij door mijn ega laten overhalen voor blauw... Waar ik uiteraard al lang spijt van heb :) )
Ik heb gelukkig ook nog besteld pre 10k ophoging. Heb contact gehad met Tesla hierover en heb te horen gekregen dat zolang ik niks wijzig aan de bestelling dat ik de prijs behoud op moment van bestelling. Dus mocht je nu nog kleur wisselen wordt het een duur laklaagje :p