Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
Na inmiddels een week rijden met mijn LR kan ik alleen maar positief zijn. Het Yoke verhaal is voor mij reeds achterhaald en voelt reeds zeer goed aan.
De knipperlichten ben ik reeds gewoon geworden. Er zijn altijd verbeterpunten maar een mens moet ook wel eens tevreden zijn. Het resultaat van de LR is zoveel beter dat wij ons gelukkig mogen achten dat we met zo'n wagen mogen rijden en dat alles erop en eraan is. Bij andere merken is alles een optie.
 
Met de plaid rijden is werkelijk geweldig! Aan de Yoke was ik binnen 2 minuten gewend.
Ik heb sinds gebruik van de yoke wel last van mijn schouder ( ik weet niet zeker of dit door de Yoke komt)
Bij een gewoon stuur pak ik bij een bocht het stuur bovenaan en trek het stuur omlaag.
Bij de yoke doe ik eigenlijk soort gelijk, ik leg mijn hand op de hoek en trek het stuur omlaag.
Maar bij een scherpere bocht duw ik daarna met mijn 2e hand het stuur vanaf de onderkant omhoog.
Daarbij strek ik mijn arm best wel en die kracht samen met het strekken, geeft wellicht de last in mijn schouder.
Misschien moet ik de stuur setting meer naar comfort zetten i.p.v. sport, dat kan ook.
 
  • Like
Reactions: RobsEV and Maurice1
toen je de bestelling plaatste was je waarschijnlijk tevreden met de configuratie. Probeer daarmee tevreden te blijven; Anders ga je nog veel ongelukkige momenten meemaken in uw leven.
Laten we er maar over ophouden, schijnbaar ben ik een van de weinigen die de yoke ruk vind :) Voor de rest ben ik overigens zeer tevreden met de auto! Het is wat het is, en het is is op te lossen met een retrofit.
 
  • Like
Reactions: Hurkie
Nooit trekken aan een stuur/yoke maar altijd duwen
Dan heb je zeker nog niet met een Yoke gereden?
Als ik een flauwe bocht naar rechts maak, heb ik mijn hand op de rechter bult van de Yoke en dan trek ik deze naar beneden.
Of is dit naar beneden duwen ?
Bij een gewoon stuur pak ik het stuur bijna op dezelfde plek en trek het stuur dan naar beneden. (daar is het in ieder geval trekken)
Hier kan best verwarring over bestaan
 
Dan heb je zeker nog niet met een Yoke gereden?
Als ik een flauwe bocht naar rechts maak, heb ik mijn hand op de rechter bult van de Yoke en dan trek ik deze naar beneden.
Of is dit naar beneden duwen ?
Bij een gewoon stuur pak ik het stuur bijna op dezelfde plek en trek het stuur dan naar beneden. (daar is het in ieder geval trekken)
Hier kan best verwarring over bestaan
Er is de perfectie, en er is luiheid (met stuurbekrachtiging).

In een racer zonder stuurbekrachtiging zou je niet veel met 1 hand aan je stuur trekken 😂
 
  • Disagree
Reactions: THOB
Even een praktische vraag over onze net geleverde Model X (excuses als dit niet de juiste thread is): gezien de wagen vanuit de fabriek is uitgerust met een trekhaak, moeten wij nu asap een specifiek me keuring van de trekhaak laten uitvoeren of is dat niet nodig?
 
Even een praktische vraag over onze net geleverde Model X (excuses als dit niet de juiste thread is): gezien de wagen vanuit de fabriek is uitgerust met een trekhaak, moeten wij nu asap een specifiek me keuring van de trekhaak laten uitvoeren of is dat niet nodig?

TL;DR: ja.
 
  • Informative
Reactions: TDR BE
9 en 3 is je hefboom langer dan 10 en 2.

Rode en groene pijl vertegenwoordigen hetzelfde moment.
Op 10 of 2 ga je niet vertikaal duwen of trekken. Je duwt of trekt altijd en overal via de raaklijn en dus overal gelijk. Op 12 of 6 zou je anders geen beweging in het stuur krijgen.

Sowieso, zelfs al zou je op 10 of 2 vertikaal trekken of duwen, dan nog is met de huidige stuurbekrachtiging het verschil verwaarloosbaar.

C6DDA9D7-9816-47CC-9F86-0ED8160A845A.png
 
Er is de perfectie, en er is luiheid (met stuurbekrachtiging).

In een racer zonder stuurbekrachtiging zou je niet veel met 1 hand aan je stuur trekken 😂
Mooi dat iedereen weet hoe de Yoke rijdt zonder er ooit mee gereden te hebben.
En wat perfectie en stuurbekrachtiging met elkaar te maken hebben begrijp ik al helemaal niet.
Ik heb het gehad over last van mijn schouder (misschien veroorzaakt door de Yoke) vandaar dat ik de comfort stand van de stuurbekrachtiging ging uitproberen.
 
  • Like
Reactions: Xfrank