Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
Dat doe ik ook maar op kleine rotondes moet ik het beter moeten bedienen.
Ik wiebel ook met mijn vinger op die plek en omdat ik rechts af niet meteen geactiveerd krijg moeten mijn ogen van de weg af om te zien waarom ik er naast zit.
Ik zou maar eens een fietser missen bij het verlaten van de rotonde….
Waarom Tesla geen vette letter R en een verhoging in de rechts af toets heeft aangebracht snap ik niet maar het zou helpen denk ik…
Heb besloten er een R ondersteboven op te plakken.

Zit het stuur niet altijd ondersteboven als bij het verlaten van een kleine rotonde richting moet worden aangegeven naar rechts? Dan is het toch altijd de onderste van de twee toetsen?
 
In afbeelding zie je dat mijn rit " sinds opladen "zich niet reset. Is dit bij jullie S LR ook zo ?
Of is dit alleen bij mij.
Ik heb dit met mijn MYP ook. Toen de P binnen moest voor enkele kleine zaken heb ik dit ook gemeld en kreeg ik te horen dat dit een gekend probleem is en dat dit bij toekomstige updates opgelost zou moeten worden... Bij mij reset hij 1 op de 3 laadbeurten, dus vaak heb ik helemaal niks aan dat statistiekje
 
Update Model X Plaid levering, bestelling eind 2021. Verplaatst naar April - Juni.

Ik vraag mij nu toch wel sterk af: zijn er überhaupt al Model X Plaids in Nederland afgeleverd bij reguliere consumenten (dus geen lease- of doorverkoopkanalen)?

1675176079345.png
 
Update Model X Plaid levering, bestelling eind 2021. Verplaatst naar April - Juni.

Ik vraag mij nu toch wel sterk af: zijn er überhaupt al Model X Plaids in Nederland afgeleverd bij reguliere consumenten (dus geen lease- of doorverkoopkanalen)?

View attachment 901662
Hey, mijn 5 zits MX LR is ook verplaatst naar apr-juni. Nou wil dat nog wel eens vaak heen en weer gaan met de daadwerkelijke datum, maar het lijkt er dus op dat we weer uitstel gaan krijgen.

Ze hebben wel een handvol X Plaids in de showroom staan, dus ze moeten geleverd kunnen worden en/of al geleverd zijn. Ook aan consumenten lijkt mij die privé kopen.
 
Hey, mijn 5 zits MX LR is ook verplaatst naar apr-juni. Nou wil dat nog wel eens vaak heen en weer gaan met de daadwerkelijke datum, maar het lijkt er dus op dat we weer uitstel gaan krijgen.

Ze hebben wel een handvol X Plaids in de showroom staan, dus ze moeten geleverd kunnen worden en/of al geleverd zijn. Ook aan consumenten lijkt mij die privé kopen.
Je zou het denken, maar tot dusver zie ik enkel de zelfde 7-8 Plaid occassions op Gaspedaal staan (voor de hoofdprijs) bij een hand vol dealers die deze hoogstwaarschijnlijk in consignatie aanbieden?

Ben erg benieuwd hoeveel er nou daadwerkelijk geleverd zijn als privé aankoop.
 
Update Model X Plaid levering, bestelling eind 2021. Verplaatst naar April - Juni.

Ik vraag mij nu toch wel sterk af: zijn er überhaupt al Model X Plaids in Nederland afgeleverd bij reguliere consumenten (dus geen lease- of doorverkoopkanalen)?

View attachment 901662
Yep! Bij een vriend van mij is halverwege december zijn MX Plaid geleverd (prive). 6P/Blauw/Wit trouwens.
 
Interessant!

Zie dat er 13 in ‘23 afgeleverd zijn. Daarvan staat er 1 op AutoScout.

Dit gaat nog wel even duren op dit tempo 😅
Dat ligt er een beetje aan. Ik zag ergens een inschatting van een analist dat er in de EU ca 2 a 3.000 model x en s in bestelling stonden. Als dat er 200 in Nederland zijn waarvan er 56 zijn geleverd, dan wordt dat met de volgende boot al een heel eind ingelopen.
 
Wanneer je bericht krijgt om de afleverlocatie te kiezen en andere gegevens door te geven zoals financiering en dergelijke, betekent dit dan dat de levering nakende is? Iemand een idee op welke termijn je dan levering kan verwachten?

Voor de gelukkigen in dit topic die hun wagen al ontvangen hebben: hoeveel tijd voor jullie levering moesten jullie deze gegevens invullen?

(Ik heb de vraag telefonisch proberen te stellen aan drie verschillende service centers, maar nergens lijken ze de telefoon nog op te nemen. Ben ik de enige die het schandalig vind dat je op dergelijke manier wordt behandeld?)