Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben benieuwd hoeveel sneller de refresh X op lange afstanden is ten opzichte van de 'klassieke' X. Lager verbruik. Sneller laden.
Is daar al wat zinnigs over te zeggen?
Bjorn Nyland heeft met de Model S Plaid de 1000km challenge in 9:10 uur gedaan waar hij met de Model S LR Raven 9:50 nodig had

 
Denk het niet, maar wellicht heeft het gesprek van mij gister per telefoon over dit onderwerp iets geholpen :p ("waarom staan er 20 plaids beschikbaar, ook met HW4 en in precies mijn spec, terwijl het gehele TMC forum klaagt over leveringen waar al 2 jaar op gewacht wordt en nog geen VINs voor aangewezen zijn?").

Proficiat! Wellicht tot bij de koffie tijdens de levering!
Thanks! Maar het is wel een beetje zuur:

Het plan was namelijk 2 jaar geleden om de Model Y (12-2021, LR, MSM, 20", zwart, nu 9800 km gereden)) als tussenoplossing te rijden en dan binnen 6 maanden weer te verkopen (met de toen geldende EDD). Nouja, dat is dus langer geworden :+ en intussen is er ook een prijsverlaging geweest. Kortom: het gat tussen de waarde van de Y en de koopprijs van de X is groter geworden.

Nóg vervelender: omdat de EDD zo plotseling is gekomen voor mij (en nogal rap nadert) kan ik particulier die auto lastig zo snel verkopen. En ik heb geen idee wat de markt doet. Dus vanochtend op zowel de ANWB als Bovag aangemeld en binnen 2 uur een belletje met 'ja sorry meneer, maar we gaan geen bod doen op uw auto omdat we die Model Y's aan de straatstenen niet kwijtraken en dus niet meer gaan inkopen.'

Erm, ja....

Heb ook de inruiltaxatie aangemeld bij Tesla zelf, maar we weten allemaal dat dit hoe dan ook dramatisch is. Heb ook maar 2 lokale bedrijven aangeschreven; kijken of dat nog wat gaat worden. Maar ik vrees het ergste.

Anders houdt het al op voordat het begonnen is :rolleyes:
 
Last edited:
'ja sorry meneer, maar we gaan geen bod doen op uw auto omdat we die Model Y's aan de straatstenen niet kwijtraken en dus niet meer gaan inkopen.'
Dat is toch vreemd, ze gaan momenteel als zoete broodjes over de toonbank. Is misschien je vraagprijs te hoog. Natuurlijk is er januari jl een fikse prijsverlaging geweest en de lopende actie op de voorraadmodellen zijn ook niet mis. Voor een LR scheelt dit al snel 18K tov november 2022.
Ben benieuwd wat dan de (echte) reden is..?
 
Dat is toch vreemd, ze gaan momenteel als zoete broodjes over de toonbank. Is misschien je vraagprijs te hoog. Natuurlijk is er januari jl een fikse prijsverlaging geweest en de lopende actie op de voorraadmodellen zijn ook niet mis. Voor een LR scheelt dit al snel 18K tov november 2022.
Ben benieuwd wat dan de (echte) reden is..?
Zal niet de vraagprijs zijn, want bij ANWB (BCA group) krijg je gewoon een bod (als ze het willen uitbrengen), jij vraagt niks...

Denk ook echt dat ze tweedehand Tesla's nu lastig kwijt krijgen, door de prijsverlagingen op nieuw. Mijn door ANWB in september ingekochte Model 3 is ook pas afgelopen week verkocht zie ik online, met een vraagprijs die inmiddels al 6k onder wat ze mij hadden betaald lag.
 
Zal niet de vraagprijs zijn, want bij ANWB (BCA group) krijg je gewoon een bod (als ze het willen uitbrengen), jij vraagt niks...

Denk ook echt dat ze tweedehand Tesla's nu lastig kwijt krijgen, door de prijsverlagingen op nieuw. Mijn door ANWB in september ingekochte Model 3 is ook pas afgelopen week verkocht zie ik online, met een vraagprijs die inmiddels al 6k onder wat ze mij hadden betaald lag.
Denk eerder dat hij doelt op de vraagprijs die de inkopers momenteel vragen voor auto's die te koop staan. Maar idd; ik heb nog 0.0 gevraagd; ik wil graag weten wat ze bieden.

Overigens net van nummer 3 (Autogroep Ursem Barten) exact hetzelfde verhaal te horen gekregen met wat meer toelichting: Ze hebben wel interesse, maar ze moeten een dermate laag bod doen dat ze het niet willen doen c.q dat het niet realistisch meer is. Maar ze raken het inderdaad gewoon niet kwijt die auto's door de prijsverlaging van begin dit jaar. Compleet op zijn gat. Ze willen nog wel de moeite doen om iets van een richtprijs te geven (krijg ik morgen te horen) en dan kan ik daarmee doen wat ik wil. Toch coulant van ze.

Hoe de boel kan veranderen in een paar maanden tijd.

Enfin; genoeg offtopic.
 
Last edited:
Denk eerder dat hij doelt op de vraagprijs die de inkopers momenteel vragen voor auto's die te koop staan. Maar idd; ik heb nog 0.0 gevraagd; ik wil graag weten wat ze bieden.

Overigens net van nummer 3 (Autogroep Ursem Barten) exact hetzelfde verhaal te horen gekregen met wat meer toelichting: Ze hebben wel interesse, maar ze moeten een dermate laag bod doen dat ze het niet willen doen c.q dat het niet realistisch meer is. Maar ze raken het inderdaad gewoon niet kwijt die auto's door de prijsverlaging van begin dit jaar. Compleet op zijn gat. Ze willen nog wel de moeite doen om iets van een richtprijs te geven (krijg ik morgen te horen) en dan kan ik daarmee doen wat ik wil. Toch coulant van ze.

Hoe de boel kan veranderen in een paar maanden tijd.

Enfin; genoeg offtopic.
Leasebijtellingsvriendelijk in Almere reeds geprobeerd?

Zitten geloof ik altijd wel goed qua opkoop/inruil, en geven je ook de mogelijkheid om in consignatie (tegen %) te verkopen.

Voor de rest: Zuur :(
 
  • Like
Reactions: Notna
Leasebijtellingsvriendelijk in Almere reeds geprobeerd?

Zitten geloof ik altijd wel goed qua opkoop/inruil, en geven je ook de mogelijkheid om in consignatie (tegen %) te verkopen.

Voor de rest: Zuur :(
Nog niet, maar net wel gedaan. Dan kan ik in ieder geval zeggen dat ik alles geprobeerd heb ;)


Edit: Enkel consignatie verkoop, maar wel op de markt voor 55k (97% voor mij, 3% voor hun en 1ct per gereden km). Maar ja; of dat gaat verkopen is maar de vraag. En zeker niet voor maandag. Dus dan zou ik deze ronde verschiet moeten laten gaan (als dat nog kan? Even aan de verkoper vragen) en dan hopen op een verkoop voor de volgende ronde.

Wat een gedoe nog!

En ja; baal als een stekker. Maarja; #FWP etc.
 
Last edited:
Nog niet, maar net wel gedaan. Dan kan ik in ieder geval zeggen dat ik alles geprobeerd heb ;)


Edit: Enkel consignatie verkoop, maar wel op de markt voor 55k (97% voor mij, 3% voor hun en 1ct per gereden km). Maar ja; of dat gaat verkopen is maar de vraag. En zeker niet voor maandag. Dus dan zou ik deze ronde verschiet moeten laten gaan (als dat nog kan? Even aan de verkoper vragen) en dan hopen op een verkoop voor de volgende ronde.

Wat een gedoe nog!

En ja; baal als een stekker. Maarja; #FWP etc.

Tip: op TWC hebben we ook een vraag&aanbod draadje. (voor een realistische prijs kan er alsnog snel iemand "happen")
 
  • Like
Reactions: Notna
Pakjesboot?
Screenshot_20230330_101037_Chrome.jpg
 
Mijn delivery zojuist ge-update; morgen 13:00 🎉
Van harte en veel plezier!

Hier ga ik denk ik de order annuleren, ondanks dat de auto dinsdag opgehaald kan worden.

Ik ga die Y niet voor minder dan 50k van de hand doen, en het ziet er niet naar uit dat dit realistisch is (meer) sinds de prijsverlaging begin dit jaar. Ik krijg nog een reactir van Auto Vendi en Tesla zelf, maar laten we realistisch blijven ;)

Particulier zou ik de auto tzt wellicht voor 43k tot 45k kwijt kunnen raken (als ik er snel vanaf wil), maar dan is het gat tussen X en dat, te groot voor het budget wat ik in eerste instantie had geplanned. (114.500 EUR voor de X)

Balen, na 1.5 jaar wachten. Maar het zij zo. Wellicht dat iemand anders er gelukkig mee gemaakt wordt :)
 
Last edited:
  • Love
Reactions: rmaz
Ik zag vanmiddag een oplegger met drie nieuwe Xen en een nieuwe S vanaf de Maasvlakte richting vermoedelijk Tilburg rijden.
Met dat soort aantallen schiet het niet echt op...
Ik zag ook veel Tesla trucks van Eindhoven naar België rijden gisterenavond (MY en M3). Als die nog vandaag moeten uitgeleverd worden, dan is dat echt wel last minute.
Begrijpelijk dat er dan wel iets verkeerd loopt.