kan best kloppenNu schiet me ook de opmerking te binnen van die fotograaf bij Paul. Die zei dat bij jouw X de verlichting soms aansprong. Wellicht dat jij toen op afstand je app opende?
ik zal es kijken hoe de auto is ingesteld
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
kan best kloppenNu schiet me ook de opmerking te binnen van die fotograaf bij Paul. Die zei dat bij jouw X de verlichting soms aansprong. Wellicht dat jij toen op afstand je app opende?
View attachment 257298 Vandaag mijn X100D in ontvangst mogen nemen na een goede 57000km van de S te hebben genoten, de eerste 300km (waarvan 200km met trailer) waren heerlijk
Eerste 50km wilde CC en AP niet inschakelen met een melding in de aard van “te weinig gereden kms, calibratie camera’s...) Eerst kwam CC ter beschikking, even later ook AP.
Trailer aangehangen om enkele 2-wielers weg te brengen maar met trailer geen AP mogelijk, is dat normaal? (Mss een vraag die beter thuis hoort in de topic “beginnersvragen” )
Bovendien even “Aso” uitgehangen maar heb er niemand door gehinderd (Ik geraakte niet meer thuis na de rit met motoren op trailer, avg verbruik richting de 400 )
thnxStoere kleur . Is dat donkergrijs of zwart?
Na iets meer dan een jaar en iets meer dan 60 000 km is onze model X voor de eerste keer afgevoerd moeten worden De bestuurdersdeur wou niet meer sluiten, hij klikte meteen terug open, bleef op een paar cm open staan en ging ook niet meer echt open. Reset gedaan, maar dat hielp niet, road assistance gebeld, blijkbaar reset niet helemaal goed gedaan, want je moet niet alleen op de rem en scrolwieltjes duwen, maar blijven duwen tot het Tesla logo terug komt (ik laat altijd los vanaf dat het scherm zwart wordt, dus weeral wat bijgeleerd). Ineens werkte de deur wel weer, helemaal blij dat de deur terug werkt, nog één keer testen en de deur klikt weer open. Nog eens reset gedaan, nog eens en dan maar weer road assistance gebeld, dan nog een paar resets gedaan en een harde reset en dan heeft ze de takeldienst gebeld omdat we hem 's nachts moeilijk buiten konden laten staan als de deur een paar cm open staat en je hem niet op slot kan doen.
De mevrouw van de takeldienst kende veel van Tesla's en had al best veel Tesla's getakeld zei ze, gelukkig de laatste jaren altijd maar minder
Positieve kanten van dit verhaal: de road assistance dame was super vriendelijk en heeft heel goed geholpen, takeldienst vlot geregeld, proberen een vervangwagen te regelen 's nachts (niet gelukt, maar ik mocht ook een taxi nemen de volgende dag, hebben we wel zonder opgelost gekregen) en teruggebeld om alles uit te leggen. De dame van de takeldienst kende veel van Tesla's, heeft hem vlot afgevoerd en omdat de batterij redelijk leeg was vroeg ik of ze hem kon opladen aan een stopcontact en dat was ook geen enkel probleem, ze wist wat ze moest doen. En het allerbeste aan dit verhaal, ze zijn mij gisteren een vervangwagen komen brengen (ok, ondanks het goed noteren van de road assistance dat ik een vervangwagen nodig had, waren ze wel vergeten te bellen om dat te regelen) en het bleek een model X P100DL te zijn .... met verwarmd stuurwiel
Thanks. Maar ook een diepe zucht...het laatste wat ik wil is met die auto terug naar het SeC. En ik kan ook best zonder, maar om te accepteren dat iets dat gewoon moet werken niet werkt is ook wel weer moeilijk. Ben volgende week bij het SeC voor de drivetrain van mijn S, zal dan even aan ze vragen hoeveel moeite dit gaat kosten.Dan werk ie zeker niet Jeffrey. Binnen 5 seconden moet je het wel merken en hij wordt behoorlijk warm.
Verder ben ik na enkele weken met mijn model X, tegen mijn eigen verwachting in, eigenlijk heel happy met de auto.
Nou, eigenlijk heel simpel. Na 4 jaar naar volle tevredenheid een Model S gereden te hebben, en in de wetenschap dat ik liever laag zit dan hoog, vroeg ik me af hoe de model X zou bevallen. De hogere zit (je moet er van houden), de nóg iets bredere auto, het hogere verbruik, wellicht iets meer deining en mindere wegligging in de bochten door de hogere auto. Enfin, komende uit een S zijn er gerust factoren te bedenken die eventueel nadelig uitpakken voor een X. Maar zo ervaar ik het voorlopig dus niet.Ik ben wel benieuwd wat je dan had verwacht.
Kom eens langs op ons eiland Astrid, we wonen op 4 minuten afstand van elkaarFijn om te lezen. Ik vind de S veel mooier maar heb om praktische redenen (ruimte, regelmatig met meerdere personen in de auto, hond) gekozen voor de X . Ben er helemaal blij mee maar heb niet de ervaring met de S dus weet niet wat ik mis.
Weet dat onze Tesla’s snel zijn maar 4 min (overigens niet goed voor verbruik en banden )Kom eens langs op ons eiland Astrid, we wonen op 4 minuten afstand van elkaar
Kom eens langs op ons eiland Astrid, we wonen op 4 minuten afstand van elkaar
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik verwar Jisp met De Rijp. Zou ik niet mogen doen, ik weet al sinds 1964 waar Jisp ligt.Jisp-De Woude is toch al gauw 16 minuten hoor