Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Hoe meer ik autojournalisten hoor, hoe meer ik door heb dat ze er niks van kennen. Het enige verschil met redacteurs van een krant is dat ze nog buiten moeten komen om in die dingen te rijden. Maar wat er voornamelijk uit komt is het equivalent dat de iPhone in 2007 een stom ding was omdat er geen knoppen op zaten.
 
  • Funny
Reactions: Maurice1
Hoe meer ik autojournalisten hoor, hoe meer ik door heb dat ze er niks van kennen. Het enige verschil met redacteurs van een krant is dat ze nog buiten moeten komen om in die dingen te rijden. Maar wat er voornamelijk uit komt is het equivalent dat de iPhone in 2007 een stom ding was omdat er geen knoppen op zaten.
Je moet Bas van Putten “kennen” om te kunnen genieten van zijn schrijfstijl en mening. Hij slaat de spijker op z’n kop. Op z’n geheel eigen manier. Verwar zijn artikel niet met serieuze diepgaande testnotities.
 
Je moet Bas van Putten “kennen” om te kunnen genieten van zijn schrijfstijl en mening. Hij slaat de spijker op z’n kop. Op z’n geheel eigen manier. Verwar zijn artikel niet met serieuze diepgaande testnotities.
Het is alsof ie jammert dat ie geen Nokia baksteen met knopjes meer heeft...

Dit is post-design, zoals bij smartphones die fysiek nog slechts een neutrale huls zijn voor hun digitale inhoud. Er is één lijn, de optimale stroomlijn; en één basisvorm, beperkt flexibel naar gelang de voorgenomen inhoud.
 
Weet iemand wat de prijzen zijn van Enhanced Autopilot en FSD op de Model Y na uitlevering? Ik heb gisteren een proefrit gemaakt en de auto had alleen de standaard AP. EAP wil ik toch zeker hebben, maar ivm de bijtelling wellicht slim om die later aan te schaffen..
 
1632394401630.png

 
Je moet Bas van Putten “kennen” om te kunnen genieten van zijn schrijfstijl en mening. Hij slaat de spijker op z’n kop. Op z’n geheel eigen manier. Verwar zijn artikel niet met serieuze diepgaande testnotities.
De review komt op mij over als een positief verhaal over de Model Y, wel op typische Bas van Putten wijze. De anders dan anders stijl waardeer ik wel.
 
View attachment 713058
Dit zijn de prijzen voor uitlevering. Die zijn makkelijk op te zoeken. Je kan deze software features ook aanschaffen nadat de auto al is geleverd. Dan zijn ze meestal iets duurder.
Is er een Model Y eigenaar hier die even in de app kan kijken wat EAP en FSD kost als je de auto al hebt?
 
Weet iemand wat de prijzen zijn van Enhanced Autopilot en FSD op de Model Y na uitlevering? Ik heb gisteren een proefrit gemaakt en de auto had alleen de standaard AP. EAP wil ik toch zeker hebben, maar ivm de bijtelling wellicht slim om die later aan te schaffen..
hier een screenshot vanuit de app, hier kun je de opties toevoegen.
autopilot 3800
full self driving 7500
dus zelfde prijs als bij aanschaf..
dus bij zakelijke aankoop van de auto altijd achteraf kopen, dan bespaar je je de bijtelling over deze opties

IMG_2299.PNG
 
  • Like
  • Informative
Reactions: job-lek and RichieB
EAP en FSD is dezelfde prijs na aanschaf. EAP direct nadat de AP was geactiveerd aangeschaft. Scheelt weer een aantal euro in de bijtelling.

Waarom doen ze geen check achter een jaar om te zien wat er veranders is en dan toch nog aanrekenen? Op die manier hoeven jullie dat niet apart aan te kopen.
Maar vooral nu zijn jullie verplicht dit later aan te schaffen om minder bij te betalen maar is gebonden aan de auto dacht ik. Wat als auto botst en voor schroothoop is? Je bent verzekerd voor een wagen ZONDER en dus ben je dat volledige bedrag toch kwijt of zie ik dat verkeerd?
 
Waarom doen ze geen check achter een jaar om te zien wat er veranders is en dan toch nog aanrekenen? Op die manier hoeven jullie dat niet apart aan te kopen.
Maar vooral nu zijn jullie verplicht dit later aan te schaffen om minder bij te betalen maar is gebonden aan de auto dacht ik. Wat als auto botst en voor schroothoop is? Je bent verzekerd voor een wagen ZONDER en dus ben je dat volledige bedrag toch kwijt of zie ik dat verkeerd?
Je kunt bij de verzekering melden dat je nadien "accessoires" hebt aangeschaft en deze vervolgens ook verzekeren indien gewenst.
De premie gaat uiteraard wel iets omhoog.

Met name van relevant bij diefstal (en nooit meer terugvinden) en bij schades groter dan dagwaarde.
 
  • Like
Reactions: Voodoo077