Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Dat is de witte, hier de zwarte variant:


View attachment 710053

Ik zou ook heel graag voor zwart gaan, maar spijtig genoeg geen metallic, daar zie je net iets minder snel krassen op. Ik hoop dat in de nieuwe spuit fabriek van Berlijn-Brandenburg een extra metallic zwart optie komt, maar vrees ervoor. Denk eerder een extra kleurtje. Dus voorlopig blijft de midnight silver mijn voorkeur.
 
Top en proficiat met de aankoop!

Vragen rond je reactie:
  • Dat is de Y vooral in wit en vind dat minder bij andere vandaar mijn twijfel bij wit. Is het vooral omwille van het feit dat het geen optieprijs was of echt omdat je wit het mooiste vindt?
Ik heb intussen alle kleuren al zien rondrijden en bij de andere kleuren valt het (voor mij dan toch) echt veel beter mee dan in het wit.
 
Top en proficiat met de aankoop!

Vragen rond je reactie:
  • Dat is de Y vooral in wit en vind dat minder bij andere vandaar mijn twijfel bij wit. Is het vooral omwille van het feit dat het geen optieprijs was of echt omdat je wit het mooiste vindt?
  • Dus helaas nog niet opgelost en doet me extra twijfelen aan wit
  • Leuk om te lezen en dat van China, benieuwd wat het zal zijn van Berlijn
  • Nog niet meegereden maar er gewoon in zitten stoorde ook niet, het is tenslotte een SUV!
  • Absoluut knapper dan het zwart imo ook omdat je dat bruine hout niet hebt maar vooral het ruimtegevoel zoals je zegt!
  • Top! Vergelijkbaar met Harman, Bose of andere bij andere merken?
Enorm zitten twijfelen over de kleur. Prijs was zeker niet het issue. Ik had hiervoor (met een Toyota die wit was ertussen) een blauwe model 3. Maar het wit van de Toyota beviel zo goed dat ik uiteindelijk voor de witte Tesla ben gegaan. Zwart niet gedaan omdat het uni lak is, en dat je dus alles ziet qua krasjes en omdat vuil op zwart ook meer zichtbaar is. En ik ben niet echt een fanatieke autowasser.

zoals je op de foto kunt zien is het zo niet zichtbaar, maar als je er bovenop staat in bepaald licht wel. Ik snap je twijfel daarbij wel. Ik zou iig voor een metallic lak gaan.

China draait nu het langst, dus minste kinderziektes. Berlijn zal blijken of die eerst een paar maanden moeten "warmdraaien". Maar voor degene die kunnen wachten op Berlijn zou ik het doen. In mijn positie (lease 4 jaar) was nu rijden de beste optie

Audio: Ik heb best veel lease auto's gehad en altijd "premium". audio genomen. Ik vind deze audio veel beter dan JBL van Toyota, Bose van Audi en iets beter dan de Dynaudio van VW en B&O van Audio. Het geluid is voller en meer diepgang en range. Vooral in het midden veel beter dan de anderen. Geen trillingen in dashboard of nog erger spiegel.
 
  • Like
Reactions: Voodoo077
gisteren naar Italië gereden met de MY en hier in Italië al 4 MY tegen gekomen. In Duitsland en Zwitserland 0.
Blijkbaar worden ze hier volop uitgeleverd.
Eerste indruk ten opzichte van mijn MS 75D.
- Wat kan je stuk verder komen en je kan nu meedoen op volle snelheid. Hypermilen op bij de SC te komen niet meer nodig. Wist wel dat de MY efficiënter was maar dat het zoveel verschil maakt had ik niet verwacht. laden gaat ook een heel stuk sneller je hebt te weinig tijd voor een plaspauze en koffie ;)
- Comfort is minder. De MS is wel een echte snelweg cruiser. De MY is veel directer en daardoor zenuwachtiger. met de besturing op sport rijdt het al en stuk strakker. Dubbelglas maakt de MY wel een stukje stiller.
- AP Moet nog wennen aan het inschakelen en het baan wisselen in de MY. Zal wel wennen. AP rijdt wel een stukje strakker. Misschien omdat de camera's wat hoger zitten. de MS had ook de upgrade gehad naar MCU2 en AP3 en dat gaf ook al een hele verbetering.
- Zit positie. Je zit een stuk hoger en daardoor lekker veel overzicht. Arm. steun in de deur en middenconsole hadden voor mij hoger mogen zijn.
- Bouw kwaliteit is erg goed. Wat een verschil met de MS van 4 jaar oud. Daar hebben ze grote stappen gemaakt en kunnen ze mee doen met de grote jongens. Enige wat ik heb kunnen ontdekken is bij volledige stuuruitslag en achteruit rijden dat er iets licht aanloopt.
- Navigatie. Mis mijn schermpje voor mij met het overzicht van de straten. En de indeling in het grote scherm is minder of voller omdat links altijd de snelheid en autopilot staat. In de MS kon je mooi navigatie en audio boven elkaar zetten.
- Audio. Mooi helder en vol geluid. Wel behoorlijk van voren gericht.
 
- Wat kan je stuk verder komen en je kan nu meedoen op volle snelheid. Hypermilen op bij de SC te komen niet meer nodig. Wist wel dat de MY efficiënter was maar dat het zoveel verschil maakt had ik niet verwacht. laden gaat ook een heel stuk sneller je hebt te weinig tijd voor een plaspauze en koffie ;)
Hoeveel scheelt het ongeveer op snelwegtempo qua range? Ik heb ook een MS75 en rijd zeer regelmatig door Duitsland. Ben heel benieuwd.
 
gisteren naar Italië gereden met de MY en hier in Italië al 4 MY tegen gekomen. In Duitsland en Zwitserland 0.
Blijkbaar worden ze hier volop uitgeleverd.
Eerste indruk ten opzichte van mijn MS 75D.
- Wat kan je stuk verder komen en je kan nu meedoen op volle snelheid. Hypermilen op bij de SC te komen niet meer nodig. Wist wel dat de MY efficiënter was maar dat het zoveel verschil maakt had ik niet verwacht. laden gaat ook een heel stuk sneller je hebt te weinig tijd voor een plaspauze en koffie ;)
- Comfort is minder. De MS is wel een echte snelweg cruiser. De MY is veel directer en daardoor zenuwachtiger. met de besturing op sport rijdt het al en stuk strakker. Dubbelglas maakt de MY wel een stukje stiller.
- AP Moet nog wennen aan het inschakelen en het baan wisselen in de MY. Zal wel wennen. AP rijdt wel een stukje strakker. Misschien omdat de camera's wat hoger zitten. de MS had ook de upgrade gehad naar MCU2 en AP3 en dat gaf ook al een hele verbetering.
- Zit positie. Je zit een stuk hoger en daardoor lekker veel overzicht. Arm. steun in de deur en middenconsole hadden voor mij hoger mogen zijn.
- Bouw kwaliteit is erg goed. Wat een verschil met de MS van 4 jaar oud. Daar hebben ze grote stappen gemaakt en kunnen ze mee doen met de grote jongens. Enige wat ik heb kunnen ontdekken is bij volledige stuuruitslag en achteruit rijden dat er iets licht aanloopt.
- Navigatie. Mis mijn schermpje voor mij met het overzicht van de straten. En de indeling in het grote scherm is minder of voller omdat links altijd de snelheid en autopilot staat. In de MS kon je mooi navigatie en audio boven elkaar zetten.
- Audio. Mooi helder en vol geluid. Wel behoorlijk van voren gericht.
Ik herken het allemaal. Heb net mijn MS 100D ingeruild voor een Model Y. Ik vind de MS wel nog altijd de mooiere auto
 
Thanks, dat blijft op de langere termijn ook goed zitten met die dubbelzijdige tape? Toevallig ergens foto's staan? Kon ik zo gauw niet vinden.
De kentekenhouder zit met twee schroeven vast. Die gaan nooit los.

Het dubbelzijdige tape zorgt er voor dat het aan de zijkanten mooi strak zit. Als je vooraf je kentekenplaat iets buigt, komt er weinig kracht op.

Hier zit het er al bijna twee jaar op. En nog steeds netjes en strak. Dus ik denk dat het op de lange termijn wel goed zit. Ik heb wel dubbelzijdig tape van goede kwaliteit gebruikt.
 

Attachments

  • 89CA7F51-07D5-49D2-8BC6-FAC73571C143.jpeg
    89CA7F51-07D5-49D2-8BC6-FAC73571C143.jpeg
    1.6 MB · Views: 92
  • Like
Reactions: gDrive
De kentekenhouder zit met twee schroeven vast. Die gaan nooit los.

Het dubbelzijdige tape zorgt er voor dat het aan de zijkanten mooi strak zit. Als je vooraf je kentekenplaat iets buigt, komt er weinig kracht op.

Hier zit het er al bijna twee jaar op. En nog steeds netjes en strak. Dus ik denk dat het op de lange termijn wel goed zit. Ik heb wel dubbelzijdig tape van goede kwaliteit gebruikt.
Nice, ziet er goed uit. Nog een goed online adresje voor kentekenplaat misschien? 😅
 
Zoals altijd nog een uitstekend review van Thomas.

Alles wat ik tot nu toe ook heb ervaren. Vind de Y idd veel communicatiever dan mijn oude T3LR. Die vering klopt ook, op bepaalde wegen en ondergronden (te) hard, maar voor 90% van onze NL/EU wegen voor mij prima. En ik heb inmiddels geleerd dat ik een auto kies voor de 90% en niet voor de 10%. Zo heb ik heel lang een praktische station kunnen uitstellen.
De enige concurrent waar ik nog nieuwsgierig naar ben in een vergelijk is de vernieuwde iX3.
 
De enige concurrent waar ik nog nieuwsgierig naar ben in een vergelijk is de vernieuwde iX3.
Kennis van me reed in de iX3 en was niet te spreken over het harde rijgedrag en de beperkte kofferruimte. Maar het ding heeft Apple CarPlay dus ik denk/vrees dat ie er toch voor gaat, maar niet met volle goesting.
 
  • Like
Reactions: Rickyuu