Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Mogen jullie je telefoon nog gebruiken in de wagen?
Hier in België sinds 1/3 moet je die in een houder steken en mag je er van zodra je rijdt, niet meer aankomen.
Is natuurlijk belachelijk en zeker al als je een lader hebt want dan is die feature plots zinloos

Wij ... kunnen ... NIET ... multitasken.
Voldoende aangetoond.
 
Ik lees verschillende versies. Meestal staat er dat je hem nog mag gebruiken als hij in de houder zit?
Moet je, zoals bij een kip aan 't spit" je telefoon regelmatig draaien om te laden? Bij mij alleszins niet.
Telefoon gebruiken en autorijden gaat zeer goed tezamen, tot het fout gaat...
Klopt dat je je telefoon mag gebruiken ENKEL als hij dus in een houder zit en dat is heel mijn punt.
Als die in de houder zit dan is de "feature" van draadloo laden in de Y (maar ook in andere wagens) plots niet meer bruikbaar?
Wij ... kunnen ... NIET ... multitasken.
Voldoende aangetoond.
Aan allen ... misschien niet duidelijk maar wat ik bedoel is:

1. je telefoon leggen ook onaangeroerd op de lader van de Y of andere auto is NIET meer toegelaten - die moet in een telefoonhouder
Dus die feature verlies je dan, tenzij je telefoon afstaat!
2. Multitasken hoeft niet maar bv. Waze opzetten VOOR je vertrekt en aanlaten terwijl je rijdt is toch perfect mogelijk

Dat is ook enige wat ik doe op voorhand op Waze ingeven waar ik ga of desnoods op moment via voice command en mijn telefoon ligt onaangeroerd maar niet in een houder
 
Klopt dat je je telefoon mag gebruiken ENKEL als hij dus in een houder zit en dat is heel mijn punt.
Als die in de houder zit dan is de "feature" van draadloo laden in de Y (maar ook in andere wagens) plots niet meer bruikbaar?

Aan allen ... misschien niet duidelijk maar wat ik bedoel is:

1. je telefoon leggen ook onaangeroerd op de lader van de Y of andere auto is NIET meer toegelaten - die moet in een telefoonhouder
Dus die feature verlies je dan, tenzij je telefoon afstaat!
Betekend dit dat je je telefoon niet los in de auto mag neerleggen als deze aan staat (dus ook niet bv in een tas of daschboardkastje)…. ook als je de telefoon niet gebruikt?
 
Als die in de houder zit dan is de "feature" van draadloo laden in de Y (maar ook in andere wagens) plots niet meer bruikbaar?
Dus hieruit leid ik dan zelf het antwoord op mijn vraag af: de laadpads kunnen NIET houder beschouwd worden.
Nu nog het tweede deel van mijn vraag: kan dat opgelost worden met magsafe stickers voor iphone of andere magnetische oplossingen voor andere smartphones?
 
Dus hieruit leid ik dan zelf het antwoord op mijn vraag af: de laadpads kunnen NIET houder beschouwd worden.
Nu nog het tweede deel van mijn vraag: kan dat opgelost worden met magsafe stickers voor iphone of andere magnetische oplossingen voor andere smartphones?

Ik ben een beetje aan het kijken welke accessories er zijn. Deze lijkt me wel iets of ben je op zoek naar een houder met draadloze lader?


Zelf ga ik enkel de apps van het voertuig gebruiken denk ik.
 
Afgelopen zaterdag contacteerde een vriend me voor info over de MY. Hij ging nog een testrit regelen en zijn boekhouder en de bank contacteren.
Op mijn aanraden heeft hij dezelfde dag nog eentje besteld. Alles regelen kan je daarna nog, zei ik. Het enige risico was 100€. En voilà, na 3 dagen heeft hij al 3000€ profijt. Volgende zaterdag heeft hij een testrit. (zijn verwachte levertermijn die hij kreeg was tussen 14 maart en 22 maart. (Dit was wel iets te snel voor hem;))
Daarnet even mee geweest voor de testrit.
De MY komt als paddestoelen uit de grond in Aartselaar. Ze staan tot in de weide omdat de parking vol staat.
Screenshot_20220319-182818_WhatsApp.jpg

Volgende donderdag 24 maart mogen ze hem ophalen (12 maart besteld)
 
Ik ben een beetje aan het kijken welke accessories er zijn. Deze lijkt me wel iets of ben je op zoek naar een houder met draadloze lader?


Zelf ga ik enkel de apps van het voertuig gebruiken denk ik.
De draadloze lader is er al, daar moet je niet meer voor zorgen. Alleen lijkt die niet als ‘houder’ te kunnen doorgaan. Met een magsafe sticker, is het wel een houder, maar dan zal het laden wellicht niet meer werken.
Zoiets
De houder van jouw link is goed gevonden, maar lijkt mij het zicht nogal te beperken, wat dan ook weer verboden is (hoewel veel mensen de zuignaphouders pal in het gezichtsveld hangen).
Inderdaad, je kan veel in de wagen zonder telefoon. Hij komt vaak niet meer uit mijn broekzak.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Toch even een vraagje, twijfel tussen dit topic en het beginners topic, maar lijkt me model Y specifiek.
Als ik in de auto in stap en bv wat ga rommelen met het scherm, valt me direct een vrij luide brom op. Dit is op elk moment, ook als de auto net een nachtje heeft geslapen.
Ik vond hier en daar iets over een pomp die aan blijft staan, maar dat het geluidsniveau nogal varieert, en dat die pomp in sommige gevallen vervangen wordt.
Mijn vraag: hebben jullie ook zo'n brom?

Verder enorm tevreden, genot om te rijden met het one-pedal driving, TACC en autosteer bevallen veel beter dan ik verwacht had na het lezen van alle topics.
Automatische ruitenwissers mocht ik vandaag ook testen, deden het prima. Wel de banden iets leeg laten lopen (3.5 naar 3.1 bar).
 
Komt de MY in België eigenlijk met PPF achteraan? Op YT filmpjes zag ik dat die in Noorwegen en het VK bij de auto geleverd werden (maar nog niet altijd geïnstalleerd).

Je kan het hier alvast niet apart kopen via de Tesla shop. Zijn er hier eigenaren die het op hun auto zien?
 
Zou dat geen verpakking zijn. Om steenslag te vermijden op de onafgewerkte (of pas afgewerkte) parkings. Lijkt mijn niet iets voor Tesla om zo te morsen met luchtweerstand.
Net boven je post zie je mijn post met een video. Daar zie je de spatlappen.

Ik had een filmpje gezien in de week, waar iemand dacht dat de MYP door de lagere ophanging over verkeersdrempels schraapte met de onderkant. Het zouden blijkbaar de spatlappen zijn. Ik kan het filmpje helaas niet meer vinden.
 
Daarnet even mee geweest voor de testrit.
De MY komt als paddestoelen uit de grond in Aartselaar. Ze staan tot in de weide omdat de parking vol staat.
View attachment 783089
Volgende donderdag 24 maart mogen ze hem ophalen (12 maart besteld)
Vandaag heeft hij de MY. Opgehaald.
Alles was picobello in orde.
Screenshot_20220324-215945_WhatsApp.jpg