Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag heeft hij de MY. Opgehaald.
Alles was picobello in orde.
View attachment 785326
Frank, hoe zit het met de kwaliteit van de lak? Momenteel heb ik een zwarte 3 en de staat van de lak was precies alsof het een gebruikte wagen was. Op zich geen probleem want er zit toch PPF over de hele wagen, maar ben wel benieuwd wat de staat van de lak is uit de andere fabrieken.
 
Frank, hoe zit het met de kwaliteit van de lak? Momenteel heb ik een zwarte 3 en de staat van de lak was precies alsof het een gebruikte wagen was. Op zich geen probleem want er zit toch PPF over de hele wagen, maar ben wel benieuwd wat de staat van de lak is uit de andere fabrieken.
Zelf heb ik de auto nog niet gezien. Maar hij bevestigde gisteren dat alles dik in orde was. Het is niet de persoon die zomaar alles zou aanvaarden. Het betreft een MIC MY
 
  • Like
Reactions: SebastienBonny
2 nieuwe kleuren in aantocht Elon Musk announces two new Tesla paint colors enabled by new 'world's most advanced paint shop'
Dan kunnen we in Q3 gaan bestellen met die kleuren én 4680 batterijen... maybe.. (ik had al eens de deep crimson red gezien, toch veel mooier dan de multicoated, maar eerst reallife zien en dan beslissen. Wat jij @Xfrank ?)
Het Crimson red is voor mij wat te klassiek. Een nieuw zilver is dan wel weer een kanshebber. Voorlopig bestel ik niets, eerst de levering van de MS eens afwachten.
 
Gezien de recente prijsstijging en de -volgens mij- te verwachten stijgingen in de nabije toekomst, heb ik niet gewacht op de nieuwe kleuren en daarnet mijn model Y besteld.

Het verschil tussen een LR met 20” en een P (met standaard 21”) bedraagt momenteel slechts een goeie 2.000,- euro. Normaal zou ik voor de extra range gaan, maar met dit beperkte prijsverschil was de extra acceleratie, grotere velgen, betere remmen en betere ophanging te verleidelijk. 😎 het is dus een Performance geworden (wit/wit). De theoretische range is trouwens gelijkaardig aan de theoretische range van mijn huidige M3 LR bij aankoop, en die is voor mij -ook op langere trips- meer dan voldoende.

Levering is verwacht in september.
 
Gezien de recente prijsstijging en de -volgens mij- te verwachten stijgingen in de nabije toekomst, heb ik niet gewacht op de nieuwe kleuren en daarnet mijn model Y besteld.

Het verschil tussen een LR met 20” en een P (met standaard 21”) bedraagt momenteel slechts een goeie 2.000,- euro. Normaal zou ik voor de extra range gaan, maar met dit beperkte prijsverschil was de extra acceleratie, grotere velgen, betere remmen en betere ophanging te verleidelijk. 😎 het is dus een Performance geworden (wit/wit). De theoretische range is trouwens gelijkaardig aan de theoretische range van mijn huidige M3 LR bij aankoop, en die is voor mij -ook op langere trips- meer dan voldoende.

Levering is verwacht in september.
Gefeliciteerd met de aankoop!

Ik wou eerst voor rood gaan, maar heb dan ook maar de performance genomen en heb voor wit gekozen. Misschien dat ik ooit eens een wrap laat doen als ik het wit beu ben.

Ga je de velgen houden of overweeg je om voor 19 of 20" te gaan?
 
Gefeliciteerd met de aankoop!

Ik wou eerst voor rood gaan, maar heb dan ook maar de performance genomen en heb voor wit gekozen. Misschien dat ik ooit eens een wrap laat doen als ik het wit beu ben.

Ga je de velgen houden of overweeg je om voor 19 of 20" te gaan?
Mijn huidige M3 is rood met wit interieur, en ik vind dat een prachtige combinatie. Voor de Y heb ik getwijfeld over blauw/wit, maar ben uiteindelijk voor wit/wit gegaan. Zolang het maar geen zwart of grijs is. :)

De velgen houd ik voor de zomer. Voor de winterbanden koop ik nieuwe, kleinere velgen maar ik moet nog nagaan wat mogelijk is. Gezien de beperktere range in de winter probeer ik dat deels te compenseren door 19” aero velgen (indien mogelijk op de Performance). Op mijn huidige M3 heb ik ook de aero velgen met winterbanden, en sportvelgen met zomerbanden.
 
  • Like
Reactions: Sumon and YCedric
Passen onder de performance ook 19 en 20"? Vind het raar dat die niet te selecteren zijn in de configuratie. Als je voor range zou willen gaan dan bedoel ik.
Vandaag een test rit gemaakt in Tilburg met een LR. Zelfde vraag gesteld, geen direct antwoord. Krijg er een mail over. Zelfde mbt de hoedenplank. Blijf me verbazen over de kennis die sales en aftersales heeft bij Tesla. Gemiste verkoop kansen.
 
Vandaag een test rit gemaakt in Tilburg met een LR. Zelfde vraag gesteld, geen direct antwoord. Krijg er een mail over. Zelfde mbt de hoedenplank. Blijf me verbazen over de kennis die sales en aftersales heeft bij Tesla. Gemiste verkoop kansen.
Ik heb het aan de verkoper ook de vraag gesteld. Hij heeft het ook moeten vragen. Het kan, maar Tesla is er geen voorstander van was het antwoord. Ik zou ze los kunnen bestellen. Dat is dan waarschijnlijk met banden. Ik zou eerder all season banden willen wel. Anders moet ik een winter setje bestellen.
 
Vandaag een test rit gemaakt in Tilburg met een LR. Zelfde vraag gesteld, geen direct antwoord. Krijg er een mail over. Zelfde mbt de hoedenplank. Blijf me verbazen over de kennis die sales en aftersales heeft bij Tesla. Gemiste verkoop kansen.
Die jongens liggen er niet van wakker dat jij dan geen tesla koopt. Jij bent diegene die de kans mist...
Maar de kans is inderdaad groter dat je hier aan meer informatie raakt.
 
Die jongens liggen er niet van wakker dat jij dan geen tesla koopt. Jij bent diegene die de kans mist...
Maar de kans is inderdaad groter dat je hier aan meer informatie raakt.
En niet uit het oog verliezen dat verkopers van andere merken ook niet veel kennis hebben buiten de opties in de catalogus. Bij Tesla verandert er al eens iets en dan is het onvoorspelbaar of je nog net de vorige versie krijgt of de nieuwe. De verkopers zijn duidelijk niet op de hoogte van de kleine aanpassingen.
 
Die jongens liggen er niet van wakker dat jij dan geen tesla koopt. Jij bent diegene die de kans mist...
Maar de kans is inderdaad groter dat je hier aan meer informatie raakt.

Dat zou een rampzalig stompzinnige instelling zijn, en ik hoop dat ze “verkopers” als dat er direct uit zetten bij einde contract.
Dat dingen snel gaan en ze niet alle info hebben, ok, maar niet wakker liggen van een gemiste verkoop is onvergeeflijk, in iedere branche.
 
  • Like
Reactions: Paco
Dat zou een rampzalig stompzinnige instelling zijn, en ik hoop dat ze “verkopers” als dat er direct uit zetten bij einde contract.
Dat dingen snel gaan en ze niet alle info hebben, ok, maar niet wakker liggen van een gemiste verkoop is onvergeeflijk, in iedere branche.
Zolang er meer besteld worden dan ze kunnen produceren zijn er onvoldoende prikkels om dat aan te passen.
 
Passen onder de performance ook 19 en 20"? Vind het raar dat die niet te selecteren zijn in de configuratie. Als je voor range zou willen gaan dan bedoel ik.
Antwoord van Tesla Tilburg: "Kleinere velgen op een Performance is mogelijk. De 19inch variant zal niet worden goedgekeurd echter zou de 20 inch velg wel een optie zijn qua pasvorm en installatie. De auto zal wel altijd worden afgeleverd op de standaard 21 inch velgen."
 
  • Like
Reactions: job-lek
Antwoord van Tesla Tilburg: "Kleinere velgen op een Performance is mogelijk. De 19inch variant zal niet worden goedgekeurd echter zou de 20 inch velg wel een optie zijn qua pasvorm en installatie. De auto zal wel altijd worden afgeleverd op de standaard 21 inch velgen."
Bij mij zei de verkoper dat het kon, maar op de shop staat expliciet dat het niet kan. De 20" velgen heb ik niet direct gevonden.

 
Vorige week zijn m’n rimetrix velgen toegekomen. Niet goedkoop, zo’n dikke 450€ inc shipping en import taksen (BE)
4216F222-63B0-4B0A-A6F6-78A1CAF99C54.jpeg
647CCFDF-E1C7-485F-9BE0-8D59E3C091D8.jpeg
6AEBF476-A25D-44CE-BDD2-1668AE3F8DB5.jpeg