Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Kwaliteit van de nieuwe modellen toch wat minder tov mijn eerdere 2x Model S. Kinderziektes zijn op zich te verwachten en is niet zo erg als ze het maar netjes oplossen.

  • Afgelopen woensdag naar service gebracht voor
    • Stroeve sturen
    • Stekker / laadpoort vergrendelt niet
    • Rammel in de kofferklep
  • Vrijdag opgehaald
    • Stuurhuis vervangen; hij stuurt weer een stuk beter
    • Laadpoort vergrendelt nu soms wel, soms niet (even aankijken)
    • Rammel is niet weg helaas
    • Ik kreeg de sleutel kaart gebogen terug. Ze gaven aan deze altijd in een doorzichtig, hard hoesje te doen maar weet zeker dat hij niet gebogen was toen ik hem inleverde
  • Zondag (vandaag) lange rit gemaakt en nu doet de verwarming het niet meer. Brrr, koud! Melding: VCFRONT_a447. Elders op het forum zie ik vaker deze melding. In de app kan ik het voorverwarmen ook niet meer starten, melding: climate control aan mislukt
Nu maar weer service ingepland, eerstvolgende slot was 8-2. Even in de kou met de jas aan rijden de komende tijd en weer ouderwets krabben als het koud is.

Aanvulling; ze hebben hem vanwege stuurhuis ook opnieuw uitgelijnd en de rit vandaag was heel onzuinig, kreeg maar 310km eruit met het grootste deel 100kmh en klein stukje in be 125. Kwam niet eens naar Brussel heen en weer zonder laden.

(MYP van sept, iets meer dan 10.000 KM gereden, softwareversie 2022.44.25.3)
Dinsdag even gebeld en mocht meteen vandaag (woensdag) een loaner ophalen en ze gaan ermee aan de slag. Interessante inzichten:
  • Het stroeve sturen is bij een beperkte serie het geval. Ze verwachten dit met software te kunnen oplossen, maar klanten die zich melden krijgen een nieuw stuurhuis
  • De verwarming is ook bij een beperkte serie een issue, maar is structureel opgelost. Mensen met issues krijgen een nieuw onderdeel
  • De rammel heb ik zelf gevonden: als de middelste hoofdsteun omhoog staat dan rammelt deze. Als ik hem naar beneden doe niet meer. Hier komt mogelijk een rubbertje tussen. En anders de gewoonte aanleren om deze iedere keer na gebruik omlaag te doen, is ook beter voor het zicht
  • Sleutel kaart wordt ook opgelost
Al met al snel en doortastend opgepakt, dus complimenten voor sec Utrecht!
 
Vandaag geprobeerd om contact op te nemen met Tesla per telefoon. Niet binnen te geraken, schande. Anderen die aanwezig waren in SeC gaven hetzelfde aan. Mag Tesla aan werken.

Dan maar lang SeC Hasselt gegaan. Probleem is gekend, nieuw onderdeel besteld en zou geleverd worden rond 6 februari. Van zodra een vervangwagen beschikbaar is wordt deze aan mij toegewezen. Maar best ook, met temperaturen rond het vriespunt is het allesbehalve aangenaam rijden.
 
Ik ben ook erg benieuwd naar QS in het echt, maar staat in NL nergens in de showroom. Duurt nog 1,5-2 weken voor er wat binnenkomt

Ik heb diverse filmpjes en foto's gezien van Quicksilver, maar allemaal binnen bij kunstlicht of buiten bij zwaar bewolkt weer. En tevens allemaal met 20" wielen. 20" vind ik het mooiste, maar 19" heeft een boel voordelen.

Heeft iemand een Quicksilver met 19" wielen? Als je een foto of filmpje zou willen posten, overdag met beetje zon er op en dan liefst nog met en zonder caps, maak je mij en waarschijnlijk vele anderen daar erg blij mee!
 
Ik heb sinds december 2012 een Midnight Cherry Red Model Y Performance in bestelling staan. De meerprijs tov de LR was toen €3k. Met de prijsaanpassingen is het verschil opeens €10k geworden. Ik heb Tesla gevraagd om de bestelling aan te passen naar een LR maar ik weet niet of ze daar moeilijk over doen. Is er iemand hier die hetzelfde heeft gedaan?
 
Ik heb sinds december 2012 een Midnight Cherry Red Model Y Performance in bestelling staan. De meerprijs tov de LR was toen €3k. Met de prijsaanpassingen is het verschil opeens €10k geworden. Ik heb Tesla gevraagd om de bestelling aan te passen naar een LR maar ik weet niet of ze daar moeilijk over doen. Is er iemand hier die hetzelfde heeft gedaan?
als ze moeilijk doen, dan kun je jouw bestelling eenvoudig annuleren en een nieuwe plaatsen, je levering zal dan wel een paar weekjes opschuiven