Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben ook erg benieuwd naar QS in het echt, maar staat in NL nergens in de showroom. Duurt nog 1,5-2 weken voor er wat binnenkomt

Ik heb diverse filmpjes en foto's gezien van Quicksilver, maar allemaal binnen bij kunstlicht of buiten bij zwaar bewolkt weer. En tevens allemaal met 20" wielen. 20" vind ik het mooiste, maar 19" heeft een boel voordelen.

Heeft iemand een Quicksilver met 19" wielen? Als je een foto of filmpje zou willen posten, overdag met beetje zon er op en dan liefst nog met en zonder caps, maak je mij en waarschijnlijk vele anderen daar erg blij mee!
Deze laat het goed zien (zo is die echt).
Ik heb hem met 19". Staat prima, ga ze wel vervangen door zwarte caps.

In Tilburg staan ze (als ze al niet weg zijn)....... wellicht even bellen met delivery of je mag komen kijken.

 
Is geen probleem, kan je volgens mij zelf doen in je online account. Ga naar 'ontwerp bewerken'.
Ik heb dat na 2 weken zo gedaan (augustus 22) , had eerst LR besteld , dan gewisseld naar P.
Bedankt! Ik had niet gezien dat daar een optie voor was. Net gedaan en inderdaad het nieuwe contract direct ontvangen.
En 2012, wauw, vooruitziend zeg :cool:
Goede typo inderdaad. :)
 
  • Like
Reactions: DVR-MYP
Ik heb sinds december 2012 een Midnight Cherry Red Model Y Performance in bestelling staan. De meerprijs tov de LR was toen €3k. Met de prijsaanpassingen is het verschil opeens €10k geworden. Ik heb Tesla gevraagd om de bestelling aan te passen naar een LR maar ik weet niet of ze daar moeilijk over doen. Is er iemand hier die hetzelfde heeft gedaan?
Ik heb mijn QS MYP bestelling begin vorige week telefonisch omgezet naar een QS LR (met 20"). Gebeld naar SeC Eindhoven, geen enkel probleem, RN bleef hetzelfde geen extra kosten, snel en soepel geregeld. Volgende week m'n LR ophalen in Tilburg! :)
 
  • Like
Reactions: NielsA
Ik ben ook erg benieuwd naar QS in het echt, maar staat in NL nergens in de showroom. Duurt nog 1,5-2 weken voor er wat binnenkomt

Ik heb diverse filmpjes en foto's gezien van Quicksilver, maar allemaal binnen bij kunstlicht of buiten bij zwaar bewolkt weer. En tevens allemaal met 20" wielen. 20" vind ik het mooiste, maar 19" heeft een boel voordelen.

Heeft iemand een Quicksilver met 19" wielen? Als je een foto of filmpje zou willen posten, overdag met beetje zon er op en dan liefst nog met en zonder caps, maak je mij en waarschijnlijk vele anderen daar erg blij mee!
Dit filmpje geeft een goede vergelijking van kleuren Quicksilver en Midnightsilver in buiten omstandigheden.
NEUE FARBE: QUICKSILVER - LOHNT SICH DAS? GENAUER BLICK! | TESLA MY |
 
Quicksilver met Gemini in winterzonnetje.......

Model Y.jpg
 
Door de prijsverlaging wacht ik nu al een maand op de definitieve offerte vanuit het Mobility team van mijn werkgever. Ik ga niet nog een keer het proces opnieuw laten starten, maar ga zeker proberen of ik de witte kleur achteraf kan laten omzetten naar QS of MCR bij de gekozen leasemaatschappij!

Hij ziet er geweldig uit @prettig ! Ik zag in het assecoire topic mooie zwarte wieldoppen voorbij komen. Heb je plannen in die richting?
 
Door de prijsverlaging wacht ik nu al een maand op de definitieve offerte vanuit het Mobility team van mijn werkgever. Ik ga niet nog een keer het proces opnieuw laten starten, maar ga zeker proberen of ik de witte kleur achteraf kan laten omzetten naar QS of MCR bij de gekozen leasemaatschappij!

Hij ziet er geweldig uit @prettig ! Ik zag in het assecoire topic mooie zwarte wieldoppen voorbij komen. Heb je plannen in die richting?
Ja, zwart al besteld. Gemini kopie (ivm range). De kleur is echt mooi als je hem in het echt ziet.

Vandaag 200km heen (meeste snelweg), 99% en warme accu. Bij 120-125 kmh was het gem. verbruik 198 Wh/km.
4 uur later terug (dus koudere accu, was -1 in het zuiden), wat hoger verbruik, maar 133 kmh aangehouden.

Opladen en range...... hij is wat voorzichtig, moest doorladen naar ongeveer 25%, bij 20% vertrokken (al zat range) en met 21% aangekomen met 133 kmh. Dat mag wel wat beter qua software.

Verder gewoon goed. Hoger (fijn rijden), maar merk je ook in de bochten (3 ligt strakker op de weg). Slecht wegdek en drempels is beter (komt uiteraard ook door de 19").
 
Ik heb vorige week mijn model Y RWD mogen ophalen! Privé aankoop; nooit gedacht dat ik ooit zoveel geld zou willen betalen voor een nieuwe auto.

Super blij mee natuurlijk! Nog niet veel mee gereden, maar mijn eerste bevindingen in het dagelijks gebruik:
  • Veel sneller dan ik had verwacht. Proefgereden met een P die op papier veel sneller is, maar die RWD is mij meer dan rap genoeg. Ik kom vanaf een PHEV, dus was de acceleratie van een elektromotor al gewend.
  • "Het scherm" is helemaal geweldig natuurlijk. Waar ik tijdens de proefrit echt nog wel moest wennen aan overzicht en bediening, ben je dit inderdaad snel gewoon. Audio systeem echt super strak.
  • Kofferbak toch een tikje kleiner dan verwacht, met name omdat de bekleding van de klep ver naar binnen komt. Ik ben ook bang om de achterruit nog een keer te verbrijzelen als ik iets "hards" te hoog ga laden. Dat zwarte gat onder de vloer gaat me vast redden als we op vakantie gaan, maar bij dagelijks gebruik (met de vloer erin) een stap terug tov de Outlander.
  • Ik moet weleens instappen op een plaats die niet verlicht is en ik kan de handgrepen dan niet vinden. Diverse auto's gereden met allerlei vormen van instapverlichting (onderin de spiegels, in de handgrepen, etc.) maar Tesla heeft helemaal niets. Een opliggende handgreep kun je op de tast nog wel vinden, maar die van de Y helemaal niet. Ik heb wat mogelijkheden gezien van "presenting doorhandles" met verlichting, maar vind dat vooralsnog een dure optie.
  • Duurt regelmatig een tijdje voordat mijn telefoon herkend wordt, maar dat is een redelijk fossiel apparaat dus misschien tijd voor een nieuwe.
  • Ontbreken parkeersensoren: voor mij persoonlijk geen enkel issue. Ik was gewend om te luisteren naar de piepjes en ondertussen te kijken in de spiegels; camera was een backup. Nu kijk ik alleen op de camera('s) en dat gaat perfect. Parkeersensoren voor heb ik al een paar auto's niet meer, dus die mis ik ook niet. Bovendien parkeer ik meestal achteruit in.
 
  • Ik moet weleens instappen op een plaats die niet verlicht is en ik kan de handgrepen dan niet vinden. Diverse auto's gereden met allerlei vormen van instapverlichting (onderin de spiegels, in de handgrepen, etc.) maar Tesla heeft helemaal niets. Een opliggende handgreep kun je op de tast nog wel vinden, maar die van de Y helemaal niet. Ik heb wat mogelijkheden gezien van "presenting doorhandles" met verlichting, maar vind dat vooralsnog een dure optie.
De Y heeft wel verlichting onder de deuren. Maar daar heb je natuurlijk niet veel aan als je de deur dicht hebt. Heeft de RWD ook deze verlichting? Je kunt ook via de app de bestuurdersdeur openen hé (is eigenlijk bedoeld voor winterse omstandigheden, maar waarom niet in het donker ?)
 
  • Like
Reactions: To3ornotto3?
Ik vind het heel bijzonder, als ik in de auto rijd dan heb ik het gevoel dat ik in een dikke SUV rijdt, mede omdat ik het gevoel heb dat ik heel hoog zit.

Terwijl van buiten lijkt de auto vanuit een bepaalde hoek helemaal niet op een SUV, maar op een sportcoupe met een hele gestrekte lijn. Vanuit een ander gezichtspunt lijkt ie ineens weer korter en hoger. Een auto met meerdere gezichten dus :cool:
 
  • Funny
Reactions: DM231191
Ik vind het heel bijzonder, als ik in de auto rijd dan heb ik het gevoel dat ik in een dikke SUV rijdt, mede omdat ik het gevoel heb dat ik heel hoog zit.

Terwijl van buiten lijkt de auto vanuit een bepaalde hoek helemaal niet op een SUV, maar op een sportcoupe met een hele gestrekte lijn. Vanuit een ander gezichtspunt lijkt ie ineens weer korter en hoger. Een auto met meerdere gezichten dus :cool:
Ik heb dat gevoel dus niet echt, maar dit komt doordat ik een P rijd lijkt me. Laatst stond een LR naast mij geparkeerd en toen was het verschil in hoogte echt duidelijk zichtbaar.
 
Wat kan ik toch altijd slecht kiezen. Heb ik mijn MY LR quicksilver omgezet naar een witte RWD, ga ik nu toch weer twijfelen..

Heb a better routeplanner gebruikt om te kijken naar het verschil in aantal stops en tijdsduur tussen een LR en RWD voor locaties waar we vaker komen.

Ook al scheelt het maar een uurtje op 1000 km, het brengt me toch weer aan het twijfelen. Net iets meer range, net wat sneller laden en ook weer net wat meer vermogen (heb ook nog een bmw 540 i).

Morgen heb ik nog een proefrit kunnen regelen in een Y RWD. Daarna maar eens kijken of ik bij de RWD blijf, of toch ga voor de LR (kleur blijft wel wit).
 
Ik heb trouwens ook heel lang het 'regeneratie beperkt' symbool in beeld. Met temperaturen van 5/6 graden zie ik deze zelfs nog na 20+km. Ervaren jullie dat ook of rij ik te rustig? :)
Ik heb hetzelfde. Ben nog maar twee weken eigenaar van een Y RWD dus geen idee of dit normaal is, maar was ook van plan even hier te polsen.

Dit weekend rit van Antwerpen naar Brugge. Buitentemperatuur was ongeveer 5 graden en heb de auto een dik halfuur laten voorverwarmen. Auto staat wel buiten op de oprit in deze temperaturen dus. Rijmodus staat op ‘Chill’
Het symbool ‘regeneratief remmen beperkt’ is pas uitgegaan na dik 60km. Ik heb tijdens de rit veel gebruikt gemaakt van Autopilot, hierdoor zie je het aantal dots/puntjes niet staan links boven.
Op 2 km van de aankomst autopilot afgezet en toen waren er nog steeds redelijk wat dots zichtbaar.
Lijkt mij niet normaal na een rit van +- 100km?
Foto genomen op 5min van de eindbestemming.
 

Attachments

  • DF8188E0-3A3F-47E8-A015-BDA73573386E.jpeg
    DF8188E0-3A3F-47E8-A015-BDA73573386E.jpeg
    464.9 KB · Views: 347