Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Met welke andere auto’s heb je al zo snel gereden? Heb je iets om mee te vergelijken.

Ik deed het al met:
VW Sharan : niet voor lang, toch wat extra plaats nodig
BMW 335d : stuurt scherp, maar mist stabiliteit, en beenhard waardoor je af en toe wat opzij springt.
A6 vorig model: vrij controleerbaar, maar toch liefst 2 rijstroken vrij
BMW 525d: stuurt echt niet scherp, je hebt echt 2 rijstroken nodig
Volvo V90 D4: stuurt het best, meeste controle, zeer stabiel, ook met wat wind

Mijn baas rijdt nu met een Merc GLE 350de, en die was het ook gewoon om regelmatig boven de 200 te gaan, maar vindt dat niet doenbaar met deze auto.

(alles in Duitsland gereden ! )
Helaas op de snelheid van 220 niks. Maar 200 met de VW passat was een stuk soepeler en minder gespannen. Met de andere 2 wagens seat ibiza en vw polo was 160 al een drama. Maar veel vergelijking heb ik niet.
 
Ik kan mij dat heel goed voorstellen. Als inwoner van België had ik ook zeker niet voor een P gekozen. Recent nog een trip gemaakt naar België en je stuitert gewoon op de snelweg waardoor je je snelheid moet verlagen. Maar blijkbaar zijn jullie dat gewend. Het moet een hele verademing zijn als jullie in Nederland op de snelweg rijden. Begrijp mij niet verkeerd hoor, maar zelfs Servië en Bulgarije hebben betere snelwegen... en dan heb ik het nog niet over de lokale wegen.
In Nederland mag het wegdek aangenamer zijn, maar daar mag je het grootste deel van de tijd niet sneller dan 100, dan gaat het ook niet echt vlotjes vooruit 😇😄
 
Na 2 weken alle geïnteresseerden in de auto gehad. Tijd voor een schoonmaak. Stofzuigen van de matten en met een warme micro doek over de lederen stoelen.

De stoelen waren wel wat lastiger. Iemand ervaring met het behandelen van deze stoelen om ze makkelijker schoon te houden/krijgen?
 
Vandaag de top snelheid van een MYLR ervaren. 222 km/per uur en het was toch niet wat ik had verwacht. Ondanks dat het een vlak stuk asvalt was is de auto niet echt comfortabel. Na de 180 merk je toch wel dat de auto wat hoger ligt en wat stugger is.
Leuk om te proberen maar zeker niet voor lange ritte.
Mijn MS veranderde boven de 200 in een bobslee.
 
Zowel in mijn M3 als in mijn MY komt de connectie met de hotspot van de iPhone zeer moeizaam op gang. Liefst zou ik hebben dat hij automatisch de hotspot functie gebruikt zoals op mijn iPad als die niet in de buurt van WiFi is, maar wel in de buurt van mijn iPhone.

Iemand een tip hoe dit te doen?
 
Zowel in mijn M3 als in mijn MY komt de connectie met de hotspot van de iPhone zeer moeizaam op gang. Liefst zou ik hebben dat hij automatisch de hotspot functie gebruikt zoals op mijn iPad als die niet in de buurt van WiFi is, maar wel in de buurt van mijn iPhone.

Iemand een tip hoe dit te doen?

Er is volgens mij helaas geen manier om jouw iPhone automatisch te verbinden met jouw Tesla om als hotspot te dienen. Je moet dit telkens handmatig doen.
 
  • Like
Reactions: DM231191
Er is volgens mij helaas geen manier om jouw iPhone automatisch te verbinden met jouw Tesla om als hotspot te dienen. Je moet dit telkens handmatig doen.
Dat klopt. Er is ook geen opdracht of automatisering mogelijk bij verbinding met specifiek bluetooth apparaat bij een iPhone.
 
Niet via bluetooth, maar je kunt wel een “autorijden” focus instellen en automatisch triggeren op de focus verandering.
Maar zodra je die focus activeert, krijg je ook geen meldingen meer op je Apple Watch. Kun je een hotspot automatisch laten inschakelen bij inschakeling van een bepaalde focus?
 
Maar zodra je die focus activeert, krijg je ook geen meldingen meer op je Apple Watch. Kun je een hotspot automatisch laten inschakelen bij inschakeling van een bepaalde focus?
Ja dat kan, je kunt tegenwoordig met een automation op een focus je hotspot triggeren. Maar je hoeft je watch niet je focus te laten volgen ;)

Dit is ook al eens in een ander draadje besproken maar kan hem zo gauw niet vinden.
 
  • Like
Reactions: DM231191
Met de sneeuw van zojuist allemaal beslagen ramen. Gaat ook bijna niet weg. Hebben jullie daar ook last van?
In het klima scherm twee keer drukken op het voorruit ikoontje. Dan gaat de voorruit full power ontwasemen.
Als dat niet helpt heb je wellicht een waterlek. Ik had het ooit bij mijn MS en bleek er een verstopping te zijn in de afwatering van het dak, waardoor het water in de koffer liep. Doordat dit in de kofferkelder bleef staan had ik dit door de vele lagen grondbedekking, isolatie, folie, tapijt e.d. niet direct opgemerkt.
 
Met de sneeuw van zojuist allemaal beslagen ramen. Gaat ook bijna niet weg. Hebben jullie daar ook last van?
Yes, hier ook. Voorruit blijft ok, bij mij vooral de ramen van de voorpoortieren. Als ik de voorruit op ontwasemen zet kan ik de luchtstroom niet meer bedienen, waardoor het gevoelsmatig bij de portieren alleen maar erger wordt.

Beide keren hielp ik ook niet mee. 1x twee dochters in en uit de auto met sneeuw en na het hardlopen in de regen, dus heb absoluut zelf vocht in de auto gebracht maar hij had er duidelijk moeite mee.
 
  • Like
Reactions: DM231191
Yes, hier ook. Voorruit blijft ok, bij mij vooral de ramen van de voorpoortieren. Als ik de voorruit op ontwasemen zet kan ik de luchtstroom niet meer bedienen, waardoor het gevoelsmatig bij de portieren alleen maar erger wordt.

Beide keren hielp ik ook niet mee. 1x twee dochters in en uit de auto met sneeuw en na het hardlopen in de regen, dus heb absoluut zelf vocht in de auto gebracht maar hij had er duidelijk moeite mee.
Precies dit! Voorruit gaat inderdaad wel, maar de voorste zijruiten blijven vochtig. Met (veel) regen nog nooit meegemaakt. Lijkt wel alsof je in een kleine auto rijdt die moeite heeft met verwarmen/koelen door gebrek aan energie. Ook de sneeuw bleef op de zijruiten.

@Phil V 2x voorruit icoon is bij mij in en uitschakelen? Edit zo te zien gaat onwasemen dan op high ipv de huidige temperatuur te gebruiken.
 
Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: Phil V
Ik merkte dit ook, maar ook in huis is de luchtvochtigheid erg hoog na die hele natte week en dan de sneeuw eroverheen. Ik heb uiteindelijk de auto maar een poosje met verwarming aan laten draaien voor de deur en toen was het vrij snel weg. Wij hadden de afgelopen twee dagen ook vooral korte stukken gereden, met langere ritten eerder in de week geen last gehad.
 
Dat kan zeker op 20 inch; heb twee weken geleden voor het eerst ooit sneeuwkettingen moeten leggen. Dat was dus om de 20 inch onde r de MYP. inderdaad weinig ruimte maar binnen 5 minuten klaar, wel met een krasje op de hand😏
De kettingen waren overigens bij Tesla zelf uitverkocht; voor de zelfde prijs op EBay.de besteld; konig XG 12 pro.
 
Ik heb even gezocht maar kon het niet gericht vinden. Is het mogelijk om bij de MY met 20 inch banden sneeuwkettingen te gebruiken ivm de ruimte in de wielkasten en ruimte naar de wielophanging?
Tesla zelf bied de 19 inch set aan.
Ik heb de sneeuwkettingen vanop de tesla shop besteld en deze zijn zowel voor 19 als 20 inch.
 

Attachments

  • C28728BB-F066-4435-B45B-71A0A2AB1C3D.jpeg
    C28728BB-F066-4435-B45B-71A0A2AB1C3D.jpeg
    213.4 KB · Views: 55