Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Opgepast dat je keuring niet is gebeurd voor 750kg :) .
op mijn gelijkvormigheidsattest staat al dat je tot 1600 kg mag trekken, dus ik heb niks gemeld. Ik woon sowieso in Belgie, dus de RDW kennen ze niet. Wel moet hier de trekhaak na montage gekeurd worden, dat heb ik ook gedaan.

Bij verzekering ook niet doorgegeven.
Toen ik de mijne ging gaan ophalen (eind juni) vertelden ze me in het SeC dat er iemand contact ging opnemen met me om de trekhaak te installeren en ermee naar de keuring te bollen. Is ondertussen een maand geleden, nog niemand gehoord.
Heb een service request ingeboekt, maar ook daar blijft het stil.
Iemand enige ervaring met hoe lang dit normaal gezien duurt?
 
Toen ik de mijne ging gaan ophalen (eind juni) vertelden ze me in het SeC dat er iemand contact ging opnemen met me om de trekhaak te installeren en ermee naar de keuring te bollen. Is ondertussen een maand geleden, nog niemand gehoord.
Heb een service request ingeboekt, maar ook daar blijft het stil.
Iemand enige ervaring met hoe lang dit normaal gezien duurt?

Ik heb mijn trekhaak besteld met mijn auto. De trekhaak lag netjes in een koffertje in de achterbak. Op mijn kentekenbewijs staat ongeremd 750 kg en geremd 1600 kg trekgewicht. Dus ik hoef helemaal niets te doen omdat alles al gedaan is.
Mocht je al een auto hebben en een trekhaak achteraf bestellen dan kan je even op je kentekenbewijs kijken of het er op staat. Mocht dit zo zijn dan is het al prima. Mocht er nog niets staan dan denk ik wel dat er ergens actie moet worden ondernomen.

Ik woon in NL bdw. en MY uit mei 2023
 
Zijn er nog verschillen in de MY LR van Shanghai en Berlijn? Ik lees was verschillende posts over vering en stoelen. Comfortabele vering vind ik erg belangrijk en de berichten (mogelijk van oudere modellen) zijn niet erg positief

En komen er überhaupt nog autos uit Shanghai?
 
Last edited:
Op al mijn zwarte raamomlijstingen zitten krassen. Iemand die dit ook heeft meegemaakt? Ik weet zeker dat het bij aflevering niet het geval was. Zijn die dingen zo krasgevoelig? Auto gaat nooit door de wasstraat overigens.

20230728_190032.jpg
 
Op al mijn zwarte raamomlijstingen zitten krassen. Iemand die dit ook heeft meegemaakt? Ik weet zeker dat het bij aflevering niet het geval was. Zijn die dingen zo krasgevoelig? Auto gaat nooit door de wasstraat overigens.

View attachment 960379
Er heeft iemand eerder op dit forum dit issue gehad. Was ook met een Y.
Ik denk dat je even moet terugzoeken aan het begin van dit draadje.
 
Heb nu voor het eerst de model Y aan stopcontact op de camping en laden teruggezet naar 10amp. Na aan paar minuten ging de fan blazen, niet heel hard maar toch hoorbaar op de camping. Hebben anderen deze ervaring ook?
Na ongeveer een half uurtje is het geluid gelukkig gestopt. Zou hij de accu verwarmd hebben? (Was hier ongeveer 15 graden vannacht)
 
Heb nu voor het eerst de model Y aan stopcontact op de camping en laden teruggezet naar 10amp. Na aan paar minuten ging de fan blazen, niet heel hard maar toch hoorbaar op de camping. Hebben anderen deze ervaring ook?
Ik heb/had dit regelmatig na een korte rit. Dat zou de airco(filter?) zijn die droog geblazen wordt.
Indien mijn ventilatie uitgeschakeld is tijdens een korte rit, gaat die fan in ieder geval niet blazen nadat de wagen geparkeerd is.
 
Is er iemand die weet hoe de kofferruimte van de Y onder de hoedenplank zich verhoudt tot de ruimte onder de hoedenplank in de 3?

Kijk even op deze site https://www.kickstarter.com/project...table-freezer-for-tesla-sub-trunk/description

die hebben koelkasten voor "onder de hoedenplank" ;) . Hier staan ook maten en liters bij voor de model 3, Y en X. Dan heb je misschien een indruk hoe deze zich verhouden.

Of zie hieronder. Zullen niet de exacte maten zijn maar wel een goede indicatie denk ik zo.

Schermafbeelding 2023-08-02 200245.jpg
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: MLKRMR
Ok, ok, jullie hebben gelijk 😁
Ik probeer wat inzicht te krijgen in de hoeveelheid bagage die ik in de koffer van de Y zou kunnen steken zonder dat die in het zicht staat (dus onder hoedenplank) versus in de Model 3 (dus ganse koffer). En dat zonder de ondertrunk mee te rekenen. Dus laadvoer tot hoedenplank (Y) /'plafond' (3). Beter/duidelijker? 😉
 
  • Like
Reactions: PvDr
Ok, ok, jullie hebben gelijk 😁
Ik probeer wat inzicht te krijgen in de hoeveelheid bagage die ik in de koffer van de Y zou kunnen steken zonder dat die in het zicht staat (dus onder hoedenplank) versus in de Model 3 (dus ganse koffer). En dat zonder de ondertrunk mee te rekenen. Dus laadvoer tot hoedenplank (Y) /'plafond' (3). Beter/duidelijker? 😉
Het kan wel wat hoger dan de hoedenplank voordat je zicht verliest. Als ik het vergelijk denk ik dat de Y 30% meer ruimte heeft tot dat niveau.