Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
MYLR, EIND 2021.

Heb nu de standaard banden erop vanuit de telsa fabriek, nu vraag ik mij af zijn hier mensen die echt overschakelen naar winterbanden (ik ga niet naar Oostenrijk of iets dergelijks ;), of is het verstandiger om all season banden te kopen? heb geen extra set velgen liggen overigens.
ik neig naar; MICHELIN CROSSCLIMATE 2 255/40R20 101V XL.
- Iemand ervaring hiermee? hoe deze rijdt?

Mocht ik winterbanden aanschaffen dan zal het; Pirelli SOTTOZERO 3. Waarschijnlijk worden.
Benieuwd naar jullie ervaringen.

oh ja, op hoeveel bar zetten jullie de banden? die van mij standaard op 2.8 bar maar ik lees bij andere reacties dat mensen 3.0 en 3.1 hanteren.

hoor het graag :)

Ik heb op de model 3 lr de crossclimate 2. Erg fijne band, iets meer geluid en verbruik tov de michelin zomerbanden waarmee de auto kwam. Ik heb spanning altijd op 3 bar. Ze doen het in de zomer ook prima hoor, maar als het nat is merk je het pas echt. Dit is wel op een 3, maar zal wel niet zoveel anders zijn op een Y
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp
MYLR, EIND 2021.

Heb nu de standaard banden erop vanuit de telsa fabriek, nu vraag ik mij af zijn hier mensen die echt overschakelen naar winterbanden (ik ga niet naar Oostenrijk of iets dergelijks ;), of is het verstandiger om all season banden te kopen? heb geen extra set velgen liggen overigens.
ik neig naar; MICHELIN CROSSCLIMATE 2 255/40R20 101V XL.
- Iemand ervaring hiermee? hoe deze rijdt?

Mocht ik winterbanden aanschaffen dan zal het; Pirelli SOTTOZERO 3. Waarschijnlijk worden.
Benieuwd naar jullie ervaringen.

oh ja, op hoeveel bar zetten jullie de banden? die van mij standaard op 2.8 bar maar ik lees bij andere reacties dat mensen 3.0 en 3.1 hanteren.

hoor het graag :)
Gewenste druk staat in de linker b-stijl. Daar zijn uitgevoerde testen mee gedaan om het beste comfort, levensduur en veiligheid te garanderen. Ik zou daar niet van af wijken. Win zijn wij om het beter te weten?

Wat winterbanden betreft. Beetje zelfde opmerking. Compromis tussen levensduur, comfort en veiligheid is moeilijker te bekomen over het ganse jaar. De eigenschappen van rubber wijzigen immers met de temperatuur. Winterbanden benaderen dit best in de winter, zomerbanden in de zomer. Met allseasons heb je ook nog een temperatuurcompromis te maken. Maw inboeten aan ‘optimaal’ in de winter én inboeten in de zomer.
Ik heb niet alleen winterbanden, maar die liggen op 4 extra wielen, een krik en een momentsleutel en zo kan ik zelf de seizoenswissel doen.
  • Ik moet geen bandencentralebezoek in mijn agenda inschuiven
  • In mijn garage staan 2 reservewielen (zijn al 2 keer van pas gekomen bij kapotte band)
  • Ik oefen de bandewissel en kan een check onder de wielkast doen.
 
Vanochtend tijdens rijden kreeg ik "Versnellingsbakvloeistof-service aanbevolen" melding.
Thuis aangekomen zie ik het om "DIF_a251 / DIR_a251 -Service transmissievloeistof vereist" gaat.

Service afspraak gemaakt via de app en na paar uur kon ik een afspraak inplannen op 15 dec (eerder kon niet).
Ik hoef schijnbaar niet naar een service center, er staat dat de monteur langs komt. Vraag me af waarom ik dan zo lang moet wachten?

Volgens de handleiding kan ik de auto blijven gebruiken maar "Als u echter langdurig blijft doorrijden terwijl deze waarschuwing aanwezig is, kan de transmissie/aandrijflijn blijvend worden beschadigd". Wat is langdurig gebruik vraag ik me dan af...

Auto (MY LR) is nog geen 4 maanden oud met 8100km op de teller :confused:

Op internet kan ik trouwens geen enkel geval vinden met soortgelijke storing wat ik best vreemd vind.
 
Heb nu zo’n 2 weken de MY en kan maar niet wennen aan de oarkeersensoren. Er begint van alles te piepen en zie allerlei onbegrijpelijke lijntjes op mijn scherm die suggereren dat ik al bijnabtegen de muur rijdt. Gevokg van alle verwarring was dat il ak bij mijn allereerste rit achteruit tegen mijn voorgevel aanreed. Is er wat te verbeteren aan de alarmering? Helpt het als ik een ijzeren plaat op de muur schroef? Is de signalering dan preciezer?
 
  • Funny
  • Like
Reactions: Busk and SpaceWagon
Heb nu zo’n 2 weken de MY en kan maar niet wennen aan de oarkeersensoren. Er begint van alles te piepen en zie allerlei onbegrijpelijke lijntjes op mijn scherm die suggereren dat ik al bijnabtegen de muur rijdt. Gevokg van alle verwarring was dat il ak bij mijn allereerste rit achteruit tegen mijn voorgevel aanreed. Is er wat te verbeteren aan de alarmering? Helpt het als ik een ijzeren plaat op de muur schroef? Is de signalering dan preciezer?
Achteruit tegen de gevel is toch wel wat dom met al die camera’s.
Vooruit ben je idd op sensoren aangewezen en die zitten er al een jaar niet meer in.
 
Achteruit tegen de gevel is toch wel wat dom met al die camera’s.
Vooruit ben je idd op sensoren aangewezen en die zitten er al een jaar niet meer in.
Dank je. Voor het compliment. Hierbij de visualisatie vs de werkeljjkheid. Toch echt wel een probleem lijkt me
 

Attachments

  • IMG_6589.jpeg
    IMG_6589.jpeg
    349 KB · Views: 51
  • IMG_6590.jpeg
    IMG_6590.jpeg
    588.9 KB · Views: 37
  • Informative
Reactions: SpaceWagon
Dank je. Voor het compliment. Hierbij de visualisatie vs de werkeljjkheid. Toch echt wel een probleem lijkt me
Probleem met je beelden is dat je kennelijk in de veronderstelling bent dat de gegeven afstand staat voor de afstand voor de kleinste afstand.
Op de hoek geeft hij duidelijk al weer in rood dus stoppen.

Dat je wellicht in de veronderstelling was dat de kortste afstand de afstand in cm zou zijn is fout maar wellicht nog te begrijpen.
Waar je ook veel klachten over ziet is dat hij al gaat piepen wanneer de afstand nog groot maar hij denkt ook na over de snelheid die je rijdt voor hij een STOP weergeeft. Dat is dan weer heel logisch en is iets wat normale sensoren weer niet doen en dus is niet alles slecht.
 
  • Like
Reactions: Sjors
Probleem met je beelden is dat je kennelijk in de veronderstelling bent dat de gegeven afstand staat voor de afstand voor de kleinste afstand.
Op de hoek geeft hij duidelijk al weer in rood dus stoppen.

Dat je wellicht in de veronderstelling was dat de kortste afstand de afstand in cm zou zijn is fout maar wellicht nog te begrijpen.
Waar je ook veel klachten over ziet is dat hij al gaat piepen wanneer de afstand nog groot maar hij denkt ook na over de snelheid die je rijdt voor hij een STOP weergeeft. Dat is dan weer heel logisch en is iets wat normale sensoren weer niet doen en dus is niet alles slecht.
Ok. Ik moet dus op dat rode stukje van de lijn letten. Weer wat geleerd ( helaas letterlijk de hard way)
 
Vanochtend tijdens rijden kreeg ik "Versnellingsbakvloeistof-service aanbevolen" melding.
Thuis aangekomen zie ik het om "DIF_a251 / DIR_a251 -Service transmissievloeistof vereist" gaat.

Service afspraak gemaakt via de app en na paar uur kon ik een afspraak inplannen op 15 dec (eerder kon niet).
Ik hoef schijnbaar niet naar een service center, er staat dat de monteur langs komt. Vraag me af waarom ik dan zo lang moet wachten?


Daar gaat Mobile Service echt niks mee kunnen, ik zou even opnieuw contact opnemen met SEC, dit is een werkplaatsafspraak.
 
  • Like
Reactions: Tommiee
Als ik bij rood stop dan sta ik een halve meter van de stoep af.
Harde realiteit is dat het systeem voor geen meter werkt als je geen parkeersensoren hebt.

Spiegels en camera's gebruiken en goed opletten.
Achteruit rijdend gebruik ik ook voornamelijk de camera voor een goede inschatting hoeveel ruimte er nog is.
Aan de voorzijde en zijkant mis ik de sensoren toch wel. Inderdaad keken deze over stoepranden heen maar verder was het systeem pretty accurate.
Ben benieuwd of ik met de camera's minder velgschade ga rijden.
 
Achteruit rijdend gebruik ik ook voornamelijk de camera voor een goede inschatting hoeveel ruimte er nog is.
Aan de voorzijde en zijkant mis ik de sensoren toch wel. Inderdaad keken deze over stoepranden heen maar verder was het systeem pretty accurate.
Ben benieuwd of ik met de camera's minder velgschade ga rijden.
Als je het scherm met de achteruitrijcamera omhoog swipet, zie je ook het beeld van de zijcamera’s. Die zijn wel naar achter gericht.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: robertvg and Sjors