Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Beide zijn de Model Y LR. De 1e was mijn bestelling van December welke geannuleerd is door de leasemaatschappij. De 2e is de auto welke ik volgende week op mag halen. Het lijkt een andere uitvoering te zijn welke ze pas sinds kort zijn gaan uitleveren. Ik ben benieuwd wat er dan anders is; zou het bv HW4 zijn?

Aangezien ik het eerste type heb (Y RWD) en de tweede een catalogusprijs van 58k volgens de RDW zal dat wel een YP zijn. OVI: RDW Kentekencheck

(Zoekactie op BVB3S5T3X)
Het linkje van de RDW is geen performance. Voor 58k is het een Model Y long range grijs.


Hier kan je alle types zien welke ze uit leveren:
 
Last edited:
Ik zie op de website van Tesla dat de Model Y duurder is geworden.
 

Attachments

  • Screenshot_20240113_073245_Chrome.jpg
    Screenshot_20240113_073245_Chrome.jpg
    148.2 KB · Views: 31
Ik zie op de website van Tesla dat de Model Y duurder is geworden.
Het viel mij ook al op bij de Model 3 dat de afleverkosten er nu bij in zitten (zoals het hoort). Het is wel een beetje lastig om nu nog te zien of je auto in de SEPP subsidie valt. Daarbij gaat het om de fiscale waarde (dus zonder afleverkosten). Dat is nu niet altijd meer duidelijk. Het zou goed zijn als ze zouden laten zien of een bepaalde configuratie wel/niet in de SEPP subsidie valt.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Klopt, hier is de uitspraak van de Reclame Code Commissie
Uitspraak Tesla
De uitspraken zijn niet bindend, maar de meeste bedrijven volgen ze wel op.
Nee, maar als de ACM op de vingers gaat tikken dan is het wel verplicht. Dit valt onder het gezag van de ACM die al een hoop autofabrikanten gecorrigeerd heeft. Dat haalt meestal het nieuws niet omdat ACM geen namen pleegt te noemen.
 
Het viel mij ook al op bij de Model 3 dat de afleverkosten er nu bij in zitten (zoals het hoort). Het is wel een beetje lastig om nu nog te zien of je auto in de SEPP subsidie valt. Daarbij gaat het om de fiscale waarde (dus zonder afleverkosten). Dat is nu niet altijd meer duidelijk. Het zou goed zijn als ze zouden laten zien of een bepaalde configuratie wel/niet in de SEPP subsidie valt.
Het is nu inderdaad lastig om de fiscale waarde te zien. Als leaserijder kijk je daar naar. En particulieren willen het weten voor subsidies.

Ik snap dat je als particulier wil weten wat de totaalprijs is. Maar als je online iets koopt moet je in een volgende stap vaak ook verzendkosten betalen. Misschien was het voor Tesla handiger om bij de kale prijs "exclusief afleverkosten" erbij te zetten.
 
Gister m’n MYP opgehaald! 😁
Echt een plaatje in Midnight Cherry Red. Blij dat de kleur over de gehele auto ook daadwerkelijk matcht tussen de carrosseriedelen. Zag er laatst namelijk eentje staan waarbij de voorbumper een hele andere tint had dan de rest van de auto, zag er niet uit!

Ervaring tot dusver.
Levering:
- in Tilburg opgehaald, administratieve afhandeling was prima geregeld en verliep soepeltjes
- auto zag er goed uit, een paar lijmresten gevonden en een minuscuul krasje. Gaat toch in de glascoating (wordt dan eerst gepolijst) dus vond het niet nodig om te melden en er wat aan te laten doen
- qua panelgaps en uitlijning van de plaatonderdelen zag het er ook allemaal goed uit. Auto is zowel van binnen als van buiten netjes in elkaar gezet
- even alles instellen en gaan met die banaan!

De eerste 500km positief ervaren:
- man man man wat rijdt deze auto fijn 😀
- ondanks z’n hoogte als SUV, dynamisch genoeg maar niet te stug en als rails door bochten. Een grijns van van oor tot oor als gevolg!
- geluidssysteem is top! Even de juiste equalizer settings instellen en het is genieten geblazen
- stoelen zitten goed en stoelverwarming en stuurverwarming zijn fijn én in een fijne range instelbaar
- zicht rondom is goed genoeg naar achter is te doen en de camera’s helpen bij verplaatsingen op de baan
- blij dat ik de nieuwe visualisatie heb voor parkeren. Ik keek een beetje op tegen het ontbreken van de ultrasoon sensoren en de weinig accurate camera inschattingen. Deze visualisatie sinds de Holiday update is niet perfect maar voor mij goed genoeg. Heb vooralsnog niet het gevoel dat ik de ultrasoon sensoren mis, al zijn dit natuurlijk pas de eerste 500 kilometer
- autopilot werkt vooralsnog prima, weinig last van phantom breaking maar gebruik het nu alleen op snelwegen en N wegen. Wilde EAP nog aanschaffen maar vraag me af of het de meerprijs waard is
- ook buiten verwachting om, (nog) geen ruzie met de ruitenwissers gehad! Auto werkt prima en de enkele dat het iets doet wanneer ik het niet wil dan pas ik het eenvoudig handmatig aan

Eerste 500km (enigzins) negatief ervaren (en hulpvragen):
- de Tesla app lijkt bij mij maar half te werken. Status inzien en de auto openen/ sluiten met telefoon als key werkt prima maar wanneer ik iets wil wijzigen zoals bijvoorbeeld de laadlimiet of het klimaatsysteem (omdat er iemand in de auto zat) dan krijg ik steeds een “bla bla bla mislukt” melding. Iemand enig idee hoe dit kan en hoe dit opgelost kan worden? Ik krijg die meldingen wanneer ik op afstand iets doe (laadlimiet voorbeeld) maar ook wanneer naast de auto sta (klimaatsysteem voorbeeld).
- er lijkt wat windgeruis (geen gefluit) vanuit de a pilaar of bij de spiegel vandaan te komen (bestuurderszijde). Is dit normaal of toch even laten checken?
- er zit maar één ruitensproeier op m’n linkerwisserblad. De ander heeft er geen. Zijn ze iets vergeten? 😆
- de ruitensproeier knop doet het soms wel maar soms ook niet als ik het in druk. Moet dit op een bepaalde manier gebeuren?
- wanneer ik AP aan heb staan en van baan wil wisselen en richting geef dan gaat Autosteer de ene keer uit en kan ik in een vloeiende beweging verplaatsen maar heel soms blijft Autosteer vasthouden en moet ik hem met een ruk verplaatsen zodat Autosteer uit gaat. Ik wil niet het hendeltje maar boven doen omdat ik TACC aan wil houden bij het verplaatsen. Herkennen jullie dit?
- bellen over de speakers van de auto gaat prima. Maar het geluid van de Flitsmeister app hoor ik niet over het audiosysteem. Op m’n iPhone zie ik wel dat de Tesla als geluidsbron gekoppeld is maar desondanks hoor ik niets. Moet ik een instelling wijzigen die ik over het hoofd heb gezien?
 
autopilot werkt vooralsnog prima, weinig last van phantom breaking
Spookpauzes zijn nooit een probleem geweest. 😉
Phantom braking daarentegen wel. Maar is al sinds het verdwijnen van de radar geen probleem meer.
wanneer ik AP aan heb staan en van baan wil wisselen en richting geef dan gaat Autosteer de ene keer uit en kan ik in een vloeiende beweging verplaatsen maar heel soms blijft Autosteer vasthouden en moet ik hem met een ruk verplaatsen zodat Autosteer uit gaat. Ik wil niet het hendeltje maar boven doen omdat ik TACC aan wil houden bij het verplaatsen.
Ik denk dat je de handleiding nog eens moet lezen.
Heb je EAP of FSD. Dan zet je je richtingaanwijzer aan en zorg dat de auto weet dat je nog leeft door het stuur tegen de weerstand aan te drukken (niet over de weerstand, want dan gaat AP uit), de blauwe lijnen op het scherm worden dan stippellijnen en na een paar seconden gaat de auto zelf van rijstrook wisselen.
Heb je geen EAP of FSD dan kan je geen automatische rijstrookwissels doen, je moet dan AP uit zetten om van rijbaan te wisselen.
Bij enkel TaCC en geen autosteer kan je zo veel draaien aan je stuur als je will. TaCC blijft altijd aan.
 
Gister m’n MYP opgehaald! 😁
Echt een plaatje in Midnight Cherry Red. Blij dat de kleur over de gehele auto ook daadwerkelijk matcht tussen de carrosseriedelen. Zag er laatst namelijk eentje staan waarbij de voorbumper een hele andere tint had dan de rest van de auto, zag er niet uit!

Ervaring tot dusver.
Levering:
- in Tilburg opgehaald, administratieve afhandeling was prima geregeld en verliep soepeltjes
- auto zag er goed uit, een paar lijmresten gevonden en een minuscuul krasje. Gaat toch in de glascoating (wordt dan eerst gepolijst) dus vond het niet nodig om te melden en er wat aan te laten doen
- qua panelgaps en uitlijning van de plaatonderdelen zag het er ook allemaal goed uit. Auto is zowel van binnen als van buiten netjes in elkaar gezet
- even alles instellen en gaan met die banaan!

De eerste 500km positief ervaren:
- man man man wat rijdt deze auto fijn 😀
- ondanks z’n hoogte als SUV, dynamisch genoeg maar niet te stug en als rails door bochten. Een grijns van van oor tot oor als gevolg!
- geluidssysteem is top! Even de juiste equalizer settings instellen en het is genieten geblazen
- stoelen zitten goed en stoelverwarming en stuurverwarming zijn fijn én in een fijne range instelbaar
- zicht rondom is goed genoeg naar achter is te doen en de camera’s helpen bij verplaatsingen op de baan
- blij dat ik de nieuwe visualisatie heb voor parkeren. Ik keek een beetje op tegen het ontbreken van de ultrasoon sensoren en de weinig accurate camera inschattingen. Deze visualisatie sinds de Holiday update is niet perfect maar voor mij goed genoeg. Heb vooralsnog niet het gevoel dat ik de ultrasoon sensoren mis, al zijn dit natuurlijk pas de eerste 500 kilometer
- autopilot werkt vooralsnog prima, weinig last van phantom breaking maar gebruik het nu alleen op snelwegen en N wegen. Wilde EAP nog aanschaffen maar vraag me af of het de meerprijs waard is
- ook buiten verwachting om, (nog) geen ruzie met de ruitenwissers gehad! Auto werkt prima en de enkele dat het iets doet wanneer ik het niet wil dan pas ik het eenvoudig handmatig aan

Eerste 500km (enigzins) negatief ervaren (en hulpvragen):
- de Tesla app lijkt bij mij maar half te werken. Status inzien en de auto openen/ sluiten met telefoon als key werkt prima maar wanneer ik iets wil wijzigen zoals bijvoorbeeld de laadlimiet of het klimaatsysteem (omdat er iemand in de auto zat) dan krijg ik steeds een “bla bla bla mislukt” melding. Iemand enig idee hoe dit kan en hoe dit opgelost kan worden? Ik krijg die meldingen wanneer ik op afstand iets doe (laadlimiet voorbeeld) maar ook wanneer naast de auto sta (klimaatsysteem voorbeeld).
- er lijkt wat windgeruis (geen gefluit) vanuit de a pilaar of bij de spiegel vandaan te komen (bestuurderszijde). Is dit normaal of toch even laten checken?
- er zit maar één ruitensproeier op m’n linkerwisserblad. De ander heeft er geen. Zijn ze iets vergeten? 😆
- de ruitensproeier knop doet het soms wel maar soms ook niet als ik het in druk. Moet dit op een bepaalde manier gebeuren?
- wanneer ik AP aan heb staan en van baan wil wisselen en richting geef dan gaat Autosteer de ene keer uit en kan ik in een vloeiende beweging verplaatsen maar heel soms blijft Autosteer vasthouden en moet ik hem met een ruk verplaatsen zodat Autosteer uit gaat. Ik wil niet het hendeltje maar boven doen omdat ik TACC aan wil houden bij het verplaatsen. Herkennen jullie dit?
- bellen over de speakers van de auto gaat prima. Maar het geluid van de Flitsmeister app hoor ik niet over het audiosysteem. Op m’n iPhone zie ik wel dat de Tesla als geluidsbron gekoppeld is maar desondanks hoor ik niets. Moet ik een instelling wijzigen die ik over het hoofd heb gezien?
Top, goed om te lezen.
ik mag de mijne over 2 weken ophalen.
Wordt er nog een laadkabel en granny charger meegelverd bij de auto?
 
Spookpauzes zijn nooit een probleem geweest. 😉
Oh oeps hahahaha 😆
Heb je geen EAP of FSD dan kan je geen automatische rijstrookwissels doen, je moet dan AP uit zetten om van rijbaan te wisselen.
Klopt, heb geen EAP of FSD. Enkel reguliere AP. Maar punt is ook niet dat ik een automatische wissel verwacht maar dat het uitschakelen van AP verschilt bij handmatig wisselen van rijbaan. Voorbeeld: ik rijdt met AP en wil van baan verwisselen, ik geef richting en volgens mij gaat Autosteer dan uit of hij gaat uit omdat ik net genoeg wegstuur van het midden van de rijbaan maar dit gebeurt dan dus redelijk vloeiend met het wisselen van baan. Echter gaat het soms niet zo vloeiend en blijft Autosteer actief en moet ik dus danig tegensturen (naar de te wisselen rijbaan) dat het bewegen met een schok gaat.

Is dit dus toeval en moet ik Autosteer manueel uitschakelen door tegen te sturen of gaat Autosteer automatisch uit wanneer ik de richtingaanwijzer inschakel?
 
Top, goed om te lezen.
ik mag de mijne over 2 weken ophalen.
Wordt er nog een laadkabel en granny charger meegelverd bij de auto?
Laadkabel, noodhulpset (of hoe dat ook mag heten) en ook een granny charger inderdaad. Had die laatste niet verwacht. Dacht gelezen te hebben dat je die er tegenwoordig als optie bij moest kopen. Maar compleet dus!

Overigens geen spatlappen standaard gemonteerd. Die heb ik op Amazon gekocht.
 
Spookpauzes zijn nooit een probleem geweest. 😉
Phantom braking daarentegen wel. Maar is al sinds het verdwijnen van de radar geen probleem meer.
Bij mij ging die op de Autobahn in Duitsland toch echt een paar keer vol op de rem naar 70 km/h waar niets aan de hand was. Bordje 70 verscheen onterecht op het display. Waarschijnlijk eerder wegwerkzaamheden geweest, onaangename ervaring.