Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zie net dat ik einde dag een sms heb ontvangen met de vraag of ik 2 maart mijn besteld witte MY LR met trekhaak wil ophalen! Yay! Alleen ben ik net aangekomen in Oostenrijk voor een weekje skieen. 🫣😱🫨

Heeft het zin om Tesla te bellen morgen/maandag met de vraag of de levering in de week van 6 maart kan plaatsvinden, of gaat hij bij nee direct naar de volgende wachtende?
 
Ik zie net dat ik einde dag een sms heb ontvangen met de vraag of ik 2 maart mijn besteld witte MY LR met trekhaak wil ophalen! Yay! Alleen ben ik net aangekomen in Oostenrijk voor een weekje skieen. 🫣😱🫨

Heeft het zin om Tesla te bellen morgen/maandag met de vraag of de levering in de week van 6 maart kan plaatsvinden, of gaat hij bij nee direct naar de volgende wachtende?
Gewoon NEE antwoorden op SMS dan krijg je een nieuw voorstel. Als alles betaald is zeker geen probleem.
 
  • Like
Reactions: DM231191
Bij mij hetzelfde, voor een MYLR Quick Silver 19" zwart interieur. Op 5 februari besteld met een indicatieve leverperiode februari/maart, die nu verschoven is naar 4 mei - 18 juli (staat nu nog zo in de Tesla App)

Gisteren direct met Tesla Tilburg gebeld. Daar werd me verteld dat ik de eerste was die belde. Er zou contact worden opgenomen met de afdeling logistiek om na te gaan of het een glitch was. Wanneer ik niets meer zou horen, dan geld "it is what it is" :(

Extra balen omdat ik net daarvoor de verkoop van mijn huidige auto via "ikwilvanmijnautoaf" had bevestigd.

Ook ik heb op 5/2 een MYLR QS besteld, 19inch & zwart interieur. Benieuwd of we volgens dezelfde planning gaan ExtraT. Levertijd verschoven van februari - maart naar april 12 - jun 6 deze week. Maar sinds nu heb ik een VIN gekregen en is de start leverdatum op 24 februari komen te liggen, dus dan zou ik 'm gisteren al gehad kunnen hebben. Kortom, de verhalen van een 'bug' in het systeem zouden zo maar eens waar kunnen zijn en we gaan zien hoe hard de leverdata daadwerkelijk zijn. Nu moet ik nog achter de betaling en de verzekering aan voordat ik de levering ook kan inregelen.
 
Ja ! Bedoelt men hier een Model S ? 😂
1677330613308.jpeg

Deze mooie Mercedes toch?
 
  • Like
Reactions: DM231191
Ja ! Bedoelt men hier een Model S ? 😂
Ja. Er is in de vs zelfs een S40 geweest tijdelijk. En ik wil zeker niet voor one-ten spreken, dus correct me if I’m wrong, maar hij heeft een haat-liefde verhouding met die auto en met Tesla. Ook de S60 is een geweldige Tesla, maar door software updates is de laadsnelheid zo ingeperkt dat hij niet meer fatsoenlijk voor langere afstanden te gebruiken is. Dat is niet zoals de auto gekocht is en Tesla lijkt met deze klacht niet serieus om te gaan. Het forum voelt met hem mee ;) .

one-ten: top dat je Tesla een tweede kans heeft met deze Y, mooi ding!
 
Mijn S 60 is een perfecte auto. Superbetrouwbaar. Vind het nog steeds jammer om hem weg te doen, want vind hem véél mooier dan de nieuwe Y. Voor mijn gebruik voldeed hij ook wel, maar ik ben inderdaad flink boos geweest op Tesla om het steeds langzamer laden. Nu dus weer een Tesla met kleine accu besteld, omdat ik daar meestal goed mee uitkomt, en ik met de Y tóch verder hoop te komen, én ik kan snel laden indien nodig.
Hopelijk blijkt hij technisch net zo betrouwbaar te zijn.
 
  • Like
Reactions: Maurice1 and Top
Mijn S 60 is een perfecte auto. Superbetrouwbaar. Vind het nog steeds jammer om hem weg te doen, want vind hem véél mooier dan de nieuwe Y. Voor mijn gebruik voldeed hij ook wel, maar ik ben inderdaad flink boos geweest op Tesla om het steeds langzamer laden. Nu dus weer een Tesla met kleine accu besteld, omdat ik daar meestal goed mee uitkomt, en ik met de Y tóch verder hoop te komen, én ik kan snel laden indien nodig.
Hopelijk blijkt hij technisch net zo betrouwbaar te zijn.
In 2017 heb ik een S60 gekocht die ik na een paar maanden softwarematig aan kon laten passen naar een S75. Er lag al een grotere accu in, deze kon je laten vrijgeven na betaling van iets van €1.500-€2000. Is dit bij die van jou niet mogelijk?
 
  • Like
Reactions: one-ten
Nou, ik heb ook zojuist maar een Y besteld, een zwarte RWD. Levertijd 2 tot 4 weken, eens zien of ze dat waarmaken. Hopen dat ik nog een keer van mijn S 60 af kom..
Tip: zet de S60 in vraag en aanbod op dit forum.
Gaat vast lukken, misschien hap ik wel toe ter vervanging van onze LPG "reserve auto" waar we niet zo ver mee rijden doorgaans 😅
 
  • Like
Reactions: one-ten