Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Ik had gebeld om te informeren achter de trekhaak (kost trouwens in Belgie 1350 incl btw, en de trekhaken zijn vanaf dit kwartaal beschikbaar). Had ineens gevraagd of ze al iets wisten over de levering, kreeg ik als antwoord "Ja, dat is gewoon nog feb - maart"
Kijk, dat is positief nieuws! Ik was al bezig uit te zoeken om een trekhaak uit de US te laten komen, maar ik hoorde later via Burghof dat de aftermarket trekhaken ook in Q1 2022 verwacht worden.
Als Tesla ze ook in Q1 kan leveren, heeft dat wel mijn voorkeur! Ik ben benieuwd, ik heb me in September al ingeschreven voor zo'n ding.
 
Kijk, dat is positief nieuws! Ik was al bezig uit te zoeken om een trekhaak uit de US te laten komen, maar ik hoorde later via Burghof dat de aftermarket trekhaken ook in Q1 2022 verwacht worden.
Als Tesla ze ook in Q1 kan leveren, heeft dat wel mijn voorkeur! Ik ben benieuwd, ik heb me in September al ingeschreven voor zo'n ding.

Staat er bij jullie (MY) al een trekgewicht op het kenteken vermeld?
(bij M3 was/is dat alleen bij af fabriek geleverde trekhaken, vandaar de vraag)
 
Wat betreft trekhaak: de mensen in Gent wisten me te vertellen dat volgorde toewijzing en installatie gaat gebeuren op basis van inschrijving voor info. Dus als je hem wil, zorg dat je je inschrijft om een mail te ontvangen wanneer ze beschikbaar zullen zijn. En dan zo snel mogelijk bevestigen denk ik dan 🙂
TIP ! aan allen die een trekhaak wensen te plaatsen In België op hun model Y of 3. Na de plaatsing MOET je zelf naar de technische keuring . Ik heb 7 jaar geleden een Audi Q3 gekocht met inklapbare trekhaak, dus gemonteerd vanuit de fabriek . Na 2 jaar > politiecontrole op de weg , geen keuring voor de trekhaak , PV werd opgemaakt , brief van de politierechtbank ontvangen , uiteindelijk een minnelijke schikking gekregen van 175 € . Ons model 3 (2020 ) werd standaard geleverd met een trekhaak van Tesla . Had mijn les al gehad van met de Audi Q3 en heb deze dus laten keuren bij de technische controle .
 
  • Informative
Reactions: Maarten
Dag allemaal! Ik ben nieuw hier en in spannende afwachting van een zwarte Model Y performance. Heeft iemand in belgie al bericht van levering ontvangen? Wij hebben de wagen november 2020 besteld... niet 2021! :rolleyes:
Dan zou ik toch even luisteren bij je tesla dealer of er niets mis gelopen is met je bestelling (misschien staat het per ongeluk on hold of zo)
De kans zit er wel in dat je een Model Y uit Duitsland zult krijgen aangezien de eerste daar binnenkort van de band zouden moeten rollen.
 
  • Disagree
Reactions: job-lek
Dan zou ik toch even luisteren bij je tesla dealer of er niets mis gelopen is met je bestelling (misschien staat het per ongeluk on hold of zo)
De kans zit er wel in dat je een Model Y uit Duitsland zult krijgen aangezien de eerste daar binnenkort van de band zouden moeten rollen.
Hij heeft het over een model y performance. Daarvan is juist afgelopen week pas bekend gemaakt dat deze geleverd gaan worden in maart 2022. Dus onafhankelijk van de besteldatum worden die niet eerder geleverd. Heeft niets te maken met “on hold”. Ze worden simpel gezegd gewoon nog niet gemaakt.
 
  • Like
Reactions: job-lek
De bovengenoemde VIN's horen bij de UK versie van de MYLR.
In de UK wordt de MYLR pas vanaf febr. 2022 geleverd, terwijl dat in Nederland al in aug. 2021 het geval was.
Dat weet ik. Maar aangezien we wachten op de februari 2022 levering van model y voertuigen was de vraag hoe lang het duurt voor wij in Nederland de vin nummers gaan terugvinden nadat dit in het VK het geval is. Zo hadden de mensen die een model 3 hebben besteld ook pas vin nummers gevonden nadat andere landen deze zichtbaar hadden.
 
Heb ook iets in die aard gehoord. Ik had gebeld om te informeren achter de trekhaak (kost trouwens in Belgie 1350 incl btw, en de trekhaken zijn vanaf dit kwartaal beschikbaar). Had ineens gevraagd of ze al iets wisten over de levering, kreeg ik als antwoord "Ja, dat is gewoon nog feb - maart"
Blijft vreemd dat ze dan in Hasselt weer helemaal niets kunnen zeggen over de trekhaken.
 
Model Y besteld in december , levering zou februari zijn, . Heb nog geen VIN nummer . Ik heb besteld met zwarte velgen en 20 " banden . Ik wens nu liever de 19 " velgen standaard en elders zwarte velgen te kopen . Kan volgens de site de bestelling wijzigen , maar er staat bij "opgelet indien u de bestelling wijzigt kan het een invloed hebben op leveringsdatum " .Iemand ervaring mee ?