maartenc1985
Member
En nu qua range…. Of ervaringen van de vorige versie model 3Om precies te zijn is het verschil 1 inch (19-18=1)
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En nu qua range…. Of ervaringen van de vorige versie model 3Om precies te zijn is het verschil 1 inch (19-18=1)
En nu qua range…. Of ervaringen van de vorige versie model 3
Zou ik niet zo weten, er zal best een paar procent verschil in kunnen zitten.En nu qua range…. Of ervaringen van de vorige versie model 3
Zou ik niet zo weten, er zal best een paar procent verschil in kunnen zitten.
Ik heb een M3 RWD met 18” en een M3 19” AWD. Verbruik van de AWD is hoger, maar dat komt omdat het gebruik en de rijomstandigheden anders zijn. AWD heeft altijd al een iets hoger verbruik en mijn AWD met 19“ heeft geen aerocaps.
Ik zou daar mijn keuze niet van laten afhangen, gewoon doen wat je mooi vind.
Ik weet niet of dit echt een antwoord op jouw vraag is, maar: ik reed een 2013 Model S P85 want ik moest de grootste batterij (en OK, wat extra pret), een Model S 100D, want ik moest de grootste batterij, een Model 3 Performance want ik moest de grootste batterij (en OK, wat extra pret), met al dat spul reed ik tot ver in Portugal, tot Malaga, diverse keren Valencia, Rome, Sicilië (OK, stuk met de boot) en nog meer bestemmingen >1000 km/dag.En nu qua range…. Of ervaringen van de vorige versie model 3
Hier kun je een beetje verschil zien tussen 18" met en zoner earocover en 19".
Die situatie is simpel: als je te weinig ruimte hebt met een RWD en genoeg met een AWD. In de bergen heb je vaak momenten dat je het met slechts een paar auto's het kan redden. Temeer dat vaak daar de grip suboptimaal is. Dan is het verschil dus niet alleen het vermogen, maar het bruikbare vermogen.Sneller zijn is altijd fijn, maar ik kan mij geen situatie voorstellen waar je met een AWD wel veilig kan inhalen en met een RWD niet. Een “enorme” meerwaarde is dat echt niet. Hang je een caravan achter je auto, dan is het wellicht een ander verhaal. Vierwielaandrijving is leuk voor die laatste 100m als er een kleine helling is, maar verder heb ik nooit de meerwaarde gemerkt in mijn MS. Goede winterbanden met voldoende profiel en kettingen helpen beter.
Natuurlijk is de LR de fijnere auto, maar het is tegen een flinke meerprijs. Ga je voor een economische oplossing dan is de RWD een prima keuze. Maar ik zou zelf ook de LR kopen. Gewoon omdat ik een topversie zou willen nu. Daarom wacht ik,ook nog op de performance.
Klopt, maar je kan dan dus verder komen met de AWD, je staat misschien even lang stil maar omdat je sneller kan laden kom je weer verder.Daar staat tegenover dat de SR een kleinere accu heeft. De laadtijd maakt dus niet zoveel uit denk ik.
Op EV database kun je de verschillen zien.
Jeetje wat fel... Het ging mij erom dat Maarten zegt dat je sneller kan laden met de AWD. Jij geeft daarop aan dat het thuis niet uit maakt, en ik geef aan dat het voor een snellader wel uit maakt. Voor de vakanties is dat wel fijner dat je met een goede range weer snel onderweg kan.Wat staat er?
Kan je THUIS laden...
Voor zover ik heb begrepen gaat een AWD bij hogere soc langzamer gaat laden dan een RWD. Verschil wordt op die manier wat kleiner. Maar ik ben het met je eens dat een AWD je reistijd iets korter zal zijn. Maar goed wat maakt dat kleine verschil uit op een reis van 1000km?Klopt, maar je kan dan dus verder komen met de AWD, je staat misschien even lang stil maar omdat je sneller kan laden kom je weer verder.
Misschien dat het inderdaad meer het gevoel is. Afgelopen vakantie samen met een ID.4 was het elke keer wachten tot die vol genoeg was. Maar het zal inderdaad met de zomervakantie en wintersport geen uren extra zijn.Voor zover ik heb begrepen gaat een AWD bij hogere soc langzamer gaat laden dan een RWD. Verschil wordt op die manier wat kleiner. Maar ik ben het met je eens dat een AWD je reistijd iets korter zal zijn. Maar goed wat maakt dat kleine verschil uit op een reis van 1000km?
Jeetje wat fel...
Het ging mij erom dat Maarten zegt dat je sneller kan laden met de AWD.
De LR kan o.a. voor dagelijks gebruik voordelen bieden.
Maarten zegt dat je sneller kan laden, jij geeft aan dat dat een no no argument is als je thuis kan laden. Volgens mij heb ik de juiste persoon ge-quote. Maar goed, volgens mij is het inmiddels duidelijk.Het geschreven woord komt altijd "feller" over dan het gesproken woord.
Dan had je Maarten kunnen/moeten quoten, dan was er geen verwarring en had ik waarschijnlijk niet zo "fel" gereageerd...
Lijkt me heel sterk: Tesla Model YAls ik zeg dat het nieuwe model 3 rwd met normaal gebruik in de wintermaanden zo'n 400 km bereik heeft. Zit ik dan goed of reken ik mezelf rijk met deze getallen.
Maarten zegt dat je sneller kan laden, jij geeft aan dat dat een no no argument is als je thuis kan laden.
Volgens mij heb ik de juiste persoon ge-quote.
Maar goed, volgens mij is het inmiddels duidelijk.
Als ik zeg dat het nieuwe model 3 rwd met normaal gebruik in de wintermaanden zo'n 400 km bereik heeft. Zit ik dan goed of reken ik mezelf rijk met deze getallen.