Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
toen ik zaterdag bij Leeuwarden aan kwam (vanaf harlingen), verbaasde het me dat het Google nog niet is opgevallen dat het hele wegennet daar veranderd is
volgens de navigatie rijd je door weilanden, en als je niet op let ga je vrolijk door naar Groningen.

aan de omgeving te zien is die nieuwe situatie al zeker een paar maanden zo

Ik had een beetje verwacht dat doordat je de kaart steeds download van Google het meer up-to-date zou zijn
en dat een klein weggetje niet vermeld is ok, maar we hebben het hier over een aangepaste ringweg rond Leeuwarden, dat moet Google toch wel in de gaten hebben
(lijkt me in dit geval geen Tesla nav probleem)

Het probleem zit 'm in het feit dat de navigatie wordt gedaan op basis van Navigon data. De resultaten daarvan worden geprojecteerd op een Google Map en Tesla probeert dan nog iets slims te doen om de route aan te passen op basis van verkeersinfo.

- - - Updated - - -

Ik kies liever voor zwoel dan veel rust maar ieder zijn meug he René... :tongue:

Bij Waze kun je wel stemmen kiezen EN kom je ook nog op je bestemming :)
(in de US versie is nu (tijdelijk) Stephen Colbert beschikbaar - voor de liefhebbers)
 
33ffaf374d5b11a04d2c421685a66900.jpg

Tsja...
 
aan de omgeving te zien is die nieuwe situatie al zeker een paar maanden zo

Ik had een beetje verwacht dat doordat je de kaart steeds download van Google het meer up-to-date zou zijn
en dat een klein weggetje niet vermeld is ok, maar we hebben het hier over een aangepaste ringweg rond Leeuwarden, dat moet Google toch wel in de gaten hebben
(lijkt me in dit geval geen Tesla nav probleem)

Voeg daar Spijkenisse (brug A15) en ring Rotterdam maar aan toe! Dit is echt beschamend slecht en ook niet te bevatten.
 
IMG_20151111_232520.jpg
IMG_20151111_232924.jpg


Met bijna geen range meer 10km om laten rijden via de A5 en Amsterdam-noord... geen file, niks bijzonders verder.
Niet gedaan natuurlijk, en uiteindelijk de goede route doorgedrukt, gooit ie er toch nog een flinke U omleiding in. ondertussen ook nog de melding "geen bekende laadpunten op de route" met een SuC op 2km afstand.
Soms gaat het helemaal nergens over! Dit wordt nog lastig voor de generatie die niet anders gewend is dan om op de nav te vertrouwen en geen kaart kan lezen zij het fysiek of in het koppie.

Gelukkig heb ik dankzij de Autopilot aandacht over om me hierover te verbazen en een fotootje te schieten.
 
Wat ik me afvroeg: V7.0 schijnt, wat betreft autopilot, zich bij te leren. Slimmer te worden.

Nu heb ik dagelijks halverwege de N44 ri. Den Haag, dat hij me van de N44 af wil sturen, letterlijk het bos is (er is daar wel een uit/afrit). Geheel onzinnig, want gewoon rechtdoor is de kortste weg naar Den Haag.
Als ik dit nu eens een paar keer *wel* dit advies zou gaan opvolgen, zou Tessie dan na een paar keer denken: "heyyyy, dat was ook niet handig van me, laat ik Onno voortaan maar gewoon rechtdoor de N44 af laten rijden....? :)
 
Wat ik me afvroeg: V7.0 schijnt, wat betreft autopilot, zich bij te leren. Slimmer te worden.

Nu heb ik dagelijks halverwege de N44 ri. Den Haag, dat hij me van de N44 af wil sturen, letterlijk het bos is (er is daar wel een uit/afrit). Geheel onzinnig, want gewoon rechtdoor is de kortste weg naar Den Haag.
Als ik dit nu eens een paar keer *wel* dit advies zou gaan opvolgen, zou Tessie dan na een paar keer denken: "heyyyy, dat was ook niet handig van me, laat ik Onno voortaan maar gewoon rechtdoor de N44 af laten rijden....? :)

Of de Tesla gaat net zeggen.. Zie je wel, het gaat prima !
Laat die Onno maar met zijn vingers van het stuur afblijven...
 
Volgens mij heeft die navigatie een optie 'Nederlandertjes pesten' :)
Vandaag heeft de navigatie mij ongelooflijk goed geholpen om een file op de E19 richting Brussel te vermijden. Ter controle had ik Google maps navigatie op mijn smartphone. De navigatie van Tesla stelde al vanaf thuis een andere route voor (tijdswinst 15 min) en Google navigatie stelde dezelfde route voor ongeveer 10 km voor de file. Ook de reistijd in de Tesla was nauwkeuriger.
In Frankrijk, hoofdzakelijk in Lyon heeft de navigatie zijn nut ook al enkele keren bewezen.
 
Ja dat 0 min charge begrijp ik ook niet. van de zomer was ik in sluis moest terug naar Rdam had 200KM typical bij vertrek en wilde hij eerst lang Gent rijden om te laden ofzo terwijl ik uit eindelijk aankwam met 60KM bereik over. Op mijn vakantie naar Italie heb ik van SUC naar SUC genavigeerd, vlak voor dat ik bij de SUC was ga ik dan mijn volgende route aan waardoor ik wel precies kon zien hoe lang ik moest laden en dat werkte wel. Ja echt super is het niet natuurlijk als ik dit schrijf dan denken de meeste weer ow daar heb je hem weer. Ja ik ben gewoon kieskeurig ik vind de Tesla een geweldige auto maar die navigatie is gewoon bar slecht. Heb een map vol met fotos waarin het fout gaat en dan nog niet te beginnen over de kaarten die te oud zijn.