Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Eens met Glitch. Om ook even wat perspectief te geven: we hebben hier nog een Mercedes SLK van 12 (twaalf!) jaar oud staan, en zelfs die zijn NAV is stukken beter dan wat in de Tesla steekt... En één van mijn buren heeft nog een Trabant in zijn tuin staan. Ik zal eens polsen bij hem of de NAV daarin ook superieur is. Het zou me nog niet verbazen ook :wink:
 
Bij mij hebben ze vrijdag de kaarten up to date gebracht via USB. Blijkbaar had ik al de meest recent beschikbare kaarten (ook al is die R6 te Mechelen al meer dan 2 jaar geleden doorgetrokken). Ik begrijp niet goed wat er aan de hand is. Het navigatie systeem werkt slechter dan de gemiddelde gratis navigatie voor smartphones en de kaarten die er in steken zijn niet betrouwbaar. :crying:
 
zou er een haar in de boter zitten tussen Navigon en Tesla ?

ik heb Navigon op de smartphone, en daar heb ik regelmatig updates van de kaarten, gratis.
(en keuze uit drie routes) waarom niet in de Tesla ?


dit gezegd zijnde : ik ken geen enkele nav die zo duidelijk is als die in de Tesla.
heldere kaart, positie te slepen naar waar je wil, met een klik een bestemming vastleggen, duidelijke aanduidingen van verkeersdrukte etc...

en... je moet altijd nadenken bij de route, nooit blindelings de nav volgen (zie youtube). én dat is véél eenvoudiger met een grote, duidelijke kaart.
 
Ik weet dat over (gebrekkige) navigatie al veel is geschreven. Wat me vooral opvalt is dat Tesla Assistance geen helderheid verschaft. Ik heb meerdere printscreens verstuurd (bijvoorbeeld de hierboven genoemde A4 situatie) en men probeert me op weg te helpen, maar geen resultaat. Terwijl toch glashelder is dat er twee systemen zijn: de Google kaart en een separaat navigatiesysteem. Ik heb op 27 Jan een afspraak bij Tesla R'dam waar men zegt het kaartensysteem te gaan updaten met een USB (jaja, niet online!). Ik hoop van harte dit ik daarna een aktueel systeem heb, want zeker met de verdere toename van integrate tussen AP en navigatie is een aktueel kaartenbestand natuurlijk prio 1. Ik houd jullie op de hoogte! (of heeft iemand wellicht al een aktueel kaartenbestand?).

Aldus: afgelopen woensdag naar Tesla R'dam. Inderdaad, helaas, de hoop bleek ijdel: geen magic USB stick. Men dacht dat mijn Google kaarten niet aktueel waren, maar dat was niet het probleem. Op mijn vraag wat nu het echte probleem van de gedateerde navigatie-database is: Tesla gebruikt de amerikaanse database, mede vanwege de integrate met diverse systemen. Vanwege de vele klachten uit Europa is men (zou men) op de achtergrond bezig (zijn) met een nieuwe kaarten-database voor Europa. Maar wanneer? Niet bekend :confused:.

Nu is omrijden met de Tesla geen straf, maar mijn karakter heeft er helaas wel wat moeite mee.....

- - - Updated - - -

Widoh, gelukt met de update?

Je bedoelde mij waarschijnlijk André :smile:. Zojuist ge-post.

gr, Peter
 
Aldus: afgelopen woensdag naar Tesla R'dam. Inderdaad, helaas, de hoop bleek ijdel: geen magic USB stick. Men dacht dat mijn Google kaarten niet aktueel waren, maar dat was niet het probleem. Op mijn vraag wat nu het echte probleem van de gedateerde navigatie-database is: Tesla gebruikt de amerikaanse database, mede vanwege de integrate met diverse systemen. Vanwege de vele klachten uit Europa is men (zou men) op de achtergrond bezig (zijn) met een nieuwe kaarten-database voor Europa. Maar wanneer? Niet bekend :confused:.

Nu is omrijden met de Tesla geen straf, maar mijn karakter heeft er helaas wel wat moeite mee.....

- - - Updated - - -



Je bedoelde mij waarschijnlijk André :smile:. Zojuist ge-post.

gr, Peter

Dat verhaal dat ze er mee bezig zijn hoor ik al sinds de aanschaf. Ja in versie 7 zit volgens ons ook navi... uhh nope naja versie 7.1 dan uhh nope uiteindelijjk hebben ze het vast eens goed. Ondertussen rij ik op kosten van Tesla in een BMW520D waar de kaarten wel in geupdate zijn dus deels hebben ze het probleem nu tijdelijk opgelost.
 
Zijn anderen hier ook voorzien van nieuwe kaarten? Was even boodschappen doen eerder op de avond, half uurtje later stap ik in de auto en staat er een melding dat de navigatie nieuwe kaarten heeft. Geen idee wat er verbeterd is, maar wel een erg welkome verrassing :)