Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Meer bewijs via Facebook ... Ik wordt héél nieuwsgierig!

baef01a14b958d3feb4ae2e53cfde78e.jpg
 
Als je ons in de maling neemt ga je op een zwarte lijst:mad:
Zo'n naar persoon ben ik nou ook weer niet :) Wel jammer dat ik geen foto'tje heb gemaakt even.

Wat wel opvalt is dat donderdag op vrijdag nacht de Tesla voor anderhalf uur ongeveer 7,5 megabit/s aan dataverkeer heeft gedaan, wat neerkomt op een totale download van ongeveer 5000 megabyte. Ik heb nog nooit zo'n hoge piek gezien eigenlijk, de firmware updates zijn normaal gesproken maar enkele honderden megabytes, dus dit is echt 10-20 keer zoveel. Mijn Tesla heeft een aparte WiFi, dus het kan ook geen ander verkeer zijn geweest.

if_wlan0-pinpoint=1453978800,1454065200.png
 
Zo'n naar persoon ben ik nou ook weer niet :) Wel jammer dat ik geen foto'tje heb gemaakt even.

Wat wel opvalt is dat donderdag op vrijdag nacht de Tesla voor anderhalf uur ongeveer 7,5 megabit/s aan dataverkeer heeft gedaan, wat neerkomt op een totale download van ongeveer 5000 megabyte. Ik heb nog nooit zo'n hoge piek gezien eigenlijk, de firmware updates zijn normaal gesproken maar enkele honderden megabytes, dus dit is echt 10-20 keer zoveel. Mijn Tesla heeft een aparte WiFi, dus het kan ook geen ander verkeer zijn geweest.

Tjonge. 5GB uitrollen naar iedere Tesla. Dat kon wel eens even duren :)
 
Zo'n naar persoon ben ik nou ook weer niet :) Wel jammer dat ik geen foto'tje heb gemaakt even.

Wat wel opvalt is dat donderdag op vrijdag nacht de Tesla voor anderhalf uur ongeveer 7,5 megabit/s aan dataverkeer heeft gedaan, wat neerkomt op een totale download van ongeveer 5000 megabyte. Ik heb nog nooit zo'n hoge piek gezien eigenlijk, de firmware updates zijn normaal gesproken maar enkele honderden megabytes, dus dit is echt 10-20 keer zoveel. Mijn Tesla heeft een aparte WiFi, dus het kan ook geen ander verkeer zijn geweest.

Even snel gekeken op mijn smart-phone, daar neemt Navigon ruim 3GB in beslag.
Zelfde grootte-orde dus.
 
Hier ook vanmorgen goed nieuws :) Straks even kijken of hij hier wat logischer routes in de wijk laat zien.

Firewall laat zien dat het inderdaad een hoop data is.
nav-update.JPG

4,4Gb aan data. Dus snap dat ze dat alleen via Wifi doen.
Iedereen dus de Tesla aan het accesspoint knopen thuis :)
 
Ja zou ik graag willen. Maar is me nog nooit gelukt. Het verste dat ik ben gekomen is dat de MS maar blijft zeggen dat ik m'n wachtwoord moet checken. Ieder willekeurig ander apparaat maakt altijd gelijk verbinding :mad:.

Na mislukt inloggen een reboot van grote scherm doen (10 seconden scroll wheels op stuur gelijktijdig indrukken) dan weer inloggen op WiFi. Vraag niet waarom maar blijkt te werken (ook bij mijzelf). Eenmaal gelukt blijft ie het ook daarna gewoon doen. En dan wachten op update van kaarten...
 
Spannende ontwikkeling. Moet bekennen dat de achterdocht nog wel een beetje regeert..... Als er rond dit weekend nieuwe kaarten komen, dan hadden ze dit afgelopen woensdag bij het SeC toch eerlijk kunnen zeggen... Maar eerlijk is eerlijk: hoop doet leven!

probleem is dat de interne Communicatie bar slecht is bij Tesla en de sec's dus niet weten wanneer er zo'n update uitgestuurd wordt.