Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Zijn er wel Teslarijders die NIET te boek staan als optimist?? :wink:

Ik denk ik :), ben echt wel tevreden over de auto maar de navi is slechter dan een TomTom van 100E. Dat is voor mij ook echt eigenlijk het enige punt waar ik wat op aan te merken heb die navi! Gisteren ook vanuit Spijkenisse naar Oud Beijerland wilde de navi mij weer over een veerpond sturen heel frustie is dat. Eigenlijk zouden wij als Forum een aangetekende brief moeten sturen naar Tesla waarin wij stellen dat als er gratis updates zijn die wel moeten komen.

Ben eerder een Realist dan een optimist.
 
Mijn wagen stond vrijdag ook even bij het SeC vanwege een kleine controle. Bij het afleveren specifiek gevraagd naar de kaartupdate maar men wist er niet vanaf of men kon ze niet geforceerd updaten omdat ze in batches OTA werden geupdate. Na ophalen was kennelijk wel de firmware geupdate want ik had weer de releasenotes op het scherm staan.
Ik kan me voorstellen dat elke keer 5Gb naar alle wagens over 3G versturen een probleem is maar snap het niet dat ze dit dan niet gewoon een standaard handeling maken bij elke service beurt.
 
Ik denk ik :), ben echt wel tevreden over de auto maar de navi is slechter dan een TomTom van 100E. Dat is voor mij ook echt eigenlijk het enige punt waar ik wat op aan te merken heb die navi! Gisteren ook vanuit Spijkenisse naar Oud Beijerland wilde de navi mij weer over een veerpond sturen heel frustie is dat. Eigenlijk zouden wij als Forum een aangetekende brief moeten sturen naar Tesla waarin wij stellen dat als er gratis updates zijn die wel moeten komen.

Ben eerder een Realist dan een optimist.

In dit geval niet zo'n slechte suggestie...
 
Vrijdag druk in de Franse Alpen. Moest in Val d'Isère zijn, heel op het einde van de Tarentaise-vallei. Navigatie had een geniale oplossing: neem de Maurienne-vallei, iets zuidelijker, dat rijdt veel vlotter. Ze vergat even dat tussen die twee valleien de Col de l'Iseran ligt, en die is in februari zowat altijd dicht. Dat laatste wist ik gelukkig, maar dat wist ook Waze, Google Maps, ViaMichelin etc. Eigenlijk vrij onvergeeflijk, want als ik niet de reflex had gehad de navigatie te 'overrulen', stond ik op een paar km van mijn bestemming voor een gesloten col, en mocht ik beide valleien terug af- en oprijden!

Wat ik nog heeft meest vreemd vind is dat Google Maps het wel wist, maar onze navigatie dat niet oppikte.
 
Tja, die navigatie.

Afspraak vanmiddag is Assen en mij was op het hart gedrukt om vooral te bellen als ik in de buurt was want niemand kan het vinden en de navigatie stuurt je naar de verkeerde kant van de blokken.
Ok.

Je raadt het al, zonder enige aarzeling, via een inrit en dwars over het parkeerterrein van een winkelcentrum, bracht hij mij precies waar ik zijn moest. Verbazing alom. Consistent is hij niet echt :)
 
Vrijdag druk in de Franse Alpen. Moest in Val d'Isère zijn, heel op het einde van de Tarentaise-vallei. Navigatie had een geniale oplossing: neem de Maurienne-vallei, iets zuidelijker, dat rijdt veel vlotter. Ze vergat even dat tussen die twee valleien de Col de l'Iseran ligt, en die is in februari zowat altijd dicht. Dat laatste wist ik gelukkig, maar dat wist ook Waze, Google Maps, ViaMichelin etc. Eigenlijk vrij onvergeeflijk, want als ik niet de reflex had gehad de navigatie te 'overrulen', stond ik op een paar km van mijn bestemming voor een gesloten col, en mocht ik beide valleien terug af- en oprijden!

Wat ik nog heeft meest vreemd vind is dat Google Maps het wel wist, maar onze navigatie dat niet oppikte.
Dat is eigenlijk vrij logisch omdat de navigatie met eigen kaarten / mappen werkt en alleen het resultaat van de navigatie 'gekopieerd wordt' naar Google Maps op het grote scherm...
 
Tesla belde mij spontaan terug over mijn vraag het het SeC over de nav kaarten.

Er zijn nieuwe kaarten uit Q1 2015 en mijn auto had ze gisteren voor 17% gedownload.

Hij zei dat de WiFi connectie slecht naar de auto was en het daardoor niet op schoot. Afijn, moest access point toch net vervangen door nieuwe, dus ook gelijk gedaan.

AP staat 5m van de auto af en ik heb nog steeds geen kaarten. Tesla kan dus zien hoe ver ze zijn, wij zelf niet.
 
Ik hoop Q1 2016, anders is t idd wel een zeer trage download

Nee, Q1 2015. Ik heb nu kaarten van Q3 2013 vertelde de meneer van Tesla mij.

Ik zie in mijn nieuwe Access Points (Ubiquiti, top spul!) mijn Model S nog maar weinig downloaden. Snap er weinig van.

En zijn dat navigon kaarten of google

Navigon kaarten. Daar navigeert de auto mee.
 
Vanochtend met gezin naar Amsterdam gereden (Nemo). 95.% op AP. Rustig verkeer en ze beginnen te wennen. Toevallig werden we twee keer gesneden maar dat lost hij keurig op. Grapje veroorloofd: Je zou er haast aan gaan denken een flesje wijn voor de terugweg in te slaan. Koeler en houdertjes komen wel met 7.3.
 
Nee, Q1 2015. Ik heb nu kaarten van Q3 2013 vertelde de meneer van Tesla mij.

Ik zie in mijn nieuwe Access Points (Ubiquiti, top spul!) mijn Model S nog maar weinig downloaden. Snap er weinig van.



Navigon kaarten. Daar navigeert de auto mee.

Die kaarten zitten er van mij al in vanaf aflevering maar zijn niet echt een verbetering de nieuwe A4 , alles rond Rdam etc staat er niet goed op.

En de voorliefde voor veerpondjes kan je ook niet uitzetten.
 
Interessant Wido. Welk SeC was dat? Amsterdam vertelde me vorige week nog dat zij zelf de update niet konden forceren. Ik ga er eens een mail over sturen.

Amsterdam. Ik stond aan de SuperCharger en toen op Disndag om 22:00 even naar binnen gelopen en aan medewerker gevraagd. Hij keek toen in de auto en zei dat ik de laatste kaarten had.

Daarna belde hij mij terug met het feit dat mijn auto dus bezig was met nieuwe kaarten te downloaden en op 17% was.

Die kaarten zitten er van mij al in vanaf aflevering maar zijn niet echt een verbetering de nieuwe A4 , alles rond Rdam etc staat er niet goed op.

En de voorliefde voor veerpondjes kan je ook niet uitzetten.

Nee, daar was ik ook al bang voor. Maar elke update is weer eentje beter.