Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Neem tijdig actie met je eMMC (en hoe dat te doen).

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vind het toch wel verontrustend om te zien hoe veel berichten ik in NL en internationaal zie dat eMMC's er mee stoppen.

Mensen uit de hele wereld contacteren mij ook om een firmware te krijgen voor hun auto want hun eMMC is overleden en ze proberen hem te repareren.

Tesla blijft maar ontkennen dat het écht een probleem is en rekent gewoon de hoofdprijs voor een nieuwe MCU. Wat een hele berg afval oplevert, want in principe is er maar een heel klein onderdeel kapot.

Volgens mij repareert Tesla intern wel de MCU's en krijg je een 2e hands, maar toch.

Mijn S85 heeft inmiddels zijn update naar 2019.40.2.3 gehad en werkt nog steeds helemaal lekker.
 
Hoewel ik geen enkel symptoom heb van een op handen zijnd overlijden van mijn MCU, heb ik in februari de afspraak bij Loek.
Ik wil het risico niet lopen en wilde sowieso een upgrade naar LTE. Voor die alleen al, vraagt Tesla 500 euro, bij Loek heb je voor 200 euro meer én de MCU chip én LTE.
@widodh Wat zou er gebeuren als je je eigen firmware die je van Loek op een kaartje meekrijgt, op een andere MCU flasht van een andere Tesla?
Zouden er dan opeens twee identieke Tesla's zijn? Of zit er iets in de printplaat waar het chassisnummer gematcht wordt? Of zou de Tesla server beide auto's afschakelen?
 
Tesla blijft maar ontkennen dat het écht een probleem is en rekent gewoon de hoofdprijs voor een nieuwe MCU. Wat een hele berg afval oplevert, want in principe is er maar een heel klein onderdeel kapot.

Ik vind dat ook niet passen bij een bedrijf dat een sustainable toekomst propageert. Waarom is twee jaar geleden mijn hele MCU vervangen in plaats van alleen de chip? Waarom is een nieuwe deurhendel geplaatst in plaats van het draadje gesoldeerd? Waarom krijg ik al drie jaar het advies de complete slave-unit te vervangen in plaats van een aanbod om die ene kapotte zekering te vervangen?

Kortom: waar is het Tesla Repair Cafe?
 
Ik vind dat ook niet passen bij een bedrijf dat een sustainable toekomst propageert. Waarom is twee jaar geleden mijn hele MCU vervangen in plaats van alleen de chip? Waarom is een nieuwe deurhendel geplaatst in plaats van het draadje gesoldeerd? Waarom krijg ik al drie jaar het advies de complete slave-unit te vervangen in plaats van een aanbod om die ene kapotte zekering te vervangen?

Kortom: waar is het Tesla Repair Cafe?


Bij u in uw garage of parkeervak ;) zelf even doen
 
@widodh Wat zou er gebeuren als je je eigen firmware die je van Loek op een kaartje meekrijgt, op een andere MCU flasht van een andere Tesla?
Zouden er dan opeens twee identieke Tesla's zijn? Of zit er iets in de printplaat waar het chassisnummer gematcht wordt? Of zou de Tesla server beide auto's afschakelen?
De firmware van de auto op de MCU is helemaal generiek. Het VIN e.d. staat in een "gateway" die los staat van de MCU.

Je hebt alleen de VPN certificaten. Die schijnen geblokkeerd te worden als je daar 2x tegelijk mee probeerd in te loggen.
 
Sinds week 1 dit jaar stopt mijn autopilot op mijn S85 (AP1, MCU1) met enige regelmaat spontaan. En dan bedoel ik niet dat ik te hard heb gereden of aan het stuur trekt. Uit het niets hoor je het geluidje dat autopilot is uitgezet, terwijl ik het zelf niet heb gedaan. Daarna kan het ook niet meer ingeschakeld worden tot dat je de auto hebt uitgeschakeld. Een soft of hard reboot heeft geen effect. Zou dit met een beginnend falende EMMC te maken kunnen hebben?
 
Sinds week 1 dit jaar stopt mijn autopilot op mijn S85 (AP1, MCU1) met enige regelmaat spontaan. En dan bedoel ik niet dat ik te hard heb gereden of aan het stuur trekt. Uit het niets hoor je het geluidje dat autopilot is uitgezet, terwijl ik het zelf niet heb gedaan. Daarna kan het ook niet meer ingeschakeld worden tot dat je de auto hebt uitgeschakeld. Een soft of hard reboot heeft geen effect. Zou dit met een beginnend falende EMMC te maken kunnen hebben?
Heb je ook geen melding gehad dat je druk op het stuur moest zetten? Dan zou het namelijk normaal zijn dat dit gebeurt. Soms zie je niet dat hij een waarschuwing geeft en dan is het normaal dat hij uitschakelt en niet meer ingeschakeld kan worden.
 
Heb je ook geen melding gehad dat je druk op het stuur moest zetten? Dan zou het namelijk normaal zijn dat dit gebeurt. Soms zie je niet dat hij een waarschuwing geeft en dan is het normaal dat hij uitschakelt en niet meer ingeschakeld kan worden.
Nee, dat is het niet. Dan zou je ook nadat je even in park hebt gezet en daarna weer Drive ook weer moeten kunnen inschakelen. Maar dat gaat niet. Wel blijft in het scherm de lijnen en het stuurtje rechtsboven zichtbaar. De hendel doet gewoon helemaal niets meer, ook niet een melding dat het niet meer mag/kan.
 
Goede morgen,

kom net bij de tesla SC Den Haag vandaan en heb de nieuwe beperkte garantie voorwaarden per e-mail opgestuurd gekregen. Nu is in deze voorwaarden opgenomen dat handelen door deerden garantie doet vervallen op motor en accu.

kan iemand mij bevestigen dat het vervangen van de EMMC hier ook onder valt?
 
Kan je de voorwaarden delen? Want in welk vorm van handelen door derde van het repareren van de eMMC, zou dan schade direct of indirect toe kunnen brengen aan de motor(s) of accu?

De clausule Schade door handelingen door derde is veelal voor juridisch aansprakelijkheid opgenomen.
Als je aantoonbaar kan maken dat die zaken niet gerelateerd zijn, noch de oorzaak zijn van de schade, dan houdt de clausule geen stand.
 
Goede morgen,

kom net bij de tesla SC Den Haag vandaan en heb de nieuwe beperkte garantie voorwaarden per e-mail opgestuurd gekregen. Nu is in deze voorwaarden opgenomen dat handelen door deerden garantie doet vervallen op motor en accu.

kan iemand mij bevestigen dat het vervangen van de EMMC hier ook onder valt?


Let even op dat het hier niet 'lost in translation' gaat.

New Vehicle bedoelen ze mee: 'Een nieuw voertuig'.

Tesla kan uiteraard achteraf niet zo maar de voorwaarden voor de garantie op een bestaand voortuig veranderen.

Dit gaat op voor alle voertuigen vanaf 01-02-2020 in Nederland en die hebben allemaal MCU2. Niets aan de hand dus.
 
  • Like
Reactions: simonsmidt