Volgens Tesla als ie defect is.Wat zijn nu juist de voorwaarden voor het vervangen van de eMMC?
Tesla kan vanop afstand nalezen hoever de eMMC nog werkt, dus je zou met een service request dit kunnen vragen.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Volgens Tesla als ie defect is.Wat zijn nu juist de voorwaarden voor het vervangen van de eMMC?
Wat zijn nu juist de voorwaarden voor het vervangen van de eMMC?
Ik heb een Model S van Maart 2016.
Momenteel heb ik versie 2020.36.11 draaien. En merk sinds paar weken dat het scherm vaak traag reageert (ok, heeft nooit echt vlot gegaan) maar heb ook al paar keer gehad dat het Menu met de instellingen blokkeert of niet wordt getoond.
Overlaatst stond ik de carwash en stond mijn auto op sleepmodus, toen ik opnieuw wou vertrekken zat het menu vast. Kon het menu wel nog weg klikken en opnieuw oproepen, maar geen onderdelen van het menu selecteren of aanpassen.
Hierdoor kon ik de sleepmodus niet uitschakelen. Heb een reboot gedaan en na 3-5 min kon ik de sleepmodus uitschakelen. 3-5 min lijkt niet lang, maar als er auto's achter je staan in de carwash is dit ontzettend vervelend .....
Dat van het menu dat niet werkt heb ik sinds deze versie al een paar keer gehad.
Ook soms dat de achter camera of het scherm met de dog modus allemaal verschillende lijntjes zijn met verschillende kleuren.
Is dit eMMC related of betreft het een bug in versie 2020.36.11 ?
Momenteel heb ik 153.000 km op de teller staan, dus kom dicht bij de 160.000 km aan .....
Dat is wel een bekende bug in 2020.36, lijkt niet op een EMMC probleem. Althans, dat is mij verteld.
Ik heb geen problemen met 2020.36.11, maar ik heb dan ook preventief mijn eMMC laten vervangen.
Maar dan wel betalend veronderstel ik?
Wat zijn nu juist de voorwaarden voor het vervangen van de eMMC?
Ik heb een Model S van Maart 2016.
Momenteel heb ik versie 2020.36.11 draaien. En merk sinds paar weken dat het scherm vaak traag reageert (ok, heeft nooit echt vlot gegaan) maar heb ook al paar keer gehad dat het Menu met de instellingen blokkeert of niet wordt getoond.
Overlaatst stond ik de carwash en stond mijn auto op sleepmodus, toen ik opnieuw wou vertrekken zat het menu vast. Kon het menu wel nog weg klikken en opnieuw oproepen, maar geen onderdelen van het menu selecteren of aanpassen.
Hierdoor kon ik de sleepmodus niet uitschakelen. Heb een reboot gedaan en na 3-5 min kon ik de sleepmodus uitschakelen. 3-5 min lijkt niet lang, maar als er auto's achter je staan in de carwash is dit ontzettend vervelend .....
Dat van het menu dat niet werkt heb ik sinds deze versie al een paar keer gehad.
Ook soms dat de achter camera of het scherm met de dog modus allemaal verschillende lijntjes zijn met verschillende kleuren.
Is dit eMMC related of betreft het een bug in versie 2020.36.11 ?
Momenteel heb ik 153.000 km op de teller staan, dus kom dicht bij de 160.000 km aan .....
Net een mail gekregen van Tesla..
Volgens onze gegevens bent u eigenaar van een Model S of Model X gebouwd voor maart 2018, hierdoor komt u eventueel in aanmerking voor een aanpassing van onze garantie. Een defecte memorychip (MultiMediaCard), o.a. te herkennen aan een wit touchscreen in een verder functionerende auto, valt vanaf nu onder het Tesla Garantie Aanpassingsprogramma.
Tesla biedt klanten die dit ervaren kosteloos een vervanging van de memorychip aan, zolang uw auto niet ouder dan 8 jaar is of 160.000 km op de teller heeft staan. Mocht u bovengenoemd probleem met het touchscreen niet ervaren is er geen vervanging nodig.
Als er in het verleden vervanging heeft plaatsgevonden tegen betaling dan komt u eventueel in aanmerking voor restitutie. Meer informatie hierover ontvangt u in februari 2021.
Mocht u meer willen lezen over dit programma dan kunt u dit doen via onderstaande link.
LEES MEER
Veelgestelde vragen
Hoe weet ik of dit probleem voor mijn auto geldt?
Als de 8GB ingebouwde MultiMediaCard (eMMC) niet naar behoren werkt, kan het voorkomen dat u een wit scherm krijgt. Ook kan het voorkomen dat u een foutmelding krijgt over geheugentekort van de eMMC.
Mijn Model S/X is gebouwd voor maart 2018, maar ik heb geen problemen met mijn scherm ervaren. Wat nu?
U hoeft geen actie te ondernemen, dit is enkel nodig als u het probleem ervaart.
Biedt Tesla een vervanging of reparatie aan van dit onderdeel?
Ja, als Tesla constateert dat de 8GB eMMC moet worden vervangen, dan wordt dit kosteloos vervangen voor een 64GB eMMC zodat uw scherm weer werkt naar behoren.
Ik heb al betaald voor vervanging van mijn scherm, vanwege het hierboven beschreven probleem. Krijg ik mijn kosten vergoed?
Als u een vervanging heeft laten uitvoeren welke toe te schrijven is aan het hier voorgaand beschreven probleem, uitgevoerd onder de voorwaarden van het Tesla Garantieprogramma, dan heeft u mogelijk recht op restitutie
Lijkt me nogal gek dat ze een technisch iemand copy zouden laten schrijven. Da's duurder dan een simpel PR mannetje en google translate.Mooie vertaling van het Engelse blank touch screen, door iemand die niet weet waar ie het over heeft.
Gisteren is een paar keer het display achter het stuur, waar je de snelheid op afleest, tijdens het rijden spontaan op zwart gegaan om dat te rebooten, met eerst de T ven Tesla en dan terug het oorspronkelijke scherm ( met initieel ook wat afwijkende fonts).
Is dit een eMMC probleem ? S uit 2013, dus bijna 7 jaar oud.
Zwart scherm en spontane reboot na zoeken op Spotify heb ik ook al gehad, na een eerder vage zoekopdracht. Hij heeft waarschijnlijk verschillende niveaus van zoeken en loopt uiteindelijk vast. Nu weeral 2 maanden geen issues meer. Maar ook geen vage zoekopdracht meer uitgevoerd. EMMC is onlangs uitgemeten en zit op 67%.Ik vind het ook lastig te bepalen wat nu een eMMC probleem is. Heb zelf een maand of wat geleden een probleem gehad dat het 10 minuten duurde voordat auto opstartte. Toen tesla gevraagd en die zeiden dat de eMMC kaart voor 88 % vol zat en dus niet echt vervanging nodig had. Maar dat was voor de "garantie mail" dus misschien dat ze veel hebben afgehouden. Ik heb een model x uit 2016 met 32000 km. Ik rijd niet veel maar net weer wat gekke dingen: geen geluid, ook niet bij richtingaanwijzer en touchscreen reageert niet. Na een reset doet alles het weer even maar mijn dochter toetste iets in om een liedje te zoeken en toen een zwart scherm en na een tijdje weer de T en doet het het weer. Maar ja het was geen "wit scherm"....