Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Neem tijdig actie met je eMMC (en hoe dat te doen).

This site may earn commission on affiliate links.
Wat zijn nu juist de voorwaarden voor het vervangen van de eMMC?

Ik heb een Model S van Maart 2016.
Momenteel heb ik versie 2020.36.11 draaien. En merk sinds paar weken dat het scherm vaak traag reageert (ok, heeft nooit echt vlot gegaan) maar heb ook al paar keer gehad dat het Menu met de instellingen blokkeert of niet wordt getoond.
Overlaatst stond ik de carwash en stond mijn auto op sleepmodus, toen ik opnieuw wou vertrekken zat het menu vast. Kon het menu wel nog weg klikken en opnieuw oproepen, maar geen onderdelen van het menu selecteren of aanpassen.
Hierdoor kon ik de sleepmodus niet uitschakelen. Heb een reboot gedaan en na 3-5 min kon ik de sleepmodus uitschakelen. 3-5 min lijkt niet lang, maar als er auto's achter je staan in de carwash is dit ontzettend vervelend .....

Dat van het menu dat niet werkt heb ik sinds deze versie al een paar keer gehad.
Ook soms dat de achter camera of het scherm met de dog modus allemaal verschillende lijntjes zijn met verschillende kleuren.
Is dit eMMC related of betreft het een bug in versie 2020.36.11 ?

Momenteel heb ik 153.000 km op de teller staan, dus kom dicht bij de 160.000 km aan .....

meteen melden. Dan zit de melding binnen de nieuwe garantie. Tesla doet niet aan coulance of begrip tonen:(
 
Wat zijn nu juist de voorwaarden voor het vervangen van de eMMC?

Ik heb een Model S van Maart 2016.
Momenteel heb ik versie 2020.36.11 draaien. En merk sinds paar weken dat het scherm vaak traag reageert (ok, heeft nooit echt vlot gegaan) maar heb ook al paar keer gehad dat het Menu met de instellingen blokkeert of niet wordt getoond.
Overlaatst stond ik de carwash en stond mijn auto op sleepmodus, toen ik opnieuw wou vertrekken zat het menu vast. Kon het menu wel nog weg klikken en opnieuw oproepen, maar geen onderdelen van het menu selecteren of aanpassen.
Hierdoor kon ik de sleepmodus niet uitschakelen. Heb een reboot gedaan en na 3-5 min kon ik de sleepmodus uitschakelen. 3-5 min lijkt niet lang, maar als er auto's achter je staan in de carwash is dit ontzettend vervelend .....

Dat van het menu dat niet werkt heb ik sinds deze versie al een paar keer gehad.
Ook soms dat de achter camera of het scherm met de dog modus allemaal verschillende lijntjes zijn met verschillende kleuren.
Is dit eMMC related of betreft het een bug in versie 2020.36.11 ?

Momenteel heb ik 153.000 km op de teller staan, dus kom dicht bij de 160.000 km aan .....

Net een mail gekregen van Tesla..

1156d219-dcd3-42b8-8c08-269c2c83e84c.png

Volgens onze gegevens bent u eigenaar van een Model S of Model X gebouwd voor maart 2018, hierdoor komt u eventueel in aanmerking voor een aanpassing van onze garantie. Een defecte memorychip (MultiMediaCard), o.a. te herkennen aan een wit touchscreen in een verder functionerende auto, valt vanaf nu onder het Tesla Garantie Aanpassingsprogramma.
Tesla biedt klanten die dit ervaren kosteloos een vervanging van de memorychip aan, zolang uw auto niet ouder dan 8 jaar is of 160.000 km op de teller heeft staan. Mocht u bovengenoemd probleem met het touchscreen niet ervaren is er geen vervanging nodig.
Als er in het verleden vervanging heeft plaatsgevonden tegen betaling dan komt u eventueel in aanmerking voor restitutie. Meer informatie hierover ontvangt u in februari 2021.
Mocht u meer willen lezen over dit programma dan kunt u dit doen via onderstaande link.
LEES MEER
Veelgestelde vragen
Hoe weet ik of dit probleem voor mijn auto geldt?
Als de 8GB ingebouwde MultiMediaCard (eMMC) niet naar behoren werkt, kan het voorkomen dat u een wit scherm krijgt. Ook kan het voorkomen dat u een foutmelding krijgt over geheugentekort van de eMMC.
Mijn Model S/X is gebouwd voor maart 2018, maar ik heb geen problemen met mijn scherm ervaren. Wat nu?
U hoeft geen actie te ondernemen, dit is enkel nodig als u het probleem ervaart.
Biedt Tesla een vervanging of reparatie aan van dit onderdeel?
Ja, als Tesla constateert dat de 8GB eMMC moet worden vervangen, dan wordt dit kosteloos vervangen voor een 64GB eMMC zodat uw scherm weer werkt naar behoren.
Ik heb al betaald voor vervanging van mijn scherm, vanwege het hierboven beschreven probleem. Krijg ik mijn kosten vergoed?
Als u een vervanging heeft laten uitvoeren welke toe te schrijven is aan het hier voorgaand beschreven probleem, uitgevoerd onder de voorwaarden van het Tesla Garantieprogramma, dan heeft u mogelijk recht op restitutie
 
  • Like
Reactions: Tazmanian
Net een mail gekregen van Tesla..

1156d219-dcd3-42b8-8c08-269c2c83e84c.png

Volgens onze gegevens bent u eigenaar van een Model S of Model X gebouwd voor maart 2018, hierdoor komt u eventueel in aanmerking voor een aanpassing van onze garantie. Een defecte memorychip (MultiMediaCard), o.a. te herkennen aan een wit touchscreen in een verder functionerende auto, valt vanaf nu onder het Tesla Garantie Aanpassingsprogramma.
Tesla biedt klanten die dit ervaren kosteloos een vervanging van de memorychip aan, zolang uw auto niet ouder dan 8 jaar is of 160.000 km op de teller heeft staan. Mocht u bovengenoemd probleem met het touchscreen niet ervaren is er geen vervanging nodig.
Als er in het verleden vervanging heeft plaatsgevonden tegen betaling dan komt u eventueel in aanmerking voor restitutie. Meer informatie hierover ontvangt u in februari 2021.
Mocht u meer willen lezen over dit programma dan kunt u dit doen via onderstaande link.
LEES MEER
Veelgestelde vragen
Hoe weet ik of dit probleem voor mijn auto geldt?
Als de 8GB ingebouwde MultiMediaCard (eMMC) niet naar behoren werkt, kan het voorkomen dat u een wit scherm krijgt. Ook kan het voorkomen dat u een foutmelding krijgt over geheugentekort van de eMMC.
Mijn Model S/X is gebouwd voor maart 2018, maar ik heb geen problemen met mijn scherm ervaren. Wat nu?
U hoeft geen actie te ondernemen, dit is enkel nodig als u het probleem ervaart.
Biedt Tesla een vervanging of reparatie aan van dit onderdeel?
Ja, als Tesla constateert dat de 8GB eMMC moet worden vervangen, dan wordt dit kosteloos vervangen voor een 64GB eMMC zodat uw scherm weer werkt naar behoren.
Ik heb al betaald voor vervanging van mijn scherm, vanwege het hierboven beschreven probleem. Krijg ik mijn kosten vergoed?
Als u een vervanging heeft laten uitvoeren welke toe te schrijven is aan het hier voorgaand beschreven probleem, uitgevoerd onder de voorwaarden van het Tesla Garantieprogramma, dan heeft u mogelijk recht op restitutie

Zelfde mail gehad. De MCU met defecte chip in 2018 al laten vervangen.

Grammaticaal gezien kan ik op een vergoeding rekenen, want de auto had toen niet precies 160.000 km op de teller (er staat niet “maximaal”) :)

In de praktijk reken ik op de gebruikelijke coulance: geen.
 
Gisteren is een paar keer het display achter het stuur, waar je de snelheid op afleest, tijdens het rijden spontaan op zwart gegaan om dat te rebooten, met eerst de T ven Tesla en dan terug het oorspronkelijke scherm ( met initieel ook wat afwijkende fonts).
Is dit een eMMC probleem ? S uit 2013, dus bijna 7 jaar oud.
 
Wat betekent deze nieuwe garantie nu? Gaat Tesla ook betalen als Loek (een dienstverlener die niet tot het Tesla-netwerk behoort) de reparatie heeft uitgevoerd??????????????

Als u eerder hebt betaald voor reparaties van het specifieke onderdeel waarbij de situatie overeenkwam met hetgeen in deze kennisgeving wordt beschreven, komt u mogelijk onder bepaalde voorwaarden in aanmerking voor een vergoeding. Binnen 90 dagen stuurt Tesla u een aanvullende kennisgeving met informatie over de voorwaarden voor het in aanmerking komen voor de vergoeding, de voorwaarden van de vergoeding zelf en de manier waarop de vergoeding kan worden aangevraagd. Houd er rekening mee dat zelfs wanneer de situatie overeenkwam met hetgeen hierboven is beschreven, de reparaties aan het onderdeel die meer dan 10 kalenderdagen na de datum van deze kennisgeving zijn uitgevoerd door een dienstverlener die niet tot het Tesla-netwerk behoort niet voor vergoeding in aanmerking komen.
 
  • Like
Reactions: Superendo
Dat lijkt een keurige schuldbekentenis van Tesla? Was hier van in het begin wel ‘bang’ voor, dat T zich zou verstoppen achter een drogreden dat een not-authaurized third party een herstelling uitgevoerd had zodat alle garantie hieromtrent vervalt. Quod non dus als je dit goed leest? Dat is dan wel heel netjes. Als het goed is, mag het gezegd ook toch?
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Gisteren is een paar keer het display achter het stuur, waar je de snelheid op afleest, tijdens het rijden spontaan op zwart gegaan om dat te rebooten, met eerst de T ven Tesla en dan terug het oorspronkelijke scherm ( met initieel ook wat afwijkende fonts).
Is dit een eMMC probleem ? S uit 2013, dus bijna 7 jaar oud.

Ik vind het ook lastig te bepalen wat nu een eMMC probleem is. Heb zelf een maand of wat geleden een probleem gehad dat het 10 minuten duurde voordat auto opstartte. Toen tesla gevraagd en die zeiden dat de eMMC kaart voor 88 % vol zat en dus niet echt vervanging nodig had. Maar dat was voor de "garantie mail" dus misschien dat ze veel hebben afgehouden. Ik heb een model x uit 2016 met 32000 km. Ik rijd niet veel maar net weer wat gekke dingen: geen geluid, ook niet bij richtingaanwijzer en touchscreen reageert niet. Na een reset doet alles het weer even maar mijn dochter toetste iets in om een liedje te zoeken en toen een zwart scherm en na een tijdje weer de T en doet het het weer. Maar ja het was geen "wit scherm"....
 
Ik vind het ook lastig te bepalen wat nu een eMMC probleem is. Heb zelf een maand of wat geleden een probleem gehad dat het 10 minuten duurde voordat auto opstartte. Toen tesla gevraagd en die zeiden dat de eMMC kaart voor 88 % vol zat en dus niet echt vervanging nodig had. Maar dat was voor de "garantie mail" dus misschien dat ze veel hebben afgehouden. Ik heb een model x uit 2016 met 32000 km. Ik rijd niet veel maar net weer wat gekke dingen: geen geluid, ook niet bij richtingaanwijzer en touchscreen reageert niet. Na een reset doet alles het weer even maar mijn dochter toetste iets in om een liedje te zoeken en toen een zwart scherm en na een tijdje weer de T en doet het het weer. Maar ja het was geen "wit scherm"....
Zwart scherm en spontane reboot na zoeken op Spotify heb ik ook al gehad, na een eerder vage zoekopdracht. Hij heeft waarschijnlijk verschillende niveaus van zoeken en loopt uiteindelijk vast. Nu weeral 2 maanden geen issues meer. Maar ook geen vage zoekopdracht meer uitgevoerd. EMMC is onlangs uitgemeten en zit op 67%.
 
  • Like
Reactions: TomdH