Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

New kid in town.....

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Nu wil ik allen nog weten wat je in die koelkast aan het doen bent ????
Leidt je aan een vreetziekte en laat je als therapie een foto maken zodra de koelkast open gaat of hou je je bezig met de verkoop van een nieuw merk mayo op de Nederlandse markt?

Hoef je geen energie in te steken, er zijn er al die dit zelf doen ( Bosch en Siemens ) en de foto zelfs naar je iPhone sturen… .
Kan je simpelweg in de supermarkt nog snel even checken of je niks vergeten bent.

Maakt het voor ons ( technici ) weer leuker. Nu hebben we niet alleen koeltechnische problemen maar ook camera issues op te lossen… . :rolleyes:

 
Zo.... daar zijn we weer. Fysiek gemerkt dat de rem erop ging, klap kwam toch iets harder aan dan eerst werd vastgesteld. Bleek toch om een. Lichte hersenschudding te gaan en een kneuzing bij de oogkas.

Ik zit een beetje te puzzelen met de laadbox. Ik heb de hier genoemde opties bekeken, EV Box, Tesla Wall Connector etc. Wat mij opvalt is dat ze nog best groot zijn. Gezien de wandmontage opties ben ik op zoek naar iets compacters, liefst ook met WiFi (utp bekabeling zou ook een optie kunnen zijn), ivm de verrekening van de thuislaad kWh. Daar kwam ik bij de Wallbox Pulsar uit en ook de HALO (HALO is alleen als 3,7kWh beschikbaar) als compacte oplossingen, zie linkje Laadpaal thuis Archieven - EV Company | Laadpalen voor thuis, op kantoor en onderweg
Opzich zou de NewMotion Home Fast nog een optie kunnen zijn, aangezien deze vrij smal is.

Een andere mogelijkheid is het monteren op een paal (voorkeur), maar dan gaat de voorkeur nog steeds uit naar een compacte laadbox.

Om een idee te krijgen van de ruimte, zie fotootje 1 voor de optie tot wandmontage (tussen de deur en garage) en foto 2 voor montage op een paal in de hoek van de plantenbak en trapopgang (waar de berg bladeren ligt)

Vanmorgen voorzichtig gevraagd om de plantenbak iets te versmallen, maar dat had een zeer geringe WAF

1
IMG_3748.JPG

2
IMG_3749.JPG
 
Wat ik zou doen. Aan de rechter zijde van de garage een Tesla lader aan de muur met lange kabel. Rechts bij de garage zit de vaste kabel minder in de weg, want niet u in de loop. (neem altijd een lader met vaste kabel voor thuis, anders moet je de kabel dagelijks oprollen en in de kofferbak steken. Met een natte en soms vieze kabel is dat niet fijn). De lange kabel zorgt er voor dat je zowel bij achterwaarts als voorwaarts parkeren kan laden.

In de meterkast moet een 3 fase automaat komen en zet er dan meteen ook even een mid meter bij. Is ruim voldoende voor afrekening met de fiscus. Ieder kwartaal even een foto en klaar.

Voordeel van de Tesla lader is dat je op de stekker een knop hebt om de laadklep te openen. Ook kan de Tesla charger prima samenwerken met Maxem mocht je ooit willen laden op zonnepanelen.
 
  • Like
Reactions: HWS
Eens met @Pascal-R. Rechts hangt ie ook minder in het zicht wat gunstig is voor de WAF. Zelf reken ik 1x per jaar af. In jou geval zou ik de Tesla straks achterwaarts inparkeren en een Tesla HPWC met korte kabel nemen. Ligt ie nooit op de grond, hangt er geen tros kabel aan de wand en ik vermoed dat je de lengte vd lange kabel nooit nodig zult hebben.

IMG_1987.JPG
 
Last edited:
Ik heb zelf een mooi aluminium paal gekocht bij een tuincentrum, hier heb ik de HPWC opgemonteerd. Hierdoor zie je de aanvoer kabel niet zit nl in de paal met achterinvoer de HPWC in. En hierdoor hoefde ik ook nog geen gaten in de muur te maken voor bevestiging.

En inderdaad de lange kabel zodat de auto vooruit en achteruit op de oprit kan staan maar de kabel altijd lang genoeg is.
 
Thanks!
Achteruit inparkeren is een uitdaging aangezien er nog de auto van mijn vrouw er dwars voor staat (foto ter illustratie, die bmw was van iemand die dacht dat ie wel onze oprit kon blokkeren, de Fiat is van mijn vrouw)
Ja de optie om hem rechts naast de garage te hangen ook aan gedacht, maar dat is ook de muur die we met de buren delen. Opzich geen probleem zolang die maar strak naast de garagedeur komt te hangen. Dan zou je de kabel om de auto langs de passagierskant kunnen laten lopen om de doorgang naar de deur vrij te houden.
Ik zal nog even opmeten hoe groot het deel van de muur is die we met de buren delen.

IMG_3331.JPG
 
[Helder moment]

Ik bedenk me net dat ik de laadbox ook nog in de garage kwijt kan. De laadkabel kan via de ruimte onder het kozijn van de garagedeur door naar buiten (dat is vrij eenvoudig te fixen vanwege het piepschuim wat ik ooit daar in gefrot heb als isolatie), en dan zou ik de laadstekker met een houder aan de muur rechts naast de garage kunnen hangen (de muur die we met de buren delen). Maar heb dan wel een laadbox met ongeveer 10 meter kabel nodig, aangezien ik niet altijd achteruit in zal parkeren

[/Helder moment]
 
[/Helder moment][/QUOTE]
[Helder moment]

Ik bedenk me net dat ik de laadbox ook nog in de garage kwijt kan. De laadkabel kan via de ruimte onder het kozijn van de garagedeur door naar buiten (dat is vrij eenvoudig te fixen vanwege het piepschuim wat ik ooit daar in gefrot heb als isolatie), en dan zou ik de laadstekker met een houder aan de muur rechts naast de garage kunnen hangen (de muur die we met de buren delen). Maar heb dan wel een laadbox met ongeveer 10 meter kabel nodig, aangezien ik niet altijd achteruit in zal parkeren

[/Helder moment]

Elke keer je garage deur open/dicht doen zou mij gaan irriteren. Je wil zonder poespas de stekker er in kunnen doen. Misschien een gesprekje voeren met de buren? Of de paaltje in de plantenbak (die je niet mag inperken gezien WAF)?
 
De garagedeur is het probleem niet, gaat draadloos open en dicht. Qua laden zou het een kwestie zijn van de stekker uit de houder aan de gevel halen, in de auto prikken, via de gewone deur naar binnen, even naar de garage om de boel aan te melden (voor zover dat al niet geprogrammeerd ingesteld kan worden), en dan aan de piepers. Opzich niet eens een hele vervelende handeling. In geval met een laadbox die op afstand is aan te sturen zoals de Wallbox Pulsar (waar ik trouwens geen verdere informatie over kan vinden dan alleen de fabrieksinfo) of een NewMotion wallbox is dat helemaal makkelijk vanuit de app op je mobile device.

Om het aan de buitenkant helemaal mooi af te werken, zou een koof waar je de kabel in kan laten verdwijnen (met een open onderzijde, zodat ie niet vol loopt zodra het regent) de boel helemaal af maken.
 
Status
Not open for further replies.