F
Faiz71
Guest
Yups die zullen er zijn, maar zijn ze ook knap, lief, lief voor katten, kunnen ze goed koken en Faiz proof? (Tis geen of of of, maar en en en)er zijn toch vrouwen genoeg in Nederland die wel een man met tesla zien zitten
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Yups die zullen er zijn, maar zijn ze ook knap, lief, lief voor katten, kunnen ze goed koken en Faiz proof? (Tis geen of of of, maar en en en)er zijn toch vrouwen genoeg in Nederland die wel een man met tesla zien zitten
Breaking news:
T-Day is uitgesteld naar woensdag.
Klein accidentje tijdens het tuinieren (steel van schep meets voorhoofd Faiz) kom net uit het ziekenhuis, boel dichtgeplakt, geen hersenschudding, maar uit voorzorg vandaag even niet achter het stuur.
Nieuwe afspraak voor a.s. woensdag gemaakt
Dat ding heeft in ieder geval elektrische ramenIk wist niet waar ik deze kwijt moest, dus dan maar onder "New Kid in Town"
Tesla Kia Soul, mpv, bj 2016
Denk je dat het kiezen van je wagen geen eenvoudige klus is, kom je in de wereld van laadpalen en laadpassen terecht.
Wat laadpalen betreft, en de aansluiting daarvan. Op het gebied van elektra ben ik een absolute n00b. In onze meterkast zitten nog vrije slots voor 1 of 2 16A groepen, we hebben zo'n moderne meter (oude draaischijfmeter is vorig jaar vervangen door zo'n hypermodern ding). Ik heb hier even gezocht, maar raakte al vrij snel verdwaald in de diverse termen, 1 2 3 fasen, ac dc (niet de rockband) , etc. Het enige wat is blijven hangen is dat voor thuis te laden je eigenlijk 2 varianten hebt die zouden voldoen voor normaal gebruik, 3,7kWh en 11 kWh. Volgens mij zou een 11kWh versie een goede optie moeten zijn voor het in de nacht laden (hoger aantal laadkilometers per uur). Hoe werkt dat verder? Wat ik wel zou willen weten, kan iemand anders zijn wagen bij mij thuis laden zonder dat ik dat weet? Of moet ik hem ontgrendelen met een laadpas?
Toen kwam ik in de wereld van de laadpassen.....
Tig aanbieders die ieder een eigen doorbelastingsstructuur hebben, om het lekker overzichtelijk te maken.
Aangezien ik 90% van de tijd thuis aan het laden ben, zal ik zo af en toe weleens onderweg moeten laden, als er al geen SuperCharger in de buurt is. Daarbij is EU dekking wel prettig voor onze tripjes.
Iemand een idee waar ik een helder overzicht kan vinden met laadpassen waarbij ik geen maandelijkse fee hoef af te tikken, maar alleen de opgenomen kWh'tjes aan de stekker hoef af te tikken? Momenteel heb ik voor mijn dieseltje een tankpas van MultiTankCard, die schijn je ook te kunnen gebruiken bij laadpalen, maar kom op de site alleen Fastned tegen. Zal bij hen nog even navragen wat "laden bij nagenoeg alle laadpalen" betekent.
Dus als iemand nog in Jip en Janneke taal even een korte cursus kan/wil geven met betrekking tot laadpalen en laadpassen, dan ben ik diegene zeer dankbaar
En, neem altijd een lader met vaste kabelDenk je dat het kiezen van je wagen geen eenvoudige klus is, kom je in de wereld van laadpalen en laadpassen terecht.
Wat laadpalen betreft, en de aansluiting daarvan. Op het gebied van elektra ben ik een absolute n00b. In onze meterkast zitten nog vrije slots voor 1 of 2 16A groepen, we hebben zo'n moderne meter (oude draaischijfmeter is vorig jaar vervangen door zo'n hypermodern ding). Ik heb hier even gezocht, maar raakte al vrij snel verdwaald in de diverse termen, 1 2 3 fasen, ac dc (niet de rockband) , etc. Het enige wat is blijven hangen is dat voor thuis te laden je eigenlijk 2 varianten hebt die zouden voldoen voor normaal gebruik, 3,7kWh en 11 kWh. Volgens mij zou een 11kWh versie een goede optie moeten zijn voor het in de nacht laden (hoger aantal laadkilometers per uur). Hoe werkt dat verder? Wat ik wel zou willen weten, kan iemand anders zijn wagen bij mij thuis laden zonder dat ik dat weet? Of moet ik hem ontgrendelen met een laadpas?
Toen kwam ik in de wereld van de laadpassen.....
Tig aanbieders die ieder een eigen doorbelastingsstructuur hebben, om het lekker overzichtelijk te maken.
Aangezien ik 90% van de tijd thuis aan het laden ben, zal ik zo af en toe weleens onderweg moeten laden, als er al geen SuperCharger in de buurt is. Daarbij is EU dekking wel prettig voor onze tripjes.
Iemand een idee waar ik een helder overzicht kan vinden met laadpassen waarbij ik geen maandelijkse fee hoef af te tikken, maar alleen de opgenomen kWh'tjes aan de stekker hoef af te tikken? Momenteel heb ik voor mijn dieseltje een tankpas van MultiTankCard, die schijn je ook te kunnen gebruiken bij laadpalen, maar kom op de site alleen Fastned tegen. Zal bij hen nog even navragen wat "laden bij nagenoeg alle laadpalen" betekent.
Dus als iemand nog in Jip en Janneke taal even een korte cursus kan/wil geven met betrekking tot laadpalen en laadpassen, dan ben ik diegene zeer dankbaar
In Nederland is 3x25A gebruikelijk en een enkele hoofdzekering van 40A zal in elk geval leiden tot een verhoging in vastrecht van € 700 per jaar. Dus de meterkast naar 3 fasen laten aanpassen!2 maal nadenken voor je je aansluiting zou laten aanpassen.
Ik heb een Tesla wall connector op monofase 32A (aansluiting is 40A).
Ik laad aan 34 km/u. Mocht ik al eens leeg zijn en dringend weg moeten, dan haal ik met 1u laden een SuC (scenario heeft zich na 11 maanden nog niet voor gedaan).
Zekering is 1 keer gesprongen. Toen ik verstrooid inplugde en vergat de starttijd in te stellen. Frietketel en afwasmachine er bij waren van het goede te veel.
Ik heb geen extra teller. Mijn verbruik was al jaren constant. Alles wat ik nu extra verbruik is voor de (goede) zaak.
Normaal is een speciale dure verliesstroomschakelaar nodig. De voorschriften hiervoor zijn echter nog niet definitief. De Tesla heeft zelf alle veiligheden. Zou alleen een probleem kunnen zijn indien een andere wagen inplugt die die voorzieningen niet heeft.
De TWC hangt subtiel in de kelder. Stekker discreet in een rioolbuisje met deksel. Kabel zakt in de kelder.
Geen schakelaar. Ik kan nog altijd de zekering uit zetten.
View attachment 240470 View attachment 240471 View attachment 240472 View attachment 240473