Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nikola en $NKLA draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Uiteraard, met dien verstande dat ook bij bedrijven die doen wat ze zeggen enig hype-gehalte aanwezig kan zijn. Bij sommige van die bedrijven is de koers niet uitsluitend of zelf hoofdzakelijk niet gebaseerd op de realisaties, maar op de vage beloftes, ideeën en plannen voor de toekomst en de extrapolaties die de believers ervan maken.
 
Ik zie hier ook een wirecard storyline.
Vraag: bij welke broker kun je wel short gaan op Nikola. Ik wil wel een gokje wagen maar kan geen aanbod voor put opties vinden daar waar ik wel een account heb.
Leg even uit wat je wilt. Er zijn vele manieren om te speculeren op daling van $NKLA. Daadwerkelijk het aandeel shorten lijkt me buiten bereik van niet-professionals. Je wilt waarschijnlijk putopties kopen. Dit is een snapshot van de koersen waartegen ik die genoteerd zie bij Binck:
upload_2020-9-16_22-5-23.png
(links calls, rechts puts)
Je kunt je daarbij afvragen wat er te winnen valt met puts kopen tegen dergelijke hoge koersen.
Je zou haast geneigd zijn om calls te verkopen, maar zonder de aandelen te bezitten is dat een ongelimiteerd risico. En om nu aandelen in die windbuil te kopen, lijkt me onverstandig.
 
OK dan. GEEN ADVIES. Puur ter lering en vermaak!
upload_2020-9-18_13-4-19.png

Heb een voorbeeldpositie aangemaakt met een schaduwportefeuille van Binck. De positie is geopend met de koersen van gisteren. Short/verkochte 1.000 aandelen en synthetisch short via opties Jan21 nogmaals 1.000 aandelen.
Door het aangaan van deze positie (als dat zou kunnen) krijg je het dollarequivalent van bijna € 30K op je rekening gestort.

Kijk naar de toekomstige ontwikkelingen en huiver met me mee. Je moet hiervoor een mij niet bekend bedrag aan marge/dekking aanhouden. Ik schat in de orde van die € 30K, maar kan me vergissen.
 
  • Informative
Reactions: JanG007
Pre-market -22%.
Straks maar eens kijken wat dit in de voorbeeld short posities van Paul en Paulus doet...

Overigens is de exit van Trevor positief voor de overlevingskansen van Nikola. Maar er zal wel een hele hoop lucht uit het aandeel lopen. Mijn koersdoel: $3.30.

Alle Angaben wie immer ohne Gewähr.
 
  • Informative
Reactions: robertvg
Deze wending had ik niet voorzien en dan bedoel ik niet de step-down zelf maar het feit dat dat (vermoedelijk gezien de motivatie) wordt opgehangen aan de verhalen van de dames, waardoor daar ineens de aandacht naar uitgaat. Nu even een daling, maar daarna veert het tijdelijk op, geen commentaar vanuit Nikola op de diverse beschuldigingen (En wat mist rond wie is de beklaagde? Nikola? Trevor?) en Trevor zal hopen dat er nog een zekere koers over is op 3 december, zodat zijn vader er nog wat voor krijgt. Wat dat laatste betreft:
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Klaas
Pre-market -22%.
Straks maar eens kijken wat dit in de voorbeeld short posities van Paul en Paulus doet...
Bij een koers $NKLA van $ 27.23 is dit het resultaat van de drie strategieën.
upload_2020-9-21_21-18-12.png


Je ziet hierin dat de positie van @pvkeep niet voor niets 'synthetisch aandeel' heet. Het resultaat is nagenoeg gelijk aan het daadwerkelijk shorten van het aandeel. (En dat Eucalypta gewoon een op geld beluste heks is, wisten we ook al.)
 
Last edited: