Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nikola en $NKLA draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Twitter:
upload_2020-9-23_14-7-28.png



Verder geen uitleg nodig ;)
 
  • Informative
  • Helpful
Reactions: Adm and SpeedyEddy
Nikola
22,82 USD −5,69 (19,96%)
23 sep. 13:09 EDT
Het begint inderdaad lekker op te schieten richting de 'single digit' notering.
upload_2020-9-23_22-15-46.png


Ware het echt geld waarmee je Methode Van Keep had gevolgd, dan was het nu tijd voor een aanpassing. Als een gokje dermate snel (enkele beursdagen) en goed (> 60% op de geschreven calls) uitpakt, moet je -in mijn strategisch handboek- cashen. Ter verdere leering ende vermaeck.
Dit is de positie:
upload_2020-9-23_22-24-2.png

Bij het openen van de positie ontvingen we $ 2,670.00 (= € 2.263,29). Die zou je kunnen gebruiken om 5 van de 10 geschreven calls terug te kopen. Daarmee reduceer je het risico (en de bijbehorende marge) tot de helft. Je weet immers maar nooit wat voor gekkigheid er nog kan gebeuren voordat het Januari is.
Persoonlijk zou ik zelfs 'mission accomplished' afkondigen en de gehele short call positie sluiten. Je houdt dan 10 ITM puts over met een kostprijs van $ 2,030.00 en een actuele waarde van $ 14,400.00, zonder marge.
 
Het begint inderdaad lekker op te schieten richting de 'single digit' notering.
View attachment 591470

Ware het echt geld waarmee je Methode Van Keep had gevolgd, dan was het nu tijd voor een aanpassing. Als een gokje dermate snel (enkele beursdagen) en goed (> 60% op de geschreven calls) uitpakt, moet je -in mijn strategisch handboek- cashen. Ter verdere leering ende vermaeck.
Dit is de positie:
View attachment 591472
Bij het openen van de positie ontvingen we $ 2,670.00 (= € 2.263,29). Die zou je kunnen gebruiken om 5 van de 10 geschreven calls terug te kopen. Daarmee reduceer je het risico (en de bijbehorende marge) tot de helft. Je weet immers maar nooit wat voor gekkigheid er nog kan gebeuren voordat het Januari is.
Persoonlijk zou ik zelfs 'mission accomplished' afkondigen en de gehele short call positie sluiten. Je houdt dan 10 ITM puts over met een kostprijs van $ 2,030.00 en een actuele waarde van $ 14,400.00, zonder marge.

Ik zou misschien zelfs de hele positie sluiten. Van winstnemen is nooit iemand armer geworden. 10K binnen een week moet je niet laten lopen.
 
Die rechtzaak van Nikola tegen Tesla kan ook wel de prullenbak in. Trevor zou het ontwerp van de truck in 2015 van een ontwerper uit Kroatië hebben gekocht ipv hem in 2013 zelf te hebben ontworpen.

Nog interessanter: de naam die de ontwerper eraan had gegeven, en ook de codename voor het project of het model bij Nikola was...Road Runner
Waar kennen we dat van?o_O

Subscribe to read | Financial Times

B0299851-E01D-4955-8D91-FFA03A1271C0.png
 
Last edited: