Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ontgoocheld door veringen Tesla Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ze hadden mij al gewaarschuwd voor dit forum en zijn groupies. Ik sluit hier af. Topic mag gesloten worden 👌
Je kan het groupies noemen, fanboys of wat dan ook. Volgens mij heb je hier tips gekregen wat je er tegen zou kunnen doen, maar ook dat het niet uniek is van Tesla dat de auto waarin je een proefrit maakt nooit 1 op 1 identiek is aan de auto die je krijgt. Veelal hebben deze auto's bij de andere merken veel meer opties.

Je kwam met jouw eerste bericht wat vreemd binnen op dit forum waardoor bestaande gebruikers zullen twijfelen aan de intenties. Er zijn hier meerdere berichten geweest die uiterst discutabel waren, vandaar.

Het zou jammer zijn om daarom meteen dit negatief op te pakken. Gebruik het forum en de informatie die je kan vinden om de auto aan te passen hoe je graag wilt. Er zijn goede aftermarket oplossingen die de vering wat minder star maken
 
Je gaat het niet geloven, maar als je er een paar K voor over hebt ligt de oplossing binnen handbereik...
Verkoop die veel te harde MY van een maand oud, ga je geen groot verlies op lijden, hoogstens een paar K, en dat was geen probleem.
Doen, anders ga je je de volgende 3 f 5 jaar ongelukkig voelen. Hij wordt echt niet zachter door je er blijven op te focussen.
Dank voor je suggestie, maar zo snel gooi ik de handdoek niet in de ring. Tesla heeft naar mijn inzien alles goed voor elkaar en vele pluspunten. Natuurlijk zijn er ook minpunten, maar dat heeft denk ik elk merk.

Gaat erom dat de topic starter en ik denk nog veel andere naar een iets betere oplossing aan het zoeken zijn voor de vering. Helaas zijn er in NL/BE nog niet veel bedrijven ingesprongen om dat laatste puntje te kunnen fixen. Zal zeker komende maanden goed gaan komen.

Ik ga mijn ouwe (soepele) auto verkopen en rijden met deze geweldige auto, misschien is het gewoon wennen.
Ben nu aan het sparen voor een Model X (met luchtvering), maar het gaat niet zo vlug:)
 
In verband met mijn harde veringen (Model 3 LR Tesla): ik ben bij Heinz Performance Tuning langsgeweest en die raden mij dit aan:

KW coilover V3


Zou dit de wagen zachter maken denken jullie?
Ze raden ook aan om de harde Pirelli banden te vervangen door de zachtere 235/40/19 Michelin Pilot-Sport-EV-AC 96Y
 
In verband met mijn harde veringen (Model 3 LR Tesla): ik ben bij Heinz Performance Tuning langsgeweest en die raden mij dit aan:

KW coilover V3


Zou dit de wagen zachter maken denken jullie?
Ze raden ook aan om de harde Pirelli banden te vervangen door de zachtere 235/40/19 Michelin Pilot-Sport-EV-AC 96Y
Als je KW coilover V3 in de zoekbalk van het forum typt dan krijg je veel reacties met oa een aantal die deze weer te koop aanbieden omdat ze zelfs harder waren dan de originele vering ;-)
 
Ze hadden mij al gewaarschuwd voor dit forum en zijn groupies. Ik sluit hier af. Topic mag gesloten worden 👌
Mensen die de de waarheid vertellen zijn geen groupies.

Wat voor BMW 3 serie had je, alles na E9x versies werd door de oorspronkelijke BMW rijders verguist als zijnde hetzelfde als VAG waggelbakken.

Probleem met veel mensen is dat ze uit een auto komen zonder enige wegligging ( ja, het is wel lekker comfy)
dan gaan ze proefrijden in een Tesla met standaard velgen en dat is al een redelijke sprong voor velen en dan gooien ze er voor het mooi de grotere velgen met bijna geen rubber en gaan dan janken als het wat stug wordt.🤦‍♂️
 
Mensen die de de waarheid vertellen zijn geen groupies.

Wat voor BMW 3 serie had je, alles na E9x versies werd door de oorspronkelijke BMW rijders verguist als zijnde hetzelfde als VAG waggelbakken.

Probleem met veel mensen is dat ze uit een auto komen zonder enige wegligging ( ja, het is wel lekker comfy)
dan gaan ze proefrijden in een Tesla met standaard velgen en dat is al een redelijke sprong voor velen en dan gooien ze er voor het mooi de grotere velgen met bijna geen rubber en gaan dan janken als het wat stug wordt.🤦‍♂️
Rustig blijven.
 
Mensen die de de waarheid vertellen zijn geen groupies.

Wat voor BMW 3 serie had je, alles na E9x versies werd door de oorspronkelijke BMW rijders verguist als zijnde hetzelfde als VAG waggelbakken.

Probleem met veel mensen is dat ze uit een auto komen zonder enige wegligging ( ja, het is wel lekker comfy)
dan gaan ze proefrijden in een Tesla met standaard velgen en dat is al een redelijke sprong voor velen en dan gooien ze er voor het mooi de grotere velgen met bijna geen rubber en gaan dan janken als het wat stug wordt.🤦‍♂️
Ik reed 9 jaar met een BMW 6.40i

Vergeet niet dat hier mensen BEVESTIGEN dat de wagen even hard rijdt als een getunede Golf die 10cm verlaagt is. Maar die liegen dan natuurlijk 👌
 
Last edited:
In verband met mijn harde veringen (Model 3 LR Tesla): ik ben bij Heinz Performance Tuning langsgeweest en die raden mij dit aan:

KW coilover V3


Zou dit de wagen zachter maken denken jullie?
Ze raden ook aan om de harde Pirelli banden te vervangen door de zachtere 235/40/19 Michelin Pilot-Sport-EV-AC 96Y

KW V3 zal zeker een verbetering zijn t.o.v. de originele vering. Maar deze V3 van KW zelf zijn eigenlijk gewoon universeel, passend gemaakt voor de Model 3. Wil je nog een stapje verder qua comfort dan kun je beter voor de comfort adjustable coilovers van Mountain Pass Performance gaan. Deze zijn echt specifiek voor de Model 3 ontwikkeld. Zien er bijna exact hetzelfde uit als de KW V3 (worden ook gewoon door KW gemaakt en verzonden), alleen intern zijn ze anders en er zitten zachtere veren op. Ik kan je met zekerheid zeggen dat deze de auto absoluut zachter laten aanvoelen. Maar ligt er ook beetje aan hoe laag je de auto wil zetten ermee en wat je met de demping doet.

Wat betreft de banden, denk niet dat je daar veel verschil in gaat merken.

Als je KW coilover V3 in de zoekbalk van het forum typt dan krijg je veel reacties met oa een aantal die deze weer te koop aanbieden omdat ze zelfs harder waren dan de originele vering ;-)

Dat lijkt me gewoon onzin. Heb eerlijk gezegd nog geen negatieve dingen gehoord of gelezen over de KW V3 coilovers en ik ken er veel die daar op rijden. Probleem is denk dat velen zo'n coilovers kopen en de auto dan ook meteen flink verlagen. Uiteraard lever je dan weer een groot deel van het comfort in. Zou je de KW V3's op dezelfde hoogte zetten als de originele vering, dan geloof ik echt niet dat deze harder aan kunnen voelen, tenzij je de demping compleet verkeerd doet instellen.
 
Je moet hem wel minimum 2.5cm verlagen zei Heinz. Het gaat tot 5cm.

Waar kan ik die andere ophanging laten veranderen? Heinz doet enkel die KW V3. Normaal gezien stap je eender welke garage binnen maar met die Tesla gaan ze mij niet snel helpen bij een VW garage bv
 
Je moet hem wel minimum 2.5cm verlagen zei Heinz. Het gaat tot 5cm.



Waar kan ik die andere ophanging laten veranderen? Heinz doet enkel die KW V3. Normaal gezien stap je eender welke garage binnen maar met die Tesla gaan ze mij niet snel helpen bij een VW garage bv

Verlagen moet niet, kan wel en staat ook mooier. Maar hoe lager hoe minder comfort aangezien je meer demping nodig hebt om niet constant de bump stops te raken, moet je wel rekening mee houden. De KW V3 zijn volgens mij altijd wel net iets lager dan standaard. Over het algemeen zal 2,5 cm verlagen ook geen problemen geven, alleen met hele hoge drempels. Veel lager zou ik niet gaan tenzij je meer drempels wilt gaan omzeilen. 😉 Zit zelf op zo'n 5 cm lager voor de rijhoogte maar heb daarbij de luchtvering toch vaak nodig om hem hoger te zetten.

Normaal gezien kan elke garage die schroefsets plaatst ook wel aan een Tesla werken en KW's of andere merken plaatsen. Vaak zijn garages wel aan een bepaald merk gebonden, KW dus in het geval van Heinz neem ik aan. Je kunt ze zeggen dat die van MPP ook gewoon van KW af komen dus die moeten ze ook kunnen plaatsen lijkt me.
 
Beste Homer, ik volg het topic een paar dagen en begrijp je frustratie rondom mede forum gebruikers. Liefhebbers zij het en daardoor ook subjectief in hun oordeel en kritiek kan men slecht tegen hier. Trek je er niet te veel van aan.
Dat gezegd hebbende, ik zou je m3 verkopen. Nu is het de vering die niet is zoals verwacht i s.m. een SeC die niet behulpzaam is. Naarmate je auto wat ouder wordt krijg je vanzelf meer probleempjes met de auto die uiteindelijk wel opgelost worden, maar waarvoor je heel veel geduld moet hebben bij diverse SeCs. Helaas collateral damage van Tesla's eigen succes. Veel verkopen aan de voorkant, maar niet voldoende mankracht en aandacht hebben om na verkoop de gare bouwkwaliteit te kunnen herstellen c.q. first time right service te kunnen leveren.
Daarentegen heb je wel weer een auto die qua elektromotoren, range, efficiency en innovatie boven de gevestigde orde staat.
Lastige keuze ... 😊
 
  • Disagree
Reactions: Dannietjoh
Wel bijzonder, we worden uitgemaakt voor groupies en de meedenk reacties gaan gewoon door.
Hakan moet niet zo zeuren. Als je een vraag stelt en je krijgt gelijk een hele groep Tesla extremisten op je dak, dan zou eenieders reactie hetzelfde zijn.
Deze medeforummer wil graag gehoord worden en alternatieve opties horen, geen stortvloed aan de voorspelbare onliners die standaard de revue passeren. 😉

Dus zet em op, en kom eens een dagje anders uit de kast!