Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op vakantie met de Tesla Model S en een dakkoffer

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een 75D met 19" zonder dakkoffer zit ik zonder gezin op 196wh
Als toevoeging weet niet of het heeft geholpen maar toch.

De banden zijn af-fabriek Michelin Pilot Sport 3 nog voor de vakantie op 3.1 bar gezet zoals de MS afgeleverd was van de zomer.
Verder heb ik de hele rit met range mode gereden, weet niet wat het doet volgens mij alleen de verwarming minder energie geven.

En altijd zoveel mogelijk op eap, al dan niet met autosteer.

Alleen om het geluid vindt ik het niet fijn om met de koffer te rijden. En op de autobahn kan je niet even hard gaan, de wind slaat toch onder de koffer. En mijn Thule Wingbar is dan wel heel flexibel, de koffer gaat dan 5cm op en neer.
 
Ik zit ook te kijken naar de Thule Dynamic als aerodynamische dakkoffer.
Maar deze van Whispbar oogt ook wel aerodynamisch: Whispbar WB753 dakkoffer | Gloss Black

iemand hier ervaring mee?

Lijkt veel op de Hapro die ik heb: Hapro Cruiser 10.8 Dakkoffer Zwart online bij Hapro kopen Ik ben hier heel tevreden van en heeft toch al een 15 tal vakanties overleefd. Ik heb deze wel nog nooit op de Tesla geplaatst omdat ik veel meer plaats in de Tesla heb dan dat ik vroeger in mijn BMW F11 had.
 
  • Informative
Reactions: nico180
Nou, ik heb de Thule Dynamic L dakkoffer binnen.
De draai/grijpklemmen passen niet zonder veel geweld om de Whispbar dakdragers (die zijn te breed?. Ik ga denk ik alsnog maar de T-track adaptertjes bestellen. Verder kan het dakraam wel open en loopt niet tegen de Thule grijpbeugels noch tegen de Whipsbar dakdragers. Maar... wel tegen de onderkant van het midden van de dakkoffer. Je hoort hem krrrrrrrasssen. Nog niet gekeken of er nu echt krassen in het dakglas zitten maar het klonk niet goed. ..

Maar het meest vervelende is misschien wel dat de achterklep niet geheel open kan. Ook niet als ik de koffer helemaal naar voren schuif.
Is het bij de S mogelijk om de klep in te stellen op een lagere max. open stand? Kofferbakknop lang ingedrukt houden ofzo?

IMG_6907.JPG
 
Gewoon handmatig op de goede hoogte zetten en dan het vierkante “open/sluiten” knop (met logo) op de achterklep een tijdje indrukken. Je hoort dan een geluidje.

Komt regelmatig voor dat een achterklep van een S het dak of buis van een garage aantikt.
 
Is het bij de S mogelijk om de klep in te stellen op een lagere max. open stand? Kofferbakknop lang ingedrukt houden ofzo?
Als de Model S een elektrisch bediende achterklep heeft, kunt u de hoogte van de opening zelf instellen:
1. Open de achterklep helemaal en laat deze vervolgens handmatig zakken of omhoogkomen tot de gewenste hoogte.
2. Druk op de schakelaar aan de onderzijde van de achterklep en houd deze minstens twee seconden ingedrukt tot er een geluidssignaal klinkt ter bevestiging.
3. Bevestig het instellen van de hoogte door de klep te sluiten en dan opnieuw te openen.
 
Ik overweeg ook een Thule Dynamic L te kopen voor onze eerste skitrip met de Tesla.
Ik ging ervan uit dat t verschil in verbruik tussen de L en de iets kortere M ( 2.35m tov 2.06m) niet substantieel zou zijn aangezien de overige maatvoering niet heel veel verschilt. L en M zijn even hoog, L is 10 centimeter breder.
Omdat ik al eerder een bak gekocht voor mijn vorige auto die achteraf gezien iets te klein bleek, ben ik nu toch wel flink aan t twijfelen. Ojee99, anderen... wat zouden jullie doen als je vooraf had geweten dat die bak net te lang is om de klep goed open te doen?
Het liefst zou ik overigens de eerste keer een bak huren omdat ik nog niet zeker ben of de trip met de ev goed gaat bevallen nu ik de reviews van anderen heb gelezen

Dank!
 
Nou, ik heb de Thule Dynamic L dakkoffer binnen.
De draai/grijpklemmen passen niet zonder veel geweld om de Whispbar dakdragers (die zijn te breed?. Ik ga denk ik alsnog maar de T-track adaptertjes bestellen. Verder kan het dakraam wel open en loopt niet tegen de Thule grijpbeugels noch tegen de Whipsbar dakdragers. Maar... wel tegen de onderkant van het midden van de dakkoffer. Je hoort hem krrrrrrrasssen. Nog niet gekeken of er nu echt krassen in het dakglas zitten maar het klonk niet goed. ..

Maar het meest vervelende is misschien wel dat de achterklep niet geheel open kan. Ook niet als ik de koffer helemaal naar voren schuif.
Is het bij de S mogelijk om de klep in te stellen op een lagere max. open stand? Kofferbakknop lang ingedrukt houden ofzo?

View attachment 355441
 
Ik overweeg ook een Thule Dynamic L te kopen voor onze eerste skitrip met de Tesla.
Ik ging ervan uit dat t verschil in verbruik tussen de L en de iets kortere M ( 2.35m tov 2.06m) niet substantieel zou zijn aangezien de overige maatvoering niet heel veel verschilt. L en M zijn even hoog, L is 10 centimeter breder.
Omdat ik al eerder een bak gekocht voor mijn vorige auto die achteraf gezien iets te klein bleek, ben ik nu toch wel flink aan t twijfelen. Ojee99, anderen... wat zouden jullie doen als je vooraf had geweten dat die bak net te lang is om de klep goed open te doen?
Het liefst zou ik overigens de eerste keer een bak huren omdat ik nog niet zeker ben of de trip met de ev goed gaat bevallen nu ik de reviews van anderen heb gelezen

Dank!
 
Als de M kort genoeg zou zijn dat de klep wel geheel open zou kunnen, zou ik voor de M gaan. Maar ik betwijfel of dat het verschil maakt.

Ik gok er maar op dat het 9 van de 10 keer goed gaat. Als niet, dan komt het glas van de klep tegen de plastic/kunstof onderkant van de koffer aan, en vrees ik niet gelijk voor krassen, dat zal wel loslopen?
 
Mijn achterklep kan helemaal open icm met een Thule Touring 780. De koffer moet wel tot het uiterste naar voor. Denk alleen dat de koffer voor skiërs wat te kort is. Buitenmaat 196cm binnen 180cm.

Icm met de T-track kan het dakraam helemaal open zonder problemen.
 
Als de M kort genoeg zou zijn dat de klep wel geheel open zou kunnen, zou ik voor de M gaan. Maar ik betwijfel of dat het verschil maakt.

Ik gok er maar op dat het 9 van de 10 keer goed gaat. Als niet, dan komt het glas van de klep tegen de plastic/kunstof onderkant van de koffer aan, en vrees ik niet gelijk voor krassen, dat zal wel loslopen?
Je kunt ook de max instelling van je achterklep aanpassen voor de zekerheid.
 
View attachment 154323

Verbruik gemiddeld 245 wh. Er stonden in Urmond 3 Teslas te laden. Omdat de koffer zorgde voor een hoog verbruik hebben we deze charger aangedaan om zo vol richting Metz te kunnen rijden.

Urmond - Metz

Welke koffer was dit eigenlijk? Ik wil dit jaar zelf eentje kopen en wil 'm zo groot mogelijk... kuch. Ik dacht aan de Thule Motion XXL 900 (630 liter) of de Thule Motion XT XXL (610 liter) en dan samen met een Thule Wingbar setje.
 
  • Informative
Reactions: Onno
Whispbar Dakdragers voor Tesla Model S 100D (2018) met Thule Motion XT XXL Black Glossy. Klaar om het verbuik te gaan testen.
 

Attachments

  • IMG_1641.jpg
    IMG_1641.jpg
    937.8 KB · Views: 102
  • IMG_1636.jpg
    IMG_1636.jpg
    918.6 KB · Views: 103
  • B4659300-232D-41B1-9FDE-E6569577D924.jpg
    B4659300-232D-41B1-9FDE-E6569577D924.jpg
    468.4 KB · Views: 104
  • IMG_1640.jpg
    IMG_1640.jpg
    897.7 KB · Views: 102
  • Like
Reactions: job-lek