Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op wintersport met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Thanks Wim en Tomorrowcar, dat gaat lukken.

Lermoos was prima! Goede laadsnelheid, 4 stalls midden in het dorp, waarvan eentje ge-ICE'd. Ik had het idee dat de buurtbewoners nog een beetje argwanend zaten te kijken wat het nut van die rare, nieuwe zuilen was. Apfelstrudeltje op het pleintje bij de kerk gescoord, echt iets anders dan een stop langs de snelweg.
Lermoos was ook makkelijk te bereiken na een 90% charge in Ellwangen, en heb daarbij gewoon ook snelheden tussen de 110 en 160 km/u gereden.
Kortom, Lermoos is een prima aanvulling op routes naar Oostenrijk of Italie.

Het rijden van de Fernpass en Brennerpas ging prima. Zoals al vaak besproken hier, het verbruik gaat bergop sterk omhoog, maar bij de afdaling win je weer veel terug. Per saldo is erg hard rijden schadelijker voor je bereik dan een pas nemen, ook omdat je daar niet erg snel kan rijden.

Sta nu bij de SuC Brenner, en die is klote. Sorry, geen ander woord voor. Geen faciliteiten (in de bosjes moeten piesen) en laadsnelheid is beroerd. Helaas noodzakelijk om volgende week ook weer terug te komen en niet op een hotelstopcontact te hoeven rekenen.

Verder (voor de wintersporters onder ons), het lijkt wel lente in de Alpen. Groen, groen, groen met hier een daar een witte wc-rol die op de top is losgelaten en naar beneden is uitgerold. Het zij zo.
9763b7ae52f05de399887279df0df44c.jpg
 
Snelheid Brenner SuC, drie stalls geprobeerd. Eerste: 330km/u. Tweede: 260km/u. Derde: 220km/u.
En ik stond al die tijd alleen.

misschien een domme vraag, maar toch voor de zekerheid: was de accu misschien nog halfvol?

Uitgaande van dat de accu bijna leeg was is het niet top, maar nog steeds acceptabel. Als het wat drukker is heb je ook wel eens dat soort snelheden.

ps op naar schatting 1200 meter zit een fatsoenlijk restaurant als ik mij niet vergis.
 
We zitten in Belalp, Zwitserland. Hoteleigenaar naast dalstation heeft zelf een MS en stelt garage van zn hotel Blatnerhof beschikbaar om te parkeren en te laden. Staat nog een NL Tesla in de garage.
Boven is het prima skien, wel maar ca 20% van liften/pistes open.
image.jpeg