You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Er zijn maar weinig auto's met zo weinig ruimte in de wielkasten als de Tesla. Helemaal voor zijn er slechts enkele millimeters. Misschien wil jij ze voor een passen en melden wat je bevindingen zijn. Tot dan ben ik ervan overtuigd dat t niet gaat passen.
Bij sneeuwkettingen.com verkopen ze de Maggi Trak kettingen een stuk goedkoper zo te zien!
Die van Tesla zijn de sport volgens mijZit ik ook naar te kijken. Maar moet je dan de Maggi Trak Sport of de Maggi Trak 4x4 nemen?
Vorig jaar ging dat ook prima op de heenweg. Maar toen ging het sneeuwen... Mijn buren hebben op de terugweg 10 uur gedaan over 80 kilometer (zonder ACC.)Sneeuwkettingen...tja, het is dat de alpenlanden het verplichten, maar ik ga volgende week richting Val Gardena en ik geloof dat ik prima met slicks uit de voeten kan.
Die van Tesla zijn de sport volgens mij
Sneeuwkettingen...tja, het is dat de alpenlanden het verplichten, maar ik ga volgende week richting Val Gardena en ik geloof dat ik prima met slicks uit de voeten kan.
In maart dit jaar geen laadpunten kunnen vinden. Bij het hotel (Neue Post in Zwieselstein, 1 dorpje verder) aan de rode stekker geladen. Hotel eigenaar gelijk maar even laten proefrijden, zijn reactie: dass ist ja Wahnsinn!Iemand ervaring met laadpassen / oplaadpunten in Sölden (Oostenrijk)?
Volgend jaar maart ben ik van plan om met 4 vrienden (dus met z'n 5-en) met de Tesla op wintersport te gaan naar St. Anton. Bij de locatiekeuze heeft de Mooserwirt een grotere rol gespeeld dan de Supercharger die daar ook is, maar uiteraard wel mooi meegenomen dat de Tesla op bestemming makkelijk weer kan worden opgeladen .
De afstand maak ik me geen zorgen over, superchargers genoeg op de route. Ook de ruimte in de auto voor 5 man incl bagage moet geen probleem zijn, heb ik meteen een keer profijt van mijn XL (Rwd) frunk.
Echter 1 ding zit ik over te twijfelen: mijn vrienden willen skies meenemen.. En gezien de volle bepakking van de auto moeten die op het dak. Nu heb ik speciaal een pano-roof genomen om dakdragers te kunnen monteren, dus ook dat is geen probleem. Alleen vraag ik me af wat dat met het verbruik zal doen. Iemand hier ervaring mee?
Mijn reisgenoten hebben geen van allen ervaring met Tesla, dus het feit dat we met 5 volwassen in 1 auto zonder brandstofkosten naar Oostenrijk kunnen 'zoeven' is fantastische PR. Echter als we iedere 1,5 uur moeten stoppen om te laden dan is de lol er snel vanaf. De hele reis 100km/h rijden over de autobahn zit ik ook niet echt op te wachten.. Ik ben dus geneigd om de skies thuis te laten, maar ben erg benieuwd wat jullie hiervan denken.
Mijn concrete vraag is dus: hoe groot is de impact van zware bepakking, lage temperaturen en vooral skies op het dak op het verbruik van mijn Model S?
[...] Al met al moet je rekenen op 30% meer verbruik dan zonder dakrek en zomerse temperaturen. [...]
Reken bij een 85 kW versie op een bereik van 270 tot 280 km bij 120 km/u.
Betekent dat je elke ruim 2 uur bij een Superchargers zult aanleggen.
Ok helder, dank. In dat geval moet het wel te doen zijn.
Volgend jaar maart ben ik van plan om met 4 vrienden (dus met z'n 5-en) met de Tesla op wintersport te gaan naar St. Anton. Bij de locatiekeuze heeft de Mooserwirt een grotere rol gespeeld dan de Supercharger die daar ook is, maar uiteraard wel mooi meegenomen dat de Tesla op bestemming makkelijk weer kan worden opgeladen .
...
In maart dit jaar geen laadpunten kunnen vinden. Bij het hotel (Neue Post in Zwieselstein, 1 dorpje verder) aan de rode stekker geladen. Hotel eigenaar gelijk maar even laten proefrijden, zijn reactie: dass ist ja Wahnsinn!
Als advies aan newbies twijfelachtig. Als het gaat regenen, harder waaien, het terrein oploopt of simpelweg iets te hard rijden, betekent dat die 1% wel eens te weinig kan zijn. Ik reed afgelopen jaar weg uit Zevenaar richting Frankfurt. De tripplanner vertelde me dat ik dat probleemloos zou halen. Halverwege de rit naar SuC Mogendorf moest ik al onder de 100 km/u gaan rijden. Het laatste stuk zelfs 80 km/u om de SuC te halen.In aanvulling..
Zorg zo leeg mogelijk (de accu - bij een SuC aan te komen. 1% range over is voldoende.
Het laden gaat dan zo snel dat het laden al weer klaar is voordat je de koffie op hebt.