Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opening Tesla Europe HQ Amsterdam Tonight.....

This site may earn commission on affiliate links.
Is het verschil écht zo groot??
Hmmm...
Heb jij 'm al besteld dan? :wink:


Nog 10 nachtjes en dan rijdt ik in een solide p85d... en het verschil met mijn classic p85 is echt mega, de betere tractie en de degelijkheid van het interieur springen er echt uit. :tongue:
Nu overdrijf ik natuurlijk wel een beetje (roze bril enzo).... maar ik merk wel duidelijk het verschil... Tesla heeft in anderhalf jaar (van vin 19... tot aan 69...) grote stappen gezet.
 
Status update:
Vriend 1: P85D afgelopen dinsdag besteld:biggrin:
Vriend 2: Gaat de 31e proefrijden met de P85D, en we weten wat er dan gebeurt. Zie vriend 1:biggrin:
Vriend 3: P85D vandaag besteld:biggrin:

Tja, was ik eerst "The Man met die P85" ben ik straks die ene naast dat P85D geweld...:crying:
Status update:
3e is ook besteld:biggrin:. Kon niet wachten tot z'n proefrit de 31e:rolleyes:.
 
Kan er ook nog niet over uit. Enthousiastme werkt aanstekelijk. 3 P85D's in dezelfde week. Ik hield ze natuurlijk wel een beetje van elkaar op de hoogte:biggrin:. Tja en als er dan 1 schaap over de dam is.... Hebben alle 3 voor het nieuwe grijs gekozen. Wat wel raar is dat er aan het begin vd week nog een next gen achterbank in zat en dat deze nu weer niet beschikbaar is. Alleen de voorstoelen zijn nog next gen.
Nu maar weer opzoek naar nieuwe ongelovigen/onwetenden.. Blijft verrassend hoe men een uitgesproken mening zonder ervaring heeft. Gisteren met een Posche fan gesproken, was erg hardnekkig. In Duitsland was er echt niemand geïnteresseerd in Tesla. Heb m maar ff de foto's getoond die m'n compagnon een week geleden op een beurs in Frankfurt nam. Daar staat toch echt een hele vette Porsche achter :biggrin:.
image.jpg
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    167.9 KB · Views: 257
Ik heb deze week ook geprobeerd aan iemand uit omgeving Oldenzaal een Tesla te verkopen, hij had een A7, Q7, 'vierdeurs Fiat' (zoals PeterSZ) en een oude platte kever. Hij zegt: 'ik hou van het brullen van de motor', zeg ik: 'probeer het nou maar, je bent bang dat je het leuk gaat vinden hè', ben benieuwd...
 
Ik heb deze week ook geprobeerd aan iemand uit omgeving Oldenzaal een Tesla te verkopen, hij had een A7, Q7, 'vierdeurs Fiat' (zoals PeterSZ) en een oude platte kever. Hij zegt: 'ik hou van het brullen van de motor', zeg ik: 'probeer het nou maar, je bent bang dat je het leuk gaat vinden hè', ben benieuwd...

In zo'n geval reageer ik doorgaans dat ik ook enorm van het motorgeluid houdt van een vol optrekkende sportauto..... vooral als dat geluid langzaam aan (achter me) minder wordt terwijl ik nog sneller optrek :tongue:
 
Het is vloeken in de kerk hier natuurlijk, maar ik kan het niet helpen, soms heeft motorgeluid toch wel wat. Vandaag had mijn vrouw de Tesla mee en ik was genoodzaakt om mijzelf even te verplaatsen in onze Daf 33. Daar ligt dan zo'n kleine, haast schattige, twee cilinder boxer motor in van 746 cc en het geluid daarvan is toch wel erg leuk om te horen. Datzelfde heb ik ook als ik even een mooie V8 rijd (alhoewel onze oldtimer V8 tot nu toe niet heeft gereden sinds de Tesla, ach ja...). Maar als ik een drukke werkdag heb gehad, waardeer ik tijdens de rit naar huis de kalmte van de Tesla des te meer. Er gaat eigenlijk niks boven de rust die dat geeft, je hoort alleen een beetje windgeruis op de snelweg. En, vermoedelijk juist door het gebrek aan motorgeluid, voelt het bij de Tesla ook alsof die auto geen enkele moeite heeft om even goed te accelereren.

Maar goed, ik dwaal af met mijn verhaal. Eigenlijk wil ik gewoon zeggen dat alles z'n charme heeft :)
 
Ik herken dat wel. Moet af en toe ook mijn oldtimer Mustang even van stal halen om te genieten van die heerlijke volle V8. Die auto geeft mij het gevoel van compleet onthaasten en een ultieme manier om even de gedachten te verzetten. Zeker op een lekkere dag met de kap open blijft het een genot. Op naar de zomer! Betrap mezelf er wel op dat ie toch steeds vaker in de garage achter blijft. Wat daar de reden van is laat zich raden..

Het is vloeken in de kerk hier natuurlijk, maar ik kan het niet helpen, soms heeft motorgeluid toch wel wat. Vandaag had mijn vrouw de Tesla mee en ik was genoodzaakt om mijzelf even te verplaatsen in onze Daf 33. Daar ligt dan zo'n kleine, haast schattige, twee cilinder boxer motor in van 746 cc en het geluid daarvan is toch wel erg leuk om te horen. Datzelfde heb ik ook als ik even een mooie V8 rijd (alhoewel onze oldtimer V8 tot nu toe niet heeft gereden sinds de Tesla, ach ja...). Maar als ik een drukke werkdag heb gehad, waardeer ik tijdens de rit naar huis de kalmte van de Tesla des te meer. Er gaat eigenlijk niks boven de rust die dat geeft, je hoort alleen een beetje windgeruis op de snelweg. En, vermoedelijk juist door het gebrek aan motorgeluid, voelt het bij de Tesla ook alsof die auto geen enkele moeite heeft om even goed te accelereren.

Maar goed, ik dwaal af met mijn verhaal. Eigenlijk wil ik gewoon zeggen dat alles z'n charme heeft :)
 
Ik heb deze week ook geprobeerd aan iemand uit omgeving Oldenzaal een Tesla te verkopen, hij had een A7, Q7, 'vierdeurs Fiat' (zoals PeterSZ) en een oude platte kever. Hij zegt: 'ik hou van het brullen van de motor', zeg ik: 'probeer het nou maar, je bent bang dat je het leuk gaat vinden hè', ben benieuwd...

Moet eerlijk zeggen toe in in december in een R8 V10 reed was dat geluid inderdaad wel mooi, dag ervoor had ik een P85D gereden dus ik stapte die R8 uit, en vroegen ze want vond je ervan.... uhh Langzaam:redface: