Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opgelet, Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
Snap ook niet waarom die beelden nog niet online staan. In de VS zie je enkel berichten van Tesla gestolen maar terug gevonden door GPS etc etc. Wij zullen in europa de eerste uiteraard zijn die ze ontraceerbaar meenemen. Als ze je auto echt willen hebben nemen ze hem toch mee desnoods breken ze in en zetten ze je een pistool op je hoofd. Het juist vindbaar maken na diefstal kan er voorzorgen dat dergelijke partijen gepakt worden.
 
Inderdaad het is mijn tesla,
Ik denk dat ze een link zoeken tussen beide gestolen Tesla's. Waar ben jij verzekerd
Verzekering loopt bij Turien

Ben ook benieuwd welke links er zijn. (Behalve dat het 2x een ModelS in Amsterdam is)
Type? Leeftijd? Etc.
M.a.w. Zijn ze op zoek ergens naar? Dan weten we wie in de risico groep vallen.
S85, levering was in december 2015

Persoonlijk denk ik dat het niet de keyfob is.
Misschien kunnen en Nigel en Kzjwang aangeven of de sleutels dicht bij de voordeur lagen. En ik heb ook niet van Nigel gehoord dat de mensen dicht bij zijn huis stonden met een laptop oid
Mijn sleutels lagen ongeveer 5 meter verwijdert van de voordeur

@nigel@kzjwang: is er vanuit tesla navraag gedaan bij jullie m.b.t. de diefstallen? of enige andere (re)actie? en wat zegt de verzekering?

@nigel: wat is de reden dat je de beelden niet deelt, of in ieder geval screenshots?
Tot op heden weinig contact met Tesla, ze waren wel allemaal erg verrast over de diefstal. Contacten verlopen vooral via LIV.
 
Sinds een paar weken zit ik 's avonds als ik naar bed ga te fröbelen met een autosleutel, een stuk aluminiumfolie en een stalen potje op mijn nachtkastje. Als ik wakker word ben ik blij als mijn auto nog in de voortuin staat. Ik vraag me geregeld af of ik neurotisch geworden ben en dit draadje mag hier dan wat weggezakt zijn in de bodemloze lijst van onderwerpen op dit forum, maar het de schrik zit er nog steeds stevig in :p;).

Is er nog iets bekend geworden later? Nog ergens een hoedenplank terug gevonden? Nog iemand iets gehoord of gelezen over nieuwe diefstallen? Of kan ik langzaam maar zeker mijn autosleutels weer uit hun atoomkelder halen?
 
Aluminium hoesje/ folie plus blikje voor de sleutel(s) plus extra zichtbaar stuurslot met geluidsalarm en wat andere beveiligingsmaatregelen zal ik voor mijn model 3 nemen. Zal ook een aantal stickers, zoiets als Politie Keurmerk Veilig Wonen en SGK***, op de ruiten plakken e.d. Volgende is een Amsterdams grapje.......Jammer dat je er geen 400 of 10.000V zoals op schrikdraad mag zetten. Dan komt de uitdrukking "Doodschrikken" tot zijn recht.
Ik heb zowel in Amsterdam-Zuid als in (de betere straat van) Amsterdam-Noord gewoond. Allebei even erg, hoewel de frequentie van huisbezoeken door het dievengilde in Noord hoger was. Regelmatig oog in oog gestaan in de huiskamer en eruit gepraat en gewerkt. Een keer zat er iemand op mijn motor 's nachts. Toen gezegd dat hij maar beter van de motor af kon blijven, omdat deze van een Hell's Angel was. De man verontschuldigde zich uitermate en zette de motor netjes en braaf daar waar deze stond en is ook nooit meer terug gekomen.
 
Om je een beetje gerust te stellen @jm71, in Nederland is er sinds die twee Tesla's in februari en maart geen nieuw geval meer gerapporteerd. Wel bergen met Volkswagens, Mini's en Mercedessen, maar geen Tesla.

Toch stop ik mijn fob 's nachts in een theeblik. Bonus: hij ruikt zo lekker.
Bij mij is de bonus. Het aluminiumblikje van de misosoep in de Chinese keukenkast die naar Jasmijnbloesem ruikt. Oh, nu weet iedereen waar de sleutels van mijn toekomstige M3 liggen. Want pas op......ook het boevengilde is heel soms zo intelligent dat ze op internet zitten en mogelijk deze site ook lezen.
 
Sinds een paar weken zit ik 's avonds als ik naar bed ga te fröbelen met een autosleutel, een stuk aluminiumfolie en een stalen potje op mijn nachtkastje. Als ik wakker word ben ik blij als mijn auto nog in de voortuin staat. Ik vraag me geregeld af of ik neurotisch geworden ben en dit draadje mag hier dan wat weggezakt zijn in de bodemloze lijst van onderwerpen op dit forum, maar het de schrik zit er nog steeds stevig in :p;).

Is er nog iets bekend geworden later? Nog ergens een hoedenplank terug gevonden? Nog iemand iets gehoord of gelezen over nieuwe diefstallen? Of kan ik langzaam maar zeker mijn autosleutels weer uit hun atoomkelder halen?
JM71 jij/u woont in Krommenie. Dan zou ik inderdaad elke ochtend blij zijn, want het Gilde uit Amsterdam-Noord kwam daar ook regelmatig toen ik in Nieuwendam woonde zo waren de nieuwsberichten; dat zal nu niet anders zijn. Ik zou de auto daar nog op een of andere manier met stevige klauwen in het beton aan de grond verankeren.
 
JM71 jij/u woont in Krommenie. Dan zou ik inderdaad elke ochtend blij zijn, want het Gilde uit Amsterdam-Noord kwam daar ook regelmatig toen ik in Nieuwendam woonde zo waren de nieuwsberichten; dat zal nu niet anders zijn. Ik zou de auto daar nog op een of andere manier met stevige klauwen in het beton aan de grond verankeren.
Zeg je nou "u" tegen me??

Nou, lekker dan, net nieuw op het forum en nu al forumgenoten de stuipen op het lijf jagen?! ;)
Nee joh, toch niet in het vredelievende, schilderachtige Krommenie. Daar doet niemand een vlieg kwaad. Tenminste, niet sinds de laatste keer dan dat er bij mij in de straat wat airbags uit Duitse middenklassers verdwenen.
OK dan, vanavond maar weer trouw met mijn zilverpapiertje friemelen.
 
  • Funny
Reactions: HWS
Zeg je nou "u" tegen me??

Nou, lekker dan, net nieuw op het forum en nu al forumgenoten de stuipen op het lijf jagen?! ;)
Nee joh, toch niet in het vredelievende, schilderachtige Krommenie. Daar doet niemand een vlieg kwaad. Tenminste, niet sinds de laatste keer dan dat er bij mij in de straat wat airbags uit Duitse middenklassers verdwenen.
OK dan, vanavond maar weer trouw met mijn zilverpapiertje friemelen.

Ok dan, jij..omdat je jonger bent dan ik.
Nee, waarschuwen.
 
Last edited:
Dat nakken van airbags uit BMWs gebeurt zelfs in ons lommerrijke villadorp.
Ook daar heb je toch achterbuurten?! Zoals waar het huisje van Willem A. staat?
Heeft Willem A. zelf zijn model X daar aan de ketting gelegd? Lijkt mij wel zo verstandig, als 's nachts iedereen of ligt te slapen, te dutten of naar zijn werk gaat. Is er eigenlijk daar al uitgekeken naar twee model S 'en?
 
Last edited: