Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opgelet, Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
  • Love
Reactions: nigel
Dat is dus de derde Tesla in Nederland waarvan we redelijk zeker kunnen zijn dat ze door professionele bendes gestolen zijn. Hopelijk dezelfde en wordt hiermee alles opgerold zodat we van deze plaag af zijn.
Wat ik niet begrijp is wat je met een dermate in stukken gezaagde tesla moet. Onderdelen verkopen lijkt me niet zo snel aan de orde. Veel Tesla's zitten nog in hun garantie, bovendien zijn er weinig garages die tesla's repareren.

Gezien het feit dat het er al 3 zijn geweest, betekend vast dat er toch iets aan te verdienen is.
 
Wat ik niet begrijp is wat je met een dermate in stukken gezaagde tesla moet. Onderdelen verkopen lijkt me niet zo snel aan de orde. Veel Tesla's zitten nog in hun garantie, bovendien zijn er weinig garages die tesla's repareren.

Gezien het feit dat het er al 3 zijn geweest, betekend vast dat er toch iets aan te verdienen is.
Simpel: de onderdelen reden naar het oosten. Er zijn Tesla's in Rusland. Daar heeft 'iedereen' een dashcam, en niet voor niets.
 
Ik ben uiteraard absolute VOOR DashCams, maar de link die je hier legt, begrijp ik niet helemaal....
Sorry, ik bedoel bij associatie dat de Russische weggebruikers niet bekend staan om veilig weggedrag (en dus dachcams nemen), dat er dus veel blikschade is en dus een markt zal zijn voor spare parts, terwijl er ook nogal wat verhalen over gestripte autodelen bestemd voor het voormalige Oostblok de ronde doen.

Door dit allemaal te bedoelen met een paar woorden wilde ik meer tijd overhouden voor mijn werk ;) mislukt.:D
 
Ik geloof dat de Russische Teslarijders iets meer in de slappe was zitten dan wij. Met een zelfbetaalde Supercharcher en werkplaats. Dus of daar de behoefte bestaat aan goedkope parts betwijfel ik. Wel schade-auto's opknappen en ergens in een land verkopen waar dat lucratief is. Of via een omweg weer terugsturen naar de EU, hier zijn natuurlijk ook schadeherstellers die het wat minder nauw nemen.
 
Dat is dus de derde Tesla in Nederland waarvan we redelijk zeker kunnen zijn dat ze door professionele bendes gestolen zijn. Hopelijk dezelfde en wordt hiermee alles opgerold zodat we van deze plaag af zijn.
Dat wij van drie gevallen weten, betekent waarschijnlijk dat het er rond de dertig zijn. (Wij vertegenwoordigen slechts een tiende gedeelte van de totale Tesla-eigenaren populatie in NL...)