Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opgelet, Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb 2 van onderstaande keyfob hoesjes besteld. 2 euro per stuk. Gratis verzending. Vandaag ontvangen. Werkt perfect. De Tesla detecteert hem niet meer, ook niet als je heel dichtbij de auto staat.
Voordeel is ook dat zo'n gladde keyfob nu minder snel uit je broekzak valt. En eventuele straling van je telefoon in diezelfde broekzak wordt ook tegengehouden (mocht over 20 jaar blijken dat die straling toch echt heel slecht was).

Nu nog erachter komen of ik wel de discipline heb de keyfob telkens in en uit het hoesje te doen :rolleyes:

RF Signal Blocker Anti-Radiation Shield Case Bag Pouch for Mobile Cell Phone
View attachment 227251
Gaston, ik begrijp niet precies wat ik zie. Is de smartphone op de afbeelding heel klein, of is dit een heel groot keefob-hoes(je)?
 
Alleen kleine smartphones passen erin (formaat iPhone 4).
Voor een keyfob is hij vrij groot, maar eigenlijk best geschikt vanwege de dikte van de keyfob.

keyfob_protector.jpg
 
Misschien een vreemde gedachte van me. Ik hoor hier diverse forumleden die een blikje, cover etc gebruiken om te voorkomen dat men de auto kan stelen.
Ik heb persoonlijk veel liever dat ze op deze manier mijn auto stelen, dan bij mij in huis staan, met grof geweld mijn sleutel afpakken op straat, of via carjacking.
Eenieder die het op mijn auto gemunt heeft geef ik veel liever mijn auto mee, dan dat ik er zelf, mijn broekje of kinderen een trauma aan over hou.

Bij mijn ouders is de achterdeur ooit open geboord, terwijl zij boven lagen te slapen. Het huis is doorzocht en eea. Gestolen en de autosleutel gepakt om een luxe MB mee te nemen. Ik ben erg blij dat mijn ouders er doorheen geslapen hebben. Mijn vader kennende was ie op een niet al te vriendelijke manier verhaal komen halen. Maar je weet nooit wat de tegenpartij van plan is. Als ze je auto op t oog hebben, nemen ze hem toch wel mee. Maar het feit dat men zo eenvoudig en zonder dat je het door hebt je huis binnen kan komen veroorzaakte flinke spanningen bij mijn ouders.
 
  • Like
Reactions: FrankNL and Yoshi
Misschien een vreemde gedachte van me. Ik hoor hier diverse forumleden die een blikje, cover etc gebruiken om te voorkomen dat men de auto kan stelen.
Ik heb persoonlijk veel liever dat ze op deze manier mijn auto stelen, dan bij mij in huis staan, met grof geweld mijn sleutel afpakken op straat, of via carjacking.
Eenieder die het op mijn auto gemunt heeft geef ik veel liever mijn auto mee, dan dat ik er zelf, mijn broekje of kinderen een trauma aan over hou.

Bij mijn ouders is de achterdeur ooit open geboord, terwijl zij boven lagen te slapen. Het huis is doorzocht en eea. Gestolen en de autosleutel gepakt om een luxe MB mee te nemen. Ik ben erg blij dat mijn ouders er doorheen geslapen hebben. Mijn vader kennende was ie op een niet al te vriendelijke manier verhaal komen halen. Maar je weet nooit wat de tegenpartij van plan is. Als ze je auto op t oog hebben, nemen ze hem toch wel mee. Maar het feit dat men zo eenvoudig en zonder dat je het door hebt je huis binnen kan komen veroorzaakte flinke spanningen bij mijn ouders.
Ik bewaar mijn portemonnee en autosleutel sinds jaar en dag op mijn nachtkastje. Om de sleutel in een blikje te doen, zodat het signaal in mijn voortuin waar de auto staat niet op te vangen is, is een kleine moeite. Niemand wil dat dieven aan je bed staan of dat je de confrontatie met ze moet aan gaan. Maar ik denk niet dat de dieven die nu de Tesla's op deze manier (met laptop) stelen ineens met heel andere materialen je huis binnen gaan dringen op het moment dat ze dat signaal niet opvangen. De Tesla stelen zoals in dit draadje beschreven (met een laptop) is snel, geruisloos en veel minder riskant dan inbreken in een huis en de sleutel te gaan zoeken. Dus als het in mijn voortuin niet lukt, dan denk ik dat ze het dezelfde avond nog bij een ander proberen en niet dat ze bij mij overgaan op plan B en met een boortje de achterdeur gaan openen. Ik geloof dus niet dat ik een duidelijk hoger risico loop op een gewelddadige confrontatie door het signaal van mijn keyfob af te schermen.
 
Eens met JM71, bovendien naast het risico op fysieke schade als ze in je huis komen heb je mogelijk ook psychologische schade van het feit dat je eigendom gestolen wordt zonder dat je je hebt kunnen verdedigen. Ik heb geen idee hoe ik zou reageren bij een inbraak, maar heb wel een ijzer 9 naast mijn bed staan.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Ik heb het meegemaakt 16 jaar geleden. Terwijl we lagen te slapen hebben inbrekers alle elektronica meegenomen (PC, B&O, laptop, enz.) En natuurlijk moesten ze het ook vervoeren dus hebben ze mijn auto meegenomen. De sleutels zaten handig in mijn jaszak.
De auto werd 3 weken later teruggevonden in Amsterdam ZO. De laatste keer dat ze ons kwamen bezoeken waren we met vakantie en hadden we alle sleutels, juwelen, enz of in de kluis of meegenomen. Toen viel er niets te halen behalve mijn mooie nep-Cartier.
 
Eens met JM71, bovendien naast het risico op fysieke schade als ze in je huis komen heb je mogelijk ook psychologische schade van het feit dat je eigendom gestolen wordt zonder dat je je hebt kunnen verdedigen. Ik heb geen idee hoe ik zou reageren bij een inbraak, maar heb wel een ijzer 9 naast mijn bed staan.

Eens! Al heb ik ook golfstokken klaarliggen voor het geval iemand mijn swing van dichtbij wilt zien ;)

We zouden een TMC golftoernooi moeten organiseren :)
 
We zouden een TMC golftoernooi moeten organiseren
Das toevallig, ik loop al langer met het idee om een soort toernooitje te organiseren.
Ik heb contacten met een pro die ik al benaderd heb om hier in mee te denken.
En ook voor de niet golfers een clinic
misschien goed om hier verder met een aantal van gedachte te wisselen om iets op te zetten.
Of een eerste aanzet morgen avond bij de bar
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Ik bewaar mijn portemonnee en autosleutel sinds jaar en dag op mijn nachtkastje. Om de sleutel in een blikje te doen, zodat het signaal in mijn voortuin waar de auto staat niet op te vangen is, is een kleine moeite. Niemand wil dat dieven aan je bed staan of dat je de confrontatie met ze moet aan gaan. Maar ik denk niet dat de dieven die nu de Tesla's op deze manier (met laptop) stelen ineens met heel andere materialen je huis binnen gaan dringen op het moment dat ze dat signaal niet opvangen. De Tesla stelen zoals in dit draadje beschreven (met een laptop) is snel, geruisloos en veel minder riskant dan inbreken in een huis en de sleutel te gaan zoeken. Dus als het in mijn voortuin niet lukt, dan denk ik dat ze het dezelfde avond nog bij een ander proberen en niet dat ze bij mij overgaan op plan B en met een boortje de achterdeur gaan openen. Ik geloof dus niet dat ik een duidelijk hoger risico loop op een gewelddadige confrontatie door het signaal van mijn keyfob af te schermen.
Als laatste hindernis kun je nog de batterij van de sleutel verstoppen :D.

(Ik zou wel moeten opschrijven waar ik m heb gelaten :rolleyes:)