Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opgelet, Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
Hier ben ik ook benieuwd naar. Zijn er überhaupt berichten van gestolen Model X'en (zeg, in de Benelux)?
Elk draadloos RF systeem waarbij je zonder handeling de auto kunt openen en starten is vatbaar voor het versterken van de radiosignalen. De model X gebruikt wat andere en/of meerdere frequenties dan de model S.

Zie ook dit bericht eerder in dit draadje: #914
 
Elk draadloos RF systeem waarbij je zonder handeling de auto kunt openen en starten is vatbaar voor het versterken van de radiosignalen. De model X gebruikt wat andere en/of meerdere frequenties dan de model S.

Zie ook dit bericht eerder in dit draadje: #914
Precies. Dus het feit dat er steeds S'en langs (zijn ge)komen, en geen X'en, is misschien simpelweg omdat er op dit moment veel meer S'en zijn?
 
En de autofabrikant zou het veilig moeten maken of gewoon niet aan moeten bieden. Ik vraag me af of je die niet aansprakelijk kan stellen.
Blij dat wij keyless entry uit kunnen schakelen in de Tesla....nu is het natuurlijk wachten op de eerste verzekeraar die niet uitkeert omdat iemand m aan heeft laten staan...
Die sleutel van Mercedes is trouwens zo gek nog niet.... zou Tesla ook wel iets mee kunnen denk ik (Sleutel 3 seconden niet in beweging ==> geen signaal... )
 
  • Like
Reactions: J-Peters
Blij dat wij keyless entry uit kunnen schakelen in de Tesla....nu is het natuurlijk wachten op de eerste verzekeraar die niet uitkeert omdat iemand m aan heeft laten staan...
Die sleutel van Mercedes is trouwens zo gek nog niet.... zou Tesla ook wel iets mee kunnen denk ik (Sleutel 3 seconden niet in beweging ==> geen signaal... )
BAH....Deze avond is 1 van ons wagen ontvreemd.
Mijn vriendin Evoque coupe is verdwenen "met keyless entry - maar sleutel zit altijd in een afschermhoesje thuis"
Ze stonden gewoon voor ons weekappartement achter elkaar geparkeerd.

(random auto) - 30~40cm - M'n wagen - 10~20cm - gestolen Evoque - 20~30cm (GROTE DIKKE BOOM)

Normaal vertrek ik altijd eerst zodat zij gemakkelijk kan vertrekken nadien. Maar deze morgen, toen ik mijn tas in de trunk legde.
Vloek ik direct "Welke aap heeft nu tegen mij aangereden..." toen ik naar de beschadigde rechterachter bumper keek.
Plots viel mijn frank dat de wagen van mijn vriendin verdwenen was (wanneer zij nog binnen zat te douchen)

Alles werd gefilmd en geheugenkaartje werd door Politie meegenomen...maw een dikke Fck-dag.
Enige geluk is dat mijn lading doll (15 stuks) onbeschadigd in mijn trunk zitten voor de presentatie deze middag...
 
  • Informative
Reactions: bpsmits
Ehhh... het enige wat de criminelen bij het stelen doen is het hacken van de functie van de keyfob om de auto automatisch van korte afstand te ontgrendelen en weg te kunnen rijden. Het systeem in de auto zelf lijkt niet gehackt te worden, en om de auto te slopen is dat ook geenszins noodzakelijk. Er zijn nog geen aanwijzingen dat gestolen Tesla's in een andere regio weer op de weg komen.

Ik zou dat niet te hard roepen. Er zijn wel terdege "bedrijfjes" te vinden welke tegen betaling je auto hacken en indien nodig weer rijdbaar maken en nieuwe sleutels coderen etc etc. Oa in het oostblok is er eentje Teslaserviz oid, google maar eens...
 
BAH....Deze avond is 1 van ons wagen ontvreemd.
Mijn vriendin Evoque coupe is verdwenen "met keyless entry - maar sleutel zit altijd in een afschermhoesje thuis"
Ze stonden gewoon voor ons weekappartement achter elkaar geparkeerd.

(random auto) - 30~40cm - M'n wagen - 10~20cm - gestolen Evoque - 20~30cm (GROTE DIKKE BOOM)

Normaal vertrek ik altijd eerst zodat zij gemakkelijk kan vertrekken nadien. Maar deze morgen, toen ik mijn tas in de trunk legde.
Vloek ik direct "Welke aap heeft nu tegen mij aangereden..." toen ik naar de beschadigde rechterachter bumper keek.
Plots viel mijn frank dat de wagen van mijn vriendin verdwenen was (wanneer zij nog binnen zat te douchen)

Alles werd gefilmd en geheugenkaartje werd door Politie meegenomen...maw een dikke Fck-dag.
Enige geluk is dat mijn lading doll (15 stuks) onbeschadigd in mijn trunk zitten voor de presentatie deze middag...
Dat is zuur! Zeker als je denkt dat je voorzorgen had genomen met de sleutel in een kooi van Faraday.
 
BAH....Deze avond is 1 van ons wagen ontvreemd.
Mijn vriendin Evoque coupe is verdwenen "met keyless entry - maar sleutel zit altijd in een afschermhoesje thuis"
Ze stonden gewoon voor ons weekappartement achter elkaar geparkeerd.

(random auto) - 30~40cm - M'n wagen - 10~20cm - gestolen Evoque - 20~30cm (GROTE DIKKE BOOM)

Normaal vertrek ik altijd eerst zodat zij gemakkelijk kan vertrekken nadien. Maar deze morgen, toen ik mijn tas in de trunk legde.
Vloek ik direct "Welke aap heeft nu tegen mij aangereden..." toen ik naar de beschadigde rechterachter bumper keek.
Plots viel mijn frank dat de wagen van mijn vriendin verdwenen was (wanneer zij nog binnen zat te douchen)

Alles werd gefilmd en geheugenkaartje werd door Politie meegenomen...maw een dikke Fck-dag.
Enige geluk is dat mijn lading doll (15 stuks) onbeschadigd in mijn trunk zitten voor de presentatie deze middag...

Dat is balen!!