Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opgelet, Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
Klopt maar laten we even reeel blijven. Er wordt in dit draadje wel heel paniekerig gereageerd. Er worden per dag meer BMW's X5 gestolen dan Tesla's in 4-jaar. Is naar als t je overkomt maar er komt vast een oplossing. Ik ga zeker niet met koekblikken klooien. Heb ooit al uit moeten leggen waaron de hoedenplank een optie was:oops:.
Mijn vrouw stelt voor dat ik van de alufolie in het blik een hoedje vouw.
 
Welkom op het forum, @zwbtsla .
Maar... ik vind je post wel een vreemd verhaal.
Ik wil er in ieder geval graag bij zijn als gedemonstreerd wordt dat bijv. een gedemonteerde bumper van de auto op afstand onbruikbaar wordt gemaakt. Een "Uri Gellertje" op afstand laten we zeggen.
Dat iemand die bij Tesla werkt iets zegt, betekent voor mij in ieder geval niet dat ik dat ook als zoete koek ga slikken.
En dat zo iemand zijn oordeel over de diefstal al klaar heeft zonder er iets van te weten, tsja, dat zegt mij eigenlijk al genoeg.

Het was inderdaad een vlotte babbelaar, met altijd rap een antwoord klaar, precies alsof hij er niet over nadacht. Ik wou maar even melden wat een medewerker van Tesla zelf over het probleem te melden had.
 
Het was inderdaad een vlotte babbelaar, met altijd rap een antwoord klaar, precies alsof hij er niet over nadacht. Ik wou maar even melden wat een medewerker van Tesla zelf over het probleem te melden had.

Soms weten eigenaren ook veel meer van de auto dan de medewerkers. Wij besteden immers veel teveel tijd aan forums en zo, hebben veel meer rijervaring en voor hen is het gewoon werk.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Soms weten eigenaren ook veel meer van de auto dan de medewerkers. Wij besteden immers veel teveel tijd aan forums en zo, hebben veel meer rijervaring en voor hen is het gewoon werk.

Juist omdat het hun werk is, mag je verwachten dat ze zich er extra in verdiepen. We moeten toch bij Tesla terecht kunnen voor advies in plaats van andersom?

Dit schrijvende moet ik wel zeggen dat ik een beetje verbaasd ben over genoemde ervaringen. Zelf vind ik dat ik bij Tesla (SeC Den Haag met name) in de regel duidelijke informatie krijg en geen handige verkooppraatjes. Ik vind het juist zo'n verademing dat ik niet steeds hoef te denken waar de adder onder het gras zit, wat bij een doorsnee gladde autoverkoper wel het geval is. Maar dit alles ter zijde, we dwalen af :rolleyes:
 
Beste Tesla gebruikers,

De vezekeringsmaatschapjj heeft mij aangeraden bij de volgende tesla die ik zal aanschaffen om een track and tracé aan te schaffen. Zie image
 

Attachments

  • IMG_8053.JPG
    IMG_8053.JPG
    370.2 KB · Views: 110
  • IMG_8054.JPG
    IMG_8054.JPG
    291 KB · Views: 90
Beste Tesla gebruikers,

De vezekeringsmaatschapjj heeft mij aangeraden bij de volgende tesla die ik zal aanschaffen om een track and tracé aan te schaffen. Zie image
Ik ben het niet eens met jouw verzekeringsmaatschappij. Dit systeem werkt namelijk op GSM en GPS. Dat is zeer eenvoudig op te sporen en te storen.
Ook is het raar dat de verzekeringsmaatschappij een kastje aanraad dat niet ingebouwd wordt, maar dat je gewoon ergens neer kan leggen.....
 
Ik ben het niet eens met jouw verzekeringsmaatschappij. Dit systeem werkt namelijk op GSM en GPS. Dat is zeer eenvoudig op te sporen en te storen.
Ook is het raar dat de verzekeringsmaatschappij een kastje aanraad dat niet ingebouwd wordt, maar dat je gewoon ergens neer kan leggen.....

Je moet een systeem hebben wat helemaal uit staat en bv. pas 20 minuten na inschakelen auto aangaat. en dat bv. in de achterbumper hebben zover mogelijk van de berijderd vandaan.
 
Weet je dat zeker Herbie65? Ik lees in de specs iets over een "868Mhz beacon". Misschien worden technologieen complementair gebruikt?

Dit toestelletje maakt 1 maal per dag een GPRS verbinding met hun server (om het half uur indien gestolen = detectie met geofencing). Ze gebruiken waarschijnlijk GSM mast locaties. Optioneel kan je een GPS ontvanger toevoegen die de locatie al wat nauwkeuriger geeft.

Met de 868MHz radio beacon kan iemand ter plaatse, met de juiste ontvanger en antenne, de auto terugvinden. Maar dat werkt natuurlijk alleen maar indien je eerst en vooral weet waar de auto ongeveer is. Maw de GSM verbinding mag niet gejamt zijn. Indien ze bij deze diefstallen een GSM jammer gebruiken of de auto parkeren in een metalen doos, dan gaat ook de GSM verbinding van dit toestel niet meer werken. Indien met echter de Tesla steelt en dan de Tesla GSM box los maakt om daarna de auto te verkopen, dan werkt dit toestel nog wel.

Tenzij ze natuurlijk bij VMB een speciale GSM/GPS/Beacon truk kennen.
 
  • Like
Reactions: Herbie65
En nu graag nog iets (of ideeën) waarmee je voorkómt dat ie gestolen wordt, ipv dat je na dat ie verdwenen is een tijd moet wachten tot er misschien een signaal komt van waar hij is... :D

Een bewegingssensor met grote lampen die aanspringen bij beweging nabij de auto. Eventueel (met Tesla vision natuurlijk) alleen bij grote dieren (maw mensen). Het systeem bepaalt vervolgens of de mensen verkeerde bedoelingen hebben en bellen de politie. Kan naar wens natuurlijk ook een machinegeweer aan bevestigd worden voor benodigde verdediging ;)