Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Oproep: Tesla verhoog aub de 80.000 km in de vier jarige onderhoudscontracten!

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla kan wat dit betreft toch nog wel wat leren van Porsche.
Als je daar regulier onderhoud laat uitvoeren heb je via een zgn. geldig Quality ID recht op Porsche Assistance, zonder dat daarvoor aanvullende kosten in rekening worden gebracht.

Het houdt het volgende in:

"Porsche Assistance for life: indien uw auto is voorzien van een geldig Quality ID heeft uw auto recht op assistance ongeacht het bouwjaar.

Porsche Assistance omvat onder andere de volgende services:

  • Hulp/ assistentie bij pech of ongeval
  • Berging
  • Vervangend vervoer
  • Voortzetten van de reis / repatriëring / vervoer van het herstelde voertuig naar huis
  • Kosten voor overnachting
  • Autosleutelservice
  • Repatriëring niet-hersteld voertuig naar huis
  • Repatriëring van het voertuig in het geval dat de bestuurder hier niet toe in staat is
  • Telefonisch contact met het hulpcentrum"
En dat betekent bij een vakantie ergens in een uithoek van Europa dus héél veel (innerlijke, dat dan weer wel :wink:) rust.
Je krijgt gewoon een andere Porsche of vergelijkbaar. Dus geen Citroen C3 o.i.d.

Dat is niet alleen porsche de Polo van mijn vrouw heeft Volkswagen Mobiliteitsgarantie is exact het zelfde als dat van Porsche enige voorwaarden is dat hij VW dealer onderhouden moet zijn. Dus Tesla kan sowieso nog veel leren.
 
check je reisverzekering, extra module voertuighulp buitenland kost niet zo veel.

Dat zou een mogelijkheid kunnen, ware het niet dat die modules geënt zijn op fossiele auto's.
Aan sleephulp naar dichtstbijzijnde garage heb ik niks. Ook niet bij een lekke band; Tesla zorgt er namelijk voor dat de complete velg met band wordt gewisseld. Ze hebben namelijk overal door Europa reserve velgen bij sleepdienst partners staan
 
Ook fossiele auto's met automaat mogen niet worden gesleept! Zo uniek zijn we dus niet. Alleen op korte afstandjes met <50km mag je een automaat slepen maar zelfs dat is al ongebruikelijk, parkeerbeheer doet het nog wel eens geloof ik.
Voor de bandenhulp kunnen we dus praktisch gezien alleen bij Tesla aankloppen, dus onverzekerd of zijn er verzekeringen die de Tesla dient vergoeden?

Dat zou een mogelijkheid kunnen, ware het niet dat die modules geënt zijn op fossiele auto's.
Aan sleephulp naar dichtstbijzijnde garage heb ik niks. Ook niet bij een lekke band; Tesla zorgt er namelijk voor dat de complete velg met band wordt gewisseld. Ze hebben namelijk overal door Europa reserve velgen bij sleepdienst partners staan
 
Klopt idd. wellicht hulp via de ANWB?? Internationale Reis en Kredietbrief.

Volgens mij heb je aan de ANWB inderdaad ook niets in het buitenland. Ze slepen je af naar de dichtbij zijnde garage en regelen eventueel een vervangende auto "als" ze de storing niet binnen 48 uur kunnen verhelpen. Heb al meegemaakt dat één van onze servicewagens net over de grens bij Antwerpen strandde, ze de wagen naar Antwerpen wilde afvoeren en verwacht werd dat ik het personeel maar twee dagen in een hotel stopte aldaar. Uiteindelijk zelf de repatriëring naar huis maar betaald, de wagen naar onze eigen garage en het personeel kon naar huis. Je denkt dus alles goed geregeld te hebben voor het geval dat, maar in het buitenland is het niet meer dan dat je ze van de snelweg afhalen en naar de dichtstbijzijnde garage brengen. Dan mag je het verder weer zelf uitzoeken.
 
Ik had in een ander draadje de link al geplaatst, maar hier lijkt het mij ook wel gepast: EU 4-year plan agreement
Daar staat overigens in: Agreement Period (whichever occurs first) & Service (whichever occurs first)
Als dit in het officiële document staat dan is dat nog een plek waar het aangepast mag worden, naast de website.
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    145.7 KB · Views: 40