Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Petitie: Wim S. moet blijven!

Willen we Wim S. terug?

  • Wim S. moet blijven!

    Votes: 101 94.4%
  • Nee, Timmm, Ominoreg en Fredblack zijn veel leuker!

    Votes: 6 5.6%

  • Total voters
    107
This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Wist je trouwens ook al dat Wim s bilstein vering heeft, brembo remmen, achterwiel aandrijving en een classic?

hij schijnt ook een lichte voorkeur voor waterstof te hebben.

Ik dacht, ik meld het even voor wie het gemist heeft.

(deze post verdient een dikke disagree, maar ow wat lucht het op)

Kansloos... Dit vraagt om een enkeltje Moskou wat mij betreft. Don't feed the trolls.
 
Alsof er niet zaken zijn waar we ons met zijn allen beter drukker over kunnen maken. Laat ieder in zijn waarde, ik heb ook wel eens een discussie gehad met Wim S. dat bespreek je volwassen en klaar. Ieder heeft recht op een mening. Kinderachtig van iedere betrokken persoon. Laat gaan, negeer elkaar desnoods, maar kom op zeg, quarantine is al voldoende aan ieders hoofd lijkt ,mij... Wim, kom terug dan voeren we weer eens een goed gesprek over gebruik van de supercharger om de hoek ;) We agree to disagree, en verder met ons leven.

Adem in/uit - en dit draadje dicht aub, Next!
 
Ik denk dat het goed is dat velen van ons nog even de forum-etiquette een keer lezen
Welkom: Forum etiquette
en dan vooral even de volgende tekst daaruit goed te lezen:

“Verder zijn we allemaal volwassen mensen die elkaar met respect kunnen behandelen. Er is niets mis met iemand ergens op wijzen, maar doe dat op een vriendelijke manier.
De mensenlijke context van directe communicatie ontbreekt met tekst, houdt dat vooral in je achterhoofd.
Dus deel vooral ervaringen en informatie op dit forum, maar houdt het netjes en vriendelijk
!”

Als iedereen zich hieraan houd wordt het ineens een stuk gemoedelijker en kunnen we nog jaren genieten van de early adopters van dit forum......
Verder zou ik voorstellen topic sluiten en gezellig met elkaar discussies voeren over de onderwerpen waarvoor dit forum is bedoeld, dan rijden we allemaal met nog meer plezier in onze Tesla.
 
Ik snap je reactie wel maar nu geef je natuurlijk niet echt het goede voorbeeld met deze gekozen woorden. En je overtreedt de forumregels lees ik zojuist in voorgaande post.
Zoals hierboven al meerdere malen is aangegeven, laat het gaan.

Je hebt gelijk Hakkelaar, laten we hier maar verder geen aandacht aan geven. Heel even dacht/hoopte ik dat gezond verstand zou preveleren, maar ik was te naïef waarschijnlijk.
 
  • Like
Reactions: DeHakkelaar
Wist je trouwens ook al dat Wim s bilstein vering heeft, brembo remmen, achterwiel aandrijving en een classic?

hij schijnt ook een lichte voorkeur voor waterstof te hebben.

Ik dacht, ik meld het even voor wie het gemist heeft.

(deze post verdient een dikke disagree, maar ow wat lucht het op)
Keurig dat je dat opgestoken hebt. Je mag naar het voortgezet onderwijs. Je pubert al vroeg. Maar gelukkig gaat het dan ook sneller weer over.
 
  • Like
Reactions: RobsEV
2kpptf.jpg
 
Wist je trouwens ook al dat Wim s bilstein vering heeft, brembo remmen, achterwiel aandrijving en een classic?

hij schijnt ook een lichte voorkeur voor waterstof te hebben.

Ik dacht, ik meld het even voor wie het gemist heeft.

(deze post verdient een dikke disagree, maar ow wat lucht het op)

Wanneer ik jouw reacties hier lees, dan vraag ik mij oprecht af of je oud genoeg bent om een rijbewijs te hebben...
 
Om als onafhankelijke andere een antwoord te geven op je vragen:

Sommigen onder ons zijn gesteld op hun privacy, willen niet dat werkgever/collega's weten wat iemand post, zijn bang voor social engineering, zijn bang voor diefstal van hun auto, zijn bang voor diefstal van hun spullen (immers, Tesla eigenaren zullen wel rijk zijn), en de belangrijkste: bang voor identiteitsfraude/diefstal. Combineer info van de diverse fora, als je zo onhandig bent om overal dezelfde naam te gebruiken, en je bent slachtoffer van identiteitsfraude voor je het weet.

Een forum is geen facebook waar je je hele leven te grabbel moet gooien om 'erbij' te horen.

Dit is inderdaad geen FB en net daarom vind ik het eigenaardig om anoniem te willen reageren op posts. Indien ik niet wil dat een post/mening van jou aan mijn identiteit gekoppeld wordt, dan is het meestal ook beter om die post niet te plaatsen.
 
Het is de wet. Simpel en duidelijk. Disagree kan, maar dan moet je toch echt naar de politiek (Europees!), en hoezo jouw mening aan mijn identiteit koppelen?

Edit: en als je niet weet wat identiteitsfraude is en hoe ontzettend ingrijpend dat in je leven is, en als je niet begrijpt hoe het zo maar veel prijs geven van je informatie identiteitsfraude in de hand werkt, dan raad ik je een lesje gevolgen van identiteitsfraude aan.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: DeHakkelaar
en hoezo jouw mening aan mijn identiteit koppelen?

Edit: en als je niet weet wat identiteitsfraude is en hoe ontzettend ingrijpend dat in je leven is, en als je niet begrijpt hoe het zo maar veel prijs geven van je informatie identiteitsfraude in de hand werkt, dan raad ik je een lesje gevolgen van identiteitsfraude aan.

Is een foutje tijdens het typen, moet dus zijn “mijn mening aan mijn identiteit”.

Wat die identiteitsfraude betreft; je rijdt met een Tesla waarvan de verplaatsingen bijgehouden worden. Je hebt een smartphone/tablet/computer die jouw verplaatsingen/surfgedrag doorsturen en zelfs jouw conversaties ongewild kunnen opnemen. Maar je bent wel bezorgd om jouw profiel op een site van/voor Tesla eigenaars ?
 
  • Like
  • Disagree
Reactions: horta and BartJ
Persoonlijk kan ik me een aantal posts van Wim herinneren die me tot nieuwe inzichten hebben gebracht of waarvan ik wat geleerd heb, maar geen enkele van het drietal. Daarom hoop ik dat Wim blijft.

We kunnen ook afspreken dat een disagree gewoon een soort mini-poll is onder een post en geen persoonlijke aanval. Er wordt volgens mij wat te zwaar aan getild.

Zo, en zet nu maar eens een disagree onder deze post zonder me gelijk te geven :)
 
Wist je trouwens ook al dat Wim s bilstein vering heeft, brembo remmen, achterwiel aandrijving en een classic?

hij schijnt ook een lichte voorkeur voor waterstof te hebben.

Ik dacht, ik meld het even voor wie het gemist heeft.

(deze post verdient een dikke disagree, maar ow wat lucht het op)

wat een zielige persoon ben jij
je moet jezelf zeker en vast ook haten denk ik zo
 
  • Like
Reactions: RobsEV and Pascal-R
Is een foutje tijdens het typen, moet dus zijn “mijn mening aan mijn identiteit”.

Wat die identiteitsfraude betreft; je rijdt met een Tesla waarvan de verplaatsingen bijgehouden worden. Je hebt een smartphone/tablet/computer die jouw verplaatsingen/surfgedrag doorsturen en zelfs jouw conversaties ongewild kunnen opnemen. Maar je bent wel bezorgd om jouw profiel op een site van/voor Tesla eigenaars ?


Nee, ik ben bezorgd over de combinatie van de profielen die je achterlaat, en de mogelijkheid om informatie te combineren tot een profiel. Je hebt werkelijk waar geen idee, en dat is jammer.

Be afraid. Be very afraid. Ik kan niet verder op details ingaan, maar heb vrijwel dagelijks te maken met dit soort ellende. Het is mijn vak, weet je nog? Blijkbaar niet het jouwe. Geeft niet, maar geloof een expert in plaats van zelf expert te spelen waar je grandioos de plank misslaat.

Identiteitsfraude gebeurt niet doordat je met je Tesla ergens rijdt maar doordat jouw profiel en gedrag op het Internet door jouzelf zichtbaar wordt gemaakt.

Je komt uit België, en juist België heeft een prima reclame campagne hieromtrent gevoerd. Heb je die gezien? Zie bijvoorbeeld Febelfin scoort met video over identiteitsdiefstal

Je hoeft mij niet te geloven hoor, ga vooral je gang. Maar ga mij en velen met mij niet vertellen dat wij onze foto's en profielen volledig openbaar moeten plaatsen.
 
  • Like
Reactions: DeHakkelaar
Nee, ik ben bezorgd over de combinatie van de profielen die je achterlaat, en de mogelijkheid om informatie te combineren tot een profiel. Je hebt werkelijk waar geen idee, en dat is jammer.

Be afraid. Be very afraid. Ik kan niet verder op details ingaan, maar heb vrijwel dagelijks te maken met dit soort ellende. Het is mijn vak, weet je nog? Blijkbaar niet het jouwe. Geeft niet, maar geloof een expert in plaats van zelf expert te spelen waar je grandioos de plank misslaat.

Identiteitsfraude gebeurt niet doordat je met je Tesla ergens rijdt maar doordat jouw profiel en gedrag op het Internet door jouzelf zichtbaar wordt gemaakt.

Je komt uit België, en juist België heeft een prima reclame campagne hieromtrent gevoerd. Heb je die gezien? Zie bijvoorbeeld Febelfin scoort met video over identiteitsdiefstal

Je hoeft mij niet te geloven hoor, ga vooral je gang. Maar ga mij en velen met mij niet vertellen dat wij onze foto's en profielen volledig openbaar moeten plaatsen.

Whhhhhaaahhhaaaa wat een inhoud en wat een toon. Eigenlijk om je rot te lachen ware het niet dat ons mooie Tesla forum van weleer langzaam maar zeker de nek omgedraaid wordt door dit soort gasten. Jullie gaan bij mij nu onder de ignore knop, Timmmmmmmmm voorop en Horka erachter aan :)
 
  • Like
Reactions: BartJ
wat een zielige persoon ben jij
je moet jezelf zeker en vast ook haten denk ik zo
Ik weet niet welke post ik erger vind... Die van jou, of degene waar je op reageert. Wacht, ik weet het wel; die van jou..

@Timmm en een stolpboerderij

Enniewee: ik lees ook alweer een tijdje mee (paar jaartjes) en de disagree-tsunami was mij niet ontgaan. Vaker gedacht; mannen, why?? Stop er gewoon mee (geldt zowel voor Wim S en zijn 3 vrienden). Dit lijkt mij een mooi moment.

Ik zou zeggen: slotje erop, laat dit draadje verdwijnen in den vergetelheid
 
Op dit forum wordt een tegendraadse mening vaak niet echt gewaardeerd door velen van het eerste uur. Daar wordt soms heftig op gereageerd. Ik krijg ook met regelmaat een disagree of een heftig andere mening. Dat laatste vind ik wel leuk en lig ook niet wakker van een disagree. Van andere meningen kan je leren. Ik vind dat @Timmm zich hier prima verweerd. De lading aan disagrees vanuit @WimS was mij vooral opgevallen, maar kon niet echt vinden waar dit vandaan kwam.

het is jammer van de sfeer, maar Hans Teeuwen heeft bij de Meiden van Halal jaren geleden al eens een heel goede uitspraak gedaan: “Je wordt niet gekwetst, maar je voelt je gekwetst en daar moet je een schild voor ontwikkelen”. Was naar aanleiding dat vele moslims zich snel gekwetst voelden n.a.v. uitspraken van hem. Ook de opmerking “alles dat teveel macht krijgt moet geridiculiseerd kunnen worden” snijdt hout, omdat als dat niet meer kan het gevaarlijk wordt. Op het forum is het allemaal wat kleiner, maar als je zo’n eigen mening hebt als @WimS dan moet je ook veel tegengas incasseren. Het gemiddelde forum is geen Facebook waar iedereen op like drukt.

Van @WimS was het mij al opgevallen dat hij gewoon default op disagree drukt. Van @Timmm niet, maar wellicht dat het ook gebeurd is. Ga het forum er niet op nazoeken. @WimS had ook wijs kunnen zijn en gewoon stoppen met disagrees geven, wellicht zelf even een weekje niet posten en dan weer terugkomen. Meteen in de slachtofferrol gaan zitten nadat je zelf ook zo bezig bent geweest is niet handig. Een poll als deze vind ik ook vol op de man. De insteek is duidelijk (pro Wim). Dat Wim een bekende op het forum is zal vast in zijn voordeel werken (snap ik ook), maar laten we niet doen alsof het een heilige is.

Desondanks zou ik het zeer jammer vinden als @WimS vertrekt. Lees graag zijn gepassioneerde bijdragen en hij is behulpzaam, maar soms is het ook too much. Verhaal van zijn zoon op de wintersport werd ook steeds herkauwt. Prima, maar dan kan je een keer een reactie verwachten. Als je daar niet tegen kan dan moet je iets inbinden. Als je dat ook niet kan dan is het wellicht voor je gemoedsrust beter om een internetforum te verlaten. Zou wel jammer zijn voor ons.

Allemaal wat minder persoonlijk opvatten en als het een keer op de man gespeeld wordt, van je af laten glijden. Dan blijven we allemaal nog lekker op het forum met allerlei meningen en opvattingen.
 
Status
Not open for further replies.