Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Petitie: Wim S. moet blijven!

Willen we Wim S. terug?

  • Wim S. moet blijven!

    Votes: 101 94.4%
  • Nee, Timmm, Ominoreg en Fredblack zijn veel leuker!

    Votes: 6 5.6%

  • Total voters
    107
This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
strijdbijl, kom op. Ik heb Wim misschien een aantal weken geleden een inhoudelijke disagree gegeven, met toelichting.

vervolgens gaat hij als een gek tekeer. En dan ook nog zeggen dat ik hem pest ofzo. Hij moet normaal doen.

ik heb echt niets gek gedaan. Of er moet hier de regel gelden dat je Wim s geen disagree mag geven als je het met hem oneens bent.

Als het echt waar is wat je zegt vind ik dat je gelijk hebt en dat niet niet schuld hoeft te bekennen over iets wat je niet hebt gedaan.
Je bent hier behoorlijk stellig in dus ben geneigd je te geloven.
Als je je profiel open stelt kunnen we volgens mij zien of het klopt, net zoals je dit hebt laten zien van al Wim S zijn disagrees.
 
strijdbijl, kom op. Ik heb Wim misschien een aantal weken geleden een inhoudelijke disagree gegeven, met toelichting.

vervolgens gaat hij als een gek tekeer. En dan ook nog zeggen dat ik hem pest ofzo. Hij moet normaal doen.

ik heb echt niets gek gedaan. Of er moet hier de regel gelden dat je Wim s geen disagree mag geven als je het met hem oneens bent.
Je kunt wel je standpunt blijven herhalen, maar ga eens concreet in op de vragen die je gesteld worden:

  1. Waarom de handreiking niet gewoon aannemen, ondanks dat je vindt dat je gelijk hebt, dat vind @Wim S. namelijk ook
  2. Waarom heb je geen profiel foto
  3. Waarom is je profiel niet openbaar
Jij beweert van alles, maar niets is te controleren omdat je anoniempje speelt... Daarmee heb je de schijn wat mij betreft i.i.g. tegen.
 
nee, maar just to be sure dat we het erover eens zijn dat “op elke post, maar dan ook elke” een disagree geven niet de gewenste toon is.

Wat mij betreft verdwijnt de mogelijkheid, want het lokt nu eenmaal dit soort strijdjes uit.

Ik denk alleen wel dat als er een onderwerp wordt geopend over users die in zo’n strijd verwikkeld zijn dat alle betrokkenen op zijn minst beter af zijn met dit soort zaken van zich af laten glijden.

Op dit forum zitten verschillende mensen en ook mensen met wie je dus sneller botst. Daar kun je je over opwinden, maar je kan die mensen ook koesteren, want juist daar waar wrijving is kan ook iets interessants ontstaan.

Kortom: laat het gaat. :)
 
  • Like
Reactions: DeHakkelaar
Je kunt wel je standpunt blijven herhalen, maar ga eens concreet in op de vragen die je gesteld worden:

  1. Waarom heb je geen profiel foto
  2. Waarom is je profiel niet openbaar

Om als onafhankelijke andere een antwoord te geven op je vragen:

Sommigen onder ons zijn gesteld op hun privacy, willen niet dat werkgever/collega's weten wat iemand post, zijn bang voor social engineering, zijn bang voor diefstal van hun auto, zijn bang voor diefstal van hun spullen (immers, Tesla eigenaren zullen wel rijk zijn), en de belangrijkste: bang voor identiteitsfraude/diefstal. Combineer info van de diverse fora, als je zo onhandig bent om overal dezelfde naam te gebruiken, en je bent slachtoffer van identiteitsfraude voor je het weet.

Een forum is geen facebook waar je je hele leven te grabbel moet gooien om 'erbij' te horen.

Er is geen enkele verplichting, sterker nog, die verplichting mag niet eens volgens de GDPR om jezelf identificeerbaar te maken, let wel dat een foto van je gezicht PII informatie is en derhalve onder de bescherming van de GDPR valt. Ik vind het geen pas geven om te vragen naar profiel foto's of details van iemands persoonlijke leven. Het bekend maken van informatie moet een keuze zijn, maar mag nooit een verplichting zijn.

Ben ik het eens met wat het drietal doet? Nee, absoluut niet. Ik praat dat dan ook niet goed.
Wil ik dat @Wim S. wegblijft van het forum, nee absoluut niet. Is hij te gevoelig voor disagrees? Jazeker. Ik snap niet dat iemand zich iets aantrekt van die disagrees, maar dat zal wel aan mij liggen.
 
Misschien tijd om een aantal mensen tijdelijk naar Moskou te sturen.
Anciens hier weten wat ik bedoel. En daar zijn er spijtig genoeg al te veel van vertrokken.

Om maar aan te geven aan nieuwere leden dat voor hun tijd veel mensen hier heel wat kredietwaardigheid verdiend hebben.

Verder nog dit: ooit werd de ‘dislike’ vervangen door de ‘disagree’ om hem minder ‘persoonlijk’ te maken. Ik moet zeggen dat de eerste disagree die je krijgt, hard aankomt en dat je best niet emotioneel reageert of minstens een dag wacht. Tot je beseft dat die over de inhoud gaat en nooit persoonlijk is. Ik kreeg onlangs op een provocerende post meerdere disagrees. Ik kon die perfect aan mij laten voorbijgaan. Ik wist op voorhand dat veel mensen niet dezelfde mening toegedaan zijn. Het is immers ook leuk om hier te brainstormen.
Ik wil @Wim S. terug en de anderen hoeven ook niet te vertrekken. Dit is een forum. Ik hoor graag meningen die niet in lijn liggen van wat ik zelf denk. Verruimt mijn blik.
Iedereen mag van mij disagrees geven als hij inderdaad niet akkoord is. Een motivatie is dan welkom.
 
Je kunt wel je standpunt blijven herhalen, maar ga eens concreet in op de vragen die je gesteld worden:

  1. Waarom de handreiking niet gewoon aannemen, ondanks dat je vindt dat je gelijk hebt, dat vind @Wim S. namelijk ook
  2. Waarom heb je geen profiel foto
  3. Waarom is je profiel niet openbaar
Jij beweert van alles, maar niets is te controleren omdat je anoniempje speelt... Daarmee heb je de schijn wat mij betreft i.i.g. tegen.

Ik begrijp niet waarom ik mij moet verantwoorden. Als ik ook maar 1 verwijtende post heb geplaatst hoor ik dat graag. Zoals ik al zei, bestookt Wim mij weken met disagrees (hoe kinderachtig) en begint dan huilie huilie te doen. Daar heeft niemand het over.

maar goed, punt 1: ik heb niets verkeert gedaan. Stel ik ga jou wekenlang “disagreeen” en dan ga ik een handreiking doen. Dan denk jij toch ook van doe zelf gewoon normaal. Wat zou jij dan moeten doen? Zo is het ook bij bij. Ik gedraag me normaal en zal dat blijven doen. Wat Wim doet, moet hij zelf weten. Ik hoop dat hij wat minder kinderachtig doet. Zo nee, ook prima. Mij zal je niet horen (ik reageer sinds gisteren alleen omdat ik onterecht in een hoek wordt gezet. Al die weken dat hij al aan de gang is, liet ik het gewoon gaan).

Punt 2: ik werk bij een landelijk bekend bedrijf met gevoelige informatie en media aandacht. Ik mag niet op socials actief zijn die naar het bedrijf kunnen leiden (strenge social media code).

punt 3: heeft te maken met punt 2.

Iedereen mag het met mijn comment oneens zijn en dat laten weten. Graag zelfs, want allemaal dezelfde mening zou niet leuk zijn.

Mocht iemand toch aanstoot ergens aan nemen, stuur mij dan gerust een berichtje. Zo los je dat toch op in de grote mensen wereld? In plaats van het gedrag van Wim.
 
Last edited:
Misschien tijd om een aantal mensen tijdelijk naar Moskou te sturen.
Anciens hier weten wat ik bedoel. En daar zijn er spijtig genoeg al te veel van vertrokken.

Om maar aan te geven aan nieuwere leden dat voor hun tijd veel mensen hier heel wat kredietwaardigheid verdiend hebben.

Verder nog dit: ooit werd de ‘dislike’ vervangen door de ‘disagree’ om hem minder ‘persoonlijk’ te maken. Ik moet zeggen dat de eerste disagree die je krijgt, hard aankomt en dat je best niet emotioneel reageert of minstens een dag wacht. Tot je beseft dat die over de inhoud gaat en nooit persoonlijk is. Ik kreeg onlangs op een provocerende post meerdere disagrees. Ik kon die perfect aan mij laten voorbijgaan. Ik wist op voorhand dat veel mensen niet dezelfde mening toegedaan zijn. Het is immers ook leuk om hier te brainstormen.
Ik wil @Wim S. terug en de anderen hoeven ook niet te vertrekken. Dit is een forum. Ik hoor graag meningen die niet in lijn liggen van wat ik zelf denk. Verruimt mijn blik.
Iedereen mag van mij disagrees geven als hij inderdaad niet akkoord is. Een motivatie is dan welkom.
Ben ik het helemaal mee eens. Overigens, @Wim S. heeft mij ook wel eens geschoffeerd, het is geen heilige maar dat ben ik ook niet. Ik had het hem al vergeven.
Hoe dan ook, dit komt toch nooit meer goed. Waar zijn de tijden van weleer??
 
Misschien tijd om een aantal mensen tijdelijk naar Moskou te sturen.
Anciens hier weten wat ik bedoel. En daar zijn er spijtig genoeg al te veel van vertrokken.

Om maar aan te geven aan nieuwere leden dat voor hun tijd veel mensen hier heel wat kredietwaardigheid verdiend hebben.

Verder nog dit: ooit werd de ‘dislike’ vervangen door de ‘disagree’ om hem minder ‘persoonlijk’ te maken. Ik moet zeggen dat de eerste disagree die je krijgt, hard aankomt en dat je best niet emotioneel reageert of minstens een dag wacht. Tot je beseft dat die over de inhoud gaat en nooit persoonlijk is. Ik kreeg onlangs op een provocerende post meerdere disagrees. Ik kon die perfect aan mij laten voorbijgaan. Ik wist op voorhand dat veel mensen niet dezelfde mening toegedaan zijn. Het is immers ook leuk om hier te brainstormen.
Ik wil @Wim S. terug en de anderen hoeven ook niet te vertrekken. Dit is een forum. Ik hoor graag meningen die niet in lijn liggen van wat ik zelf denk. Verruimt mijn blik.
Iedereen mag van mij disagrees geven als hij inderdaad niet akkoord is. Een motivatie is dan welkom.
Misschien tijd om een aantal mensen tijdelijk naar Moskou te sturen.
Anciens hier weten wat ik bedoel. En daar zijn er spijtig genoeg al te veel van vertrokken.

Om maar aan te geven aan nieuwere leden dat voor hun tijd veel mensen hier heel wat kredietwaardigheid verdiend hebben.

Verder nog dit: ooit werd de ‘dislike’ vervangen door de ‘disagree’ om hem minder ‘persoonlijk’ te maken. Ik moet zeggen dat de eerste disagree die je krijgt, hard aankomt en dat je best niet emotioneel reageert of minstens een dag wacht. Tot je beseft dat die over de inhoud gaat en nooit persoonlijk is. Ik kreeg onlangs op een provocerende post meerdere disagrees. Ik kon die perfect aan mij laten voorbijgaan. Ik wist op voorhand dat veel mensen niet dezelfde mening toegedaan zijn. Het is immers ook leuk om hier te brainstormen.
Ik wil @Wim S. terug en de anderen hoeven ook niet te vertrekken. Dit is een forum. Ik hoor graag meningen die niet in lijn liggen van wat ik zelf denk. Verruimt mijn blik.
Iedereen mag van mij disagrees geven als hij inderdaad niet akkoord is. Een motivatie is dan welkom.

helemaal mee eens. Ik geef altijd een toelichting. Dat er mensen zijn die je dan weken gefrustreerd gaan lastigvallen, is niet in lijn met de gedachte van dit forum.
 
Ik begrijp niet waarom ik mij moet verantwoorden. Als ik ook maar 1 verwijtende post heb geplaatst hoor ik dat graag. Zoals ik al zei, bestookt Wim mij weken met disagrees (hoe kinderachtig) en begint dan huilie huilie te doen. Daar heeft niemand het over.

maar goed, punt 1: ik heb niets verkeert gedaan. Stel ik ga jou wekenlang “disagreeen” en dan ga ik een handreiking doen. Dan denk jij toch ook van doe zelf gewoon normaal. Wat zou jij dan moeten doen? Zo is het ook bij bij. Ik gedraag me normaal en zal dat blijven doen. Wat Wim doet, moet hij zelf weten. Ik hoop dat hij wat minder kinderachtig doet. Zo nee, ook prima. Mij zal je niet horen (ik reageer sinds gisteren alleen omdat ik onterecht in een hoek wordt gezet. Al die weken dat hij al aan de gang is, liet ik het gewoon gaan).

Punt 2: ik werk bij een landelijk bekend bedrijf met gevoelige informatie en media aandacht. Ik mag niet op socials actief zijn die naar het bedrijf kunnen leiden (strenge social media code).

punt 3: heeft te maken met punt 2.

Iedereen mag het met mijn comment oneens zijn en dat laten weten. Graag zelfs, want allemaal dezelfde mening zou niet leuk zijn.

Mocht iemand toch aanstoot ergens aan nemen, stuur mij dan gerust een berichtje. Zo los je dat toch op in de grote mensen wereld? In plaats van het gedrag van Wim.
@Timmm, hoezeer je wellicht ook in je recht staat, dan nog kun je zeggen, okay, let's forgive and forget. Wim is letterlijk een ouwe knar, hoe ouder hoe gekker zeggen wij (ja, ik word er ook al 57). Reden te meer de strijdbijl te begraven.
 
  • Like
Reactions: BartJ
Ik vind de ignore knop een prima uitvinding. Mijn lijst met personen daarop wordt steeds groter. Geeft mij rust en ik vervuil het forum niet.

Mensen die praten over gewichtjes aan het stuur, moedwillig verkeersregels overtreden, ik ga geen discussie meer aan.

Kan het iedereen aanraden....
Ik ben lid van team @Hbrink. Maar om dit forum niet ten onder te laten gaan moeten de moderatoren hun werk gaan doen en dat heb ik ze ook verteld.
 
  • Love
Reactions: Exiteer
Ik stel voor om dit draadje te sluiten en dat iedereen weer verder gaat. Er spelen genoeg andere zaken in de wereld.

enige reden dat ik reageerde was dat iemand die in mijn visie kinderachtig was, zelf huilie ging doen over een (nou, je verwacht nu iets heel belangrijks)...........disagree.
 
Ik heb even op ‘Show ignored content’ geklikt en zie dat een van de treiteraars nu de vermoorde onschuld probeert te spelen. Maar als iemand nog even zin heeft om wat terug te lezen uit eind oktober, begin november dan kan ik het stikstof draadje aanraden. Het patroon daar was precies hetzelfde als nu. Het zijn welbewuste acties om dit forum te vergiftigen. Geen wonder dat hij anoniem wil blijven, als ik zijn werkgever was zou ik een pittig gesprek met hem hebben.
 
Wat een dramaqueens hier ook soms zeg!
Wie ligt nu wakker van een duimpje naar beneden of naar boven?
Waarom moet daar een uitleg bij, duimpje naar beneden betekent dat je er het persoonlijk niet mee eens bent en hoeft geen uitleg bij.
Geef je ook altijd een uitleg als je een duimpje naar boven geeft?
Om de man niet te spelen, ik heb ook al eens een aanvaring had met Wim S. maar dit nooit zo laten escaleren. Achteraf gaf hij zelf toe dat zijn reactie verkeerd was en nu kunnen we het prima vinden op het forum.
Hij heeft een waardevolle inbreng hier.
Ik vind deze poll er trouwens los over, laat ze dit zelf als volwassen mannen onder elkaar uitpraten of negeerknop gebruiken.
Voor mij mag dit draadje zo snel mogelijk op slot ... moderatoren?
 
Ik ben lid van team @Hbrink. Maar om dit forum niet ten onder te laten gaan moeten de moderatoren hun werk gaan doen en dat heb ik ze ook verteld.

Ik denk dat het begint bij gedrag. Jij bent altijd heel beheerst, maar ik kan mij ook een post van jou herinneren dat je alleen maar een mening over Corona mocht hebben als je viroloog was.

dan zie je dat dat leidt tot weerstand.

ik denk dat de gemoederen zo nu en dan toch even zullen oplopen, ondanks meer input van moderators.
 
Ik kijk al van begin 2014 op degelijks het teslafoum, heb mij onlangs aangemeld.
Wat ik bemerk is dat er wat meer mannen op het teslaforum zijn gekomen, die geen vouw/vriendin hebben.
Als je wel een vrouw/vriendin hebt weet wel hoe je je gedragen moet als eigenlijk vind dat je gelijk hebt.

Ik vermeld wel even erbij, wat velen hier telkens vragen: "ik ben de bron".
 
Status
Not open for further replies.