Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Polestar 2

This site may earn commission on affiliate links.
Kan het niet vinden. Is dit op 100% accu?
Yes. Google is zo handig.

"For this, the EPA will fully charge a vehicle, leave it parked overnight, and put it on the dyno the following morning.

The electric vehicle is then put through multiple UDDS and HWFET cycles until the battery is completely discharged and the car can no longer drive."

Uit:
How Does The EPA Calculate Electric Car Range?
 
  • Like
Reactions: M3rik
Yes. Google is zo handig.

"For this, the EPA will fully charge a vehicle, leave it parked overnight, and put it on the dyno the following morning.

The electric vehicle is then put through multiple UDDS and HWFET cycles until the battery is completely discharged and the car can no longer drive."

Uit:
How Does The EPA Calculate Electric Car Range?
Gelukkig zijn er ook vriendelijke mede forum leden naast google;-)
 
Ergens wel jammer dat de Polestar tegen valt qua bereik, laadsnelheid en efficiency. We hebben allemaal baat bij goede EV's anders wordt het nooit wat met elektrisch rijden. Dat gedoe over 'Tesla killer' van journalisten hangt me zo langzamerhand wel de keel uit. Hoe moeilijk is het om te accpteren dat Tesla qua techniek jaren voorloopt en ook niet wordt ingehaald de komende tijd.
 
Je vergeet dat de Ioniq 28 kWh efficiënter is dan een Model 3. Ook dat je met een Kona of eNiro verder komt dan met een Model 3 LR. ;) Zijn het Tesla killers? Nee, dat niet. Zoals je al schrijft is het gedoe over Tesla killers grote onzin.
 
De vraag is wat is een Tesla killer.....
Gaat het om range, bouwkwaliteit, laadsnelheid, vormgeving, prijs, acceleratie, vermogen... het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat. Dit zal uiteindelijk voor iedereen een ander criterium zijn.

Ik denk vooral de Polestar 2 vergelijken met de Model 3 en daaruit concluderen dat 'alle' producenten jaaaaaren achterstand hebben op Tesla nogal kort door de bocht is. Ik heb de indruk dat het platform van Volvo/Polestar gewoon echt ruk is.
 
Ik denk vooral de Polestar 2 vergelijken met de Model 3 en daaruit concluderen dat 'alle' producenten jaaaaaren achterstand hebben op Tesla nogal kort door de bocht is. Ik heb de indruk dat het platform van Volvo/Polestar gewoon echt ruk is.
De pogingen van de concurrentie tot nu toe zijn altijd echt ruk geweest.

Pas op, de e-tron en zo zullen goeie auto’s zijn, maar niet op het niveau van waar Tesla staat qua kilometer per kg batterij en software-integratie. Des te opvallender dat in budget-klasse men(=Hyundai/Kia) minder moeite heeft om zuinige modellen te bouwen, maar de afwerking en de mogelijkheden zijn dan relatief gezien weer ruk.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
We have a winner: Youtube kijken in de Polestar 2 tijdens het rijden.

Wederom een voorbeeld dat de software nog niet echt op orde is, want kan natuurlijk niet de bedoeling zijn geweest van Polestar.

Het is een feature!

Even sarcasme aan:
- Nu moet ik autopilot aanzetten en daarna mijn telefoon op het dashboard met Netflix...dat hoef in de Polestar dus niet :D
Sarcasme uit.

Levensgevaarlijk dat het mogelijk is,
 
Ik denk vooral de Polestar 2 vergelijken met de Model 3 en daaruit concluderen dat 'alle' producenten jaaaaaren achterstand hebben op Tesla nogal kort door de bocht is. Ik heb de indruk dat het platform van Volvo/Polestar gewoon echt ruk is.

Dat Tesla jaren voor loopt op de concurrentie is niet mijn persoonlijke opvatting, maar een mening van velen uit de autowereld.

Tesla Is Years Ahead Of Competitors With No Signs Of Stopping

Audi CEO: Tesla is 'two years ahead' of the curve | CarAdvice