Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

"Poll" - Juice Booster 1

This site may earn commission on affiliate links.
zelf heb ik momenteel op mijn 230V 3x25A netwerk een transfo geplaatst om mijn neuter probleem aan te pakken, maar kan niet zeggen dat ik hier heel tevreden over ben.
Mijn negatieve ervaringen hiermee zijn:
- laden wordt telkens onderbroken omstreeks 22.00 (vanwege signaal nachttarief?)
- laden wordt (sporadisch) onderbroken door voor mij nog onduidelijke redenen (vind er geen rode draad in terug)
Al een paar keer laat op werk gearriveerd hierdoor en dat maakt deze oplossing voor mij dus niet echt betrouwbaar.
Zouden deze problemen opgelost kunnen worden door gebruik van de JC1?


Met de Paasdagen ben ik in Oostende met mijn Juice Booster. Stuur me nog eens met PM uw contactgegevens en we kunnen testen.......
 
Na contact met e-driver.net schijnt dat de JuiceBooster 2 een dezer dagen voorgesteld wordt tijdens eCarTec World´s largest trade fair for electric and hybrid mobility | eCarTec in München. Ik heb hen per email gevraagd om de details. Zodra ik die heb zal ik ze posten.

Voila,

jb2-1.png
jb2-2.png


en als bijlage View attachment productsheet_jb2_D.doc

Info van:
Stephan J Grabner
Business Development Manager
e-driver.net Juice Technology
07710 285104


€999 incl BTW
beschikbaar vanaf januari 2016
It will be on www.e-driver.net for orders from end of November...
Any pre orders via my mail [email protected]

The big improvement to JB1 is its size, much smaller adapters and can be used as type 2 cable as well....
 
Last edited:
Voila, en als bijlage View attachment 98775

Info van:
Stephan J Grabner
Business Development Manager
e-driver.net Juice Technology
07710 285104


€999 incl BTW
beschikbaar vanaf januari 2016
It will be on www.e-driver.net for orders from end of November...
Any pre orders via my mail [email protected]

The big improvement to JB1 is its size, much smaller adapters and can be used as type 2 cable as well....

Mooi design! En als ik het goed begrijp hoef je niet zelf meer te spelen met de instellingen, maar gaat nu alles echt volautomatisch. Interessant apparaat zeker voor landen als b.v. Noorwegen, Frankrijk, etc.
 
Nu heb ik een originele Juice Booster.. gebruik hem met name en eigenlijk alleen op vakantie en doorgaans op 8A. De booster zelf ligt dan binnen - kabel gaat door de deuropening van de schuur. Wat zijn de risico's ? Zou ik deze beter kunnen vervangen ?


Het is wel een verliesstroomschakelaar type A EV, draagbaar laadstation 22 kW en kabel in 1 in een compacte form factor die je buiten mag laten liggen in weer en wind.
 
Nu heb ik een originele Juice Booster.. gebruik hem met name en eigenlijk alleen op vakantie en doorgaans op 8A. De booster zelf ligt dan binnen - kabel gaat door de deuropening van de schuur. Wat zijn de risico's ? Zou ik deze beter kunnen vervangen ?

Nee hoor, ook de originele is gemaakt om buiten te mogen liggen. Het enige wat ik heb toegevoegd is een draagbare verliesstroomschakelaar voor DC stroom.
 
Nee hoor, ook de originele is gemaakt om buiten te mogen liggen. Het enige wat ik heb toegevoegd is een draagbare verliesstroomschakelaar voor DC stroom.
Ik begreep dat de AC-lader van de MS een galvanische scheiding heeft. Dat maakt het risico op DC-lekstromen klein.
Door de inbouw van de verliesstroomschakelaar krijg je wel een toestel dat conform de geldende regels werd samengesteld.
 
Ik begreep dat de AC-lader van de MS een galvanische scheiding heeft.

Dat zou ik wel eens officieel willen weten want in dat geval volstaat een normale Type A verliesstroomschakelaar. Omdat Tesla niet duidelijk is over de al dan niet galvanische scheiding heb ik op verschillende plaatsen een dure Type B verliesstroomschakelaar geplaatst en een draagbare Type A EV gekocht voor de Juice Booster. Dan weet ik tenminste zeker dat ik op verplaatsing niet de oorzaak kan zijn van elektrocutie wanneer mijn Tesla door een defect een DC verliesstroom zou genereren.
 
Wel flink aan de prijs....

Maar toch... indien iemand nog een laadkastje wil bestellen en dan de UMC vast aan de rode stekker koppelt (zodat het probleem los / vast er niet meer is) en dan deze als verbeterde UMC meeneemt (en daarmee dus een laadkastje en evt. laadkabel uitspaart) dan valt het nog wel mee... als er dan ook nog een type 3 ingang zou zijn....

In een groupbuy waar de leverancier iets voor ons doet zou ik wel geneigd zijn mee te doen... al is het maar om uit te lenen:cool:
(benieuwd naar de eerste die reageert dat hij / zij m wil lenen en daarmee zijn aantal posts omhoog krikt:wink:)
 
Ja, zolang die nog niet ingeschakeld is is er een scheiding middels een relais. Zodra het relais ingeschakeld wordt is er geen scheiding meer. Het zou wel heel knap zijn een scheidingstrafo van 11kW in zo'n kleine behuizing te maken.

Dat is niet moeilijk... als gekozen wordt voor een veel hogere frekwentie dan 50Hz kan het met een heel kleine transformator. Alleen zal er dan weer een procentje rendement verloren gaan. Tenzij de huidige lader ook al werkt met zo'n hoge frekwentie om de juiste spanning te krijgen, dan dient slechts een transformator met gescheiden wikkelingen gekozen te worden. En wordt-ie daardoor een klein beetje duurder.
Maar hoe weten we zeker dat de huidige 11kW-lader NIET galvanisch gescheiden is?