robertvg
Extremely Well-Known Member
Het eerste wat ik zie als ik de configurator open:...dat ik blindelings hun configurator kan navigeren
Ik HEB nog niet eens wat geselecteerd!
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Het eerste wat ik zie als ik de configurator open:...dat ik blindelings hun configurator kan navigeren
Nou ja, wat is 460 euro dan nog op die prijs.Voor de duidelijkheid; de geclaimde laadsnelheid op 350kW en de 260kW waarmee ze beginnen is alleen op 800V laders.
Op bestaande 400V laders krijg je dus standaard maar 50kW. Wil je op 400V laders op 150kW kunnen laden heb je dus die optie van 459,80€ nodig.
Voor de duidelijkheid; de geclaimde laadsnelheid op 350kW en de 260kW waarmee ze beginnen is alleen op 800V laders.
Op bestaande 400V laders krijg je dus standaard maar 50kW. Wil je op 400V laders op 150kW kunnen laden heb je dus die optie van 459,80€ nodig.
Goede argumenten en zo denk ik er ook over. Maar als je je wil onderscheiden van de (tesla-) massa, dan is de Porsche wel de way-to-go. Het is een prachtige auto zowel interieur als exterieur. Wil je een meer praktische auto dan is Tesla in meerdere opzichten de absolute winnaar.Als ik er zo eens wat meer induik, dan vind ik de Porsche wel erg duur. De Taycan Turbo is voor wat betreft prestaties nauwelijks de betere van de M3P (die nog wel eens een boost kan krijgen via update, want vaak is er nog wel wat reserve en Tesla heeft dat in het verleden vaker gedaan). Kwa grootte gelijk.
Wellicht mooier afgewerkt enzo, maar als je de auto eenmaal echt hebt geconfigureerd zonder gek te doen en vooral veel dingen toe te voegen die de M3 gewoon standaard heeft dan zit je zo op 185.000 euro! Dat is bijna het drievoudige...
En die hogere laadsnelheid is ook maar een wassen neus. Want in 5 minuten 100 km range erbij, dat doet de Model 3 beter met V3 (30% beter om precies te zijn).
Waar Porsche het dan vooral kan winnen is op het circuit. Alleen zie ik daar het nut niet van. Voor het prijsverschil koop ik een Cayman S erbij en die is net zo snel over de ring en daar kun je wel de hele dag meer doorgassen, in plaats van een paar rondjes en dan is de accu leeg.
Ik ben, kortom, niet zo enthousiast. Binnenkort zal de uitnodiging voor de onthulling bij de dealer wel op de mat vallen, dan ga ik zeker kijken, maar ik verwacht niet dat ik daar echt van bij ga draaien.
Tsja... niet de Taycan, maar wel een porsche die (toch) niet inhalen kan:
Inhaalactie peperdure Porsche gaat gruwelijk mis
Precies dat!Het is geen auto om de Tesla rijder te doen omslaan, hij moet de Porsche rijder doen omslaan naar EV!
Grappige reactie net na de mijne over net een groot defect in het Porsche design
Ik krijg er een erg Vertu gevoel van . Ja, je kan een 5000€ Android telefoon kopen, maar heb je dan de beste smartphone?Als je nu een Porsche rijdt is er maar een beperkte kans dat je gaat kiezen voor een Tesla. Je kiest voor status met een Porsche, dat is waar marketing op inzet.
Ik zal niet ontkennen dat een Model 3 meer waar voor je geld geeft dan een Porsche Taycan, maar jouw vergelijking gaat helemaal scheef vind ik. De Model 3 performance komt qua motorvermogen in de buurt, maar voor de rest zijn het totaal verschillende auto's in een ander segment. Een Rolex/Breitling biedt ook minder dan een Seiko horloge, maar toch is er een goede markt voor. Porsche is niet voor de massa en daar hebben ze ook helemaal geen behoefte aan.Na even de specificaties van de Taycan beken te hebben blijkt deze minder te bieden dan de M3.
Porsche richt zich ook op een kleine doelgroep die bereid is extra te betalen, omdat het een Porsche is. Dat zal hier niet anders zijn.Kijk, er zal zeker een markt zijn voor de Taycan, maar de markt zal erg klein zijn.
Vergelijk een Rolex/Breitling met een Apple Watch.Een Rolex/Breitling biedt ook minder dan een Seiko horloge, maar toch is er een goede markt voor.
Vergelijk een Rolex/Breitling met een Apple Watch.
Feit is dat de Apple Watch meer omzet genereert dan Rolex en Breitling, en ik me absoluut niet kan inbeelden dat ik ooit nog een Rolex zou kopen.
En maak je geen illusie: als je niet gek gaat in de optielijst van Porsche heb je ook gewoon plastic panelen in je auto hoor. Het is een erg mooi afgewerkte auto, maar het is absoluut geen Rolls Royce of Bentley, en zelfs een Rolls vind ik wat lachwekkend want mijn Model X heeft meer automatisch openende deuren dan een RR Phantom.
De Taycan Turbo is voor wat betreft prestaties nauwelijks de betere van de M3P (die nog wel eens een boost kan krijgen via update, want vaak is er nog wel wat reserve en Tesla heeft dat in het verleden vaker gedaan). Kwa grootte gelijk.