Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Porsche Taycan

This site may earn commission on affiliate links.
Ben ook naar de onthulling van de Taycan op het Autosalon in Brussel gaan kijken (zondagavond 12/01).

Mooie show. Het viel me op dat:
- hij er in het echt best wel OK uit ziet; ook die wit/zwarte "Transporter"-velgen zijn best wel mooi (maar me door een verkoper laten zeggen dat die 20% afpietsen van het rijbereik - go figure); en
- de afwerking toch beter is dan van Tesla.

Heb er niet mee gereden maar ga er nu wel van uit dat dit wel goed zal zijn.

Tegelijkertijd:
- de koffer is echt wel petieterig klein, zowel vooraan als achteraan (waarbij ik niet snap dat ze de opening Model 3-gewijs hebben gedaan, en niet S-gewijs);
- je een veel benepener gevoel hebt in de auto in vergelijking met een S (zowel vooraan als achteraan);
- de achterbank slechts voor 2 is (waardoor ik er met mijn 3 kinderen helemaal niets aan heb).

En duur. Duur. Ongelofelijk.

Wel lekker eten.
Zonder emotie zal niemand voor de Porsche gaan. Ik vindt dat op de punten waar ik mijn MS teveel plastic vindt Porsche het niet beter doet. De deurpanelen lijken zo een doorontwikkeling van de M3 te zijn. De zit achterin ook belabberd. Het zal een auto zijn om gewoon lekker alleen te gaan sturen. Maar dat doet de M3P ook heel goed. Om dan €100k meer uit te geven en dan met dat goedkope plastic aan de buitenkant rond te moeten rijden...
 
heb afgelopen woensdag meegereden in de taycan. Hij rijdt wel echt fantastisch. Afwerking hoog niveau. Ook dat elektrische sportgeluid is wel een gave gimmick. Niet echt super ruim van binnen iets kleiner dan panamera. Schakelen met 2 versnellingen wel echt voelbaar. Allemaal niet dat geld waard maar als je het geld hebt liggen zou ik wel een taycan nemen ipv van een model s denk ik
 
  • Like
Reactions: JanG007 and Dan84
heb afgelopen woensdag meegereden in de taycan. Hij rijdt wel echt fantastisch. Afwerking hoog niveau. Ook dat elektrische sportgeluid is wel een gave gimmick. Niet echt super ruim van binnen iets kleiner dan panamera. Schakelen met 2 versnellingen wel echt voelbaar. Allemaal niet dat geld waard maar als je het geld hebt liggen zou ik wel een taycan nemen ipv van een model s denk ik
En dan in het vervolg maar met het vliegtuig op vakantie. Want je kunt niks meenemen.
 
heb afgelopen woensdag meegereden in de taycan. Hij rijdt wel echt fantastisch. Afwerking hoog niveau. Ook dat elektrische sportgeluid is wel een gave gimmick. Niet echt super ruim van binnen iets kleiner dan panamera. Schakelen met 2 versnellingen wel echt voelbaar. Allemaal niet dat geld waard maar als je het geld hebt liggen zou ik wel een taycan nemen ipv van een model s denk ik

Ik zou lekker een M3 nemen en daarnaast een 911. Voor dat geld.
 
Porsche does keep 10kWh of the battery off-limits so that certainly helps, just like Audi. All told, we added 64kWh in 30 minutes. 130kWh per uur gemiddeld.

De Model 3 haalt net geen 50 kWh op een half uur (74%) aan een Ionity charger. De Porsche dus 63kW, iets meer dan 80% op dezelfde periode.

Wat doet Tesla tegenwoordig gemiddeld (en niet piek!)? In het stuk wordt ook aangegeven dat de laadsnelheid momenteel nog wordt beperkt.

Het is vooral op 't einde dat Porsche flink doorzet, 100kW bij 80% (56 kW bij de Model3) en 84 kW bij 90% (34 kWh bij Model 3).

Ik vermoed dat de model 3 toch de snelste EV over lange afstand zal blijven, vanwege het lagere verbruik per km.