Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Porsche Taycan

This site may earn commission on affiliate links.
In een Tesla gaat hij automatisch weer terug naar 90% na een paar keer laden op 100%.
Wellicht is mijn beeld van de mensheid te rooskleurig. Maar wat Porsche doet geeft aan dat hun klanten blijkbaar te debiel zijn om dit te snappen.
Ik denk dat Porsche wel ervaring heeft met het technisch benul van automobilisten.

Als je een duur speeltje koopt, lijkt het me verstandig dat je de gebruikshandleiding leest, ongeacht je interesse/ verstand o.i.d.
De mensen die ik ken die een nieuwe Porsche hebben gekocht (ICE) hebben totaal geen besef hoe zo'n auto werkt. Ook koud worden die vol doorgetrapt en daar wordt niet al te moeilijk over gedaan. Als er een nieuw model uitkomt, dan wordt die toch weer ingeruild. Zal bij de Taycan Turbo wel niet heel veel anders gaan.
 
Net op de website gekeken van Porsche 388-412 km staat daar, ik weet niet waar jij die 463 km vandaan haalt. De officiële WLTP range is 450 km, maar die gebruiken ze dus niet in hun advertenties. De EPA score is 322 km, en dus heel wat lager.
Ik zie Tesla wel met de totaal onrealistische WLTP range van 540 km adverteren op de website voor de Model 3, maar dat is waarschijnlijk wel OK...


.

Niet goed gekeken jongen.
G6CYWxj.jpg


Je moet wel nog een €7.500 bijbetalen voor de efficiëntere motor.
 
Ik vind het nog altijd irritant dat Porsche dat pano dak nooit goed krijgt...

View attachment 450447
Vanavond bij de Schiecentrale in Rotterdam de onthulling van de Taycan bezocht. Ik had er toch echt meer van verwacht. Plastic in overvloed. De hele onderkant is van dit goedkope materiaal. Inderdaad ziet het panoramadak er triest uit zoals hierboven getoond. Verder hoopte ik degelijke dorpellijsten aan te treffen maar deze blijken bij Tesla vandaan te komen. Om dit dan op het niveau van een MS P100D te krijgen moet je €220.000,- meebrengen. Op bijgaande foto de 4S voor €169.000,- dus met 60k opties. Deze auto gaat er niet voor zorgen dat ik mijn Tesla opruim... Zeker niet met die VW Transporter velgen.
B94F060E-A2BE-47A3-8107-475C8EBA9A2D.jpeg806DBEE3-04B6-47D2-8E26-774A656D61B8.jpeg CB25F0C7-CC99-44D0-9109-AC8959006AE1.jpeg
 
  • Helpful
Reactions: nico180
Ik hoor vergelijkbare geluiden van Porschisten die 'm in Brussel op het salon hebben gezien, en teleurgesteld zijn in de afwerking.

Nu, eerlijk, toen ik de eerste keer in een 911 (991) stapte vielen me ook de plastic onderdelen op. Vond ik ook wel opvallend voor een auto van die prijscategorie, maar in de optielijst vind je natuurlijk wel items terug om die dingen te verbergen onder wat vers koeievel.
 
Ik hoor vergelijkbare geluiden van Porschisten die 'm in Brussel op het salon hebben gezien, en teleurgesteld zijn in de afwerking.

Nu, eerlijk, toen ik de eerste keer in een 911 (991) stapte vielen me ook de plastic onderdelen op. Vond ik ook wel opvallend voor een auto van die prijscategorie, maar in de optielijst vind je natuurlijk wel items terug om die dingen te verbergen onder wat vers koeievel.
Duidelijk geen Tesla killer!
 
Ik hoor vergelijkbare geluiden van Porschisten die 'm in Brussel op het salon hebben gezien, en teleurgesteld zijn in de afwerking.

Nu, eerlijk, toen ik de eerste keer in een 911 (991) stapte vielen me ook de plastic onderdelen op. Vond ik ook wel opvallend voor een auto van die prijscategorie, maar in de optielijst vind je natuurlijk wel items terug om die dingen te verbergen onder wat vers koeievel.

Klopt. Ik heb 2 Porsches gereden, 1 helemaal aangekleed en alles bedekt onder fraai leer (Boxster S). De andere geheel standaard als instapmodel (Macan). De laatste was idd plastic-fantastic en was niet merkbaar beter afgewerkt dan de gemiddelde Duitse ICE. Bij Porsche zit het verschil in de zeer uitgebreide mogelijkheden tot individualisering van de auto. Werkelijk elk onderdeel kan in in afwijkende kleur of leer worden uitgevoerd. Kwestie van budget :cool:
 
Bij Porsche zit het verschil in de zeer uitgebreide mogelijkheden tot individualisering van de auto. Werkelijk elk onderdeel kan in in afwijkende kleur of leer worden uitgevoerd. Kwestie van budget :cool:

Ik heb in de optielijst van de Taycan even aangevinkt wat ik minimaal zou willen hebben als ik een Taycan zou kopen. Voor dat bedrag koop je een Model 3 SR+ en dan kun je er ook nog mee op vakantie gaan.
 
Ik heb in de optielijst van de Taycan even aangevinkt wat ik minimaal zou willen hebben als ik een Taycan zou kopen. Voor dat bedrag koop je een Model 3 SR+ en dan kun je er ook nog mee op vakantie gaan.
Een MS performance en een M3 performance samen zijn net zo duur als een Taycan gelijkwaardig aan een MS performance. Bij Tesla krijg je er dus een M3 performance gratis bij!
 
Ik ken er twee in mijn kennissenkring die alvast een bestelling geplaatst hebben en er hun model S voor inruilen.
De Taycan zal volgens mij wel goed verkopen maar een "Teslakiller" zal het niet worden.
Er moet dringend een nieuwe S komen want die is echt wel gedateerd wat ervoor zorgt dat men sneller de overstap maakt naar de Taycan.