Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Probleem hoofd batterij?

This site may earn commission on affiliate links.
Historiek:
Gisteren NM abnormaal veel koeling van de batterijen bij stilstand. Buiten temp 25-30gr.
Tijdens Supercharging plots een kraak geluid van onder de auto - voldoe aan alsof iemand tegen de auto gereden aan.
Hierna kreeg ik bericht dat airco vermogen verminderd werd om de batterij te coolen.
moet ik me nu zorgen maken ?
 
Historiek:
Gisteren NM abnormaal veel koeling van de batterijen bij stilstand. Buiten temp 25-30gr.
Tijdens Supercharging plots een kraak geluid van onder de auto - voldoe aan alsof iemand tegen de auto gereden aan.
Hierna kreeg ik bericht dat airco vermogen verminderd werd om de batterij te coolen.
moet ik me nu zorgen maken ?

Ik weet dat als de batterij onvoldoende koeling krijgt, de airco kan worden gestopt/verminderd om meer koelvermogen te geven voor de batterij. Die melding op zich is geen reden voor zorgen. Het kraak geluid is mij niet bekend en kan simpelweg een verstelling zijn van een pompsysteem om de airco koeling te stoppen. Luchtvering kan ook een kraak veroorzaken. Zonder extra meldingen zie ik geen reden voor zorgen.

De aircocompressor gaat helpen om de batterij te koelen. Dit staat vermeld op p144 van de handleiding onder het kopje "tijdens het laden".
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt