Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Project Highland (Model 3 redesign)

This site may earn commission on affiliate links.
Standaard matten voor en achter, twee sleutelkaarten, usb stick (Transcend 256Gb), Laadkabel 32A 7.5m, Mobile Charger, gevarendriehoek/verbandtrommel en dat was

Weet iemand wat de M3 RWD Highland aan schatting van de range geeft op het display als de accu op 100% staat?

Wat doet het ertoe?
Het zal nooit (voor iedereen) juist. Er zijn teveel omstandigheden die invloed hebben op de range.
Concentreer je op het aantal % dat er in zit, en je zit altijd juist...
 
Wat doet het ertoe?
Het zal nooit (voor iedereen) juist. Er zijn teveel omstandigheden die invloed hebben op de range.
Concentreer je op het aantal % dat er in zit, en je zit altijd juist...


Eens, % it is. Ben echter nog steeds benieuwd wat de ervaring is van RWD rijders met de range in de praktijk (dus niet afgelezen maar echte kilometers), ten opzichte van een 2019 LR :).
 
Wat doet het ertoe?
Het zal nooit (voor iedereen) juist. Er zijn teveel omstandigheden die invloed hebben op de range.
Concentreer je op het aantal % dat er in zit, en je zit altijd juist...
Omdat het toch wel handig is om te weten wat nou de EPA range is, zeker als je nog in de beslissende fase tussen LR of RWD zit. Maar jij zou dus ook graag een tesla willen met 50 km EPA range, want 100% is toch 100%?

Maar terugkomend op de vraag, met 422 km zit je wel op de juiste waarde. Dat is wat er op mn proefrit RWD stond
 
  • Like
Reactions: MikerG_MC
Omdat het toch wel handig is om te weten wat nou de EPA range is, zeker als je nog in de beslissende fase tussen LR of RWD zit. Maar jij zou dus ook graag een tesla willen met 50 km EPA range, want 100% is toch 100%?

Maar terugkomend op de vraag, met 422 km zit je wel op de juiste waarde. Dat is wat er op mn proefrit RWD stond
Als je een indruk wilt krijgen van de werkelijke range kun je ook op EV database kijken. Wat daar staat vermeld is een prima gemiddelde.

 
Sinds maart dit jaar in het bezit van een MY LR. Zo tevreden mee dat we afgelopen vrijdag een ritje hebben gemaakt in de nieuwe M3.
Wat mij opviel waren de kleine verbeteringen tov de MY. Stoelkoeling bv, in de MY voor mij een kleine ramp in de zomer. Heb in heel mijn leven nog nooit zo vastgeplakt in een stoel gezeten. Afwerking interieur toch weer wat beter. met name de isolatie in de stijl bij de zonneklep. in de MY een stuk hard plastic zonder isolatie. In de M3 mooi gedempt. De led verlicht rondom zag er netjes uit, stoort mij verder niet. Achterbank staat onder een hoek, zit net even wat beter ondanks dat ik er waarschijnlijk nooit zal zitten. De drivehandel nu op de display, leuk bedacht maar of het functioneel is zal later blijken.
De andere hendel heb ik wel wat moeite mee. Voor het afslaan de knipper aanzetten gaat prima maar op een rotonde naar beneden kijken of je de juiste indrukt is niet veilig. zal waarschijnlijk wel wennen. De vering absoluut een verbetering, nog stevig maar oneffenheden worden toch beter weggepoetst.
En het uiterlijk vind ik persoonlijk erop vooruit gegaan zeker de achterkant.
Uiteindelijk was de ervaring zo positief dat de nieuwe M3 over 2 tot 6 weken op de oprit zal staan naast de MY waar we al erg blij mee zijn.
 
Sinds maart dit jaar in het bezit van een MY LR. Zo tevreden mee dat we afgelopen vrijdag een ritje hebben gemaakt in de nieuwe M3.
Wat mij opviel waren de kleine verbeteringen tov de MY. Stoelkoeling bv, in de MY voor mij een kleine ramp in de zomer. Heb in heel mijn leven nog nooit zo vastgeplakt in een stoel gezeten. Afwerking interieur toch weer wat beter. met name de isolatie in de stijl bij de zonneklep. in de MY een stuk hard plastic zonder isolatie. In de M3 mooi gedempt. De led verlicht rondom zag er netjes uit, stoort mij verder niet. Achterbank staat onder een hoek, zit net even wat beter ondanks dat ik er waarschijnlijk nooit zal zitten. De drivehandel nu op de display, leuk bedacht maar of het functioneel is zal later blijken.
De andere hendel heb ik wel wat moeite mee. Voor het afslaan de knipper aanzetten gaat prima maar op een rotonde naar beneden kijken of je de juiste indrukt is niet veilig. zal waarschijnlijk wel wennen. De vering absoluut een verbetering, nog stevig maar oneffenheden worden toch beter weggepoetst.
En het uiterlijk vind ik persoonlijk erop vooruit gegaan zeker de achterkant.
Uiteindelijk was de ervaring zo positief dat de nieuwe M3 over 2 tot 6 weken op de oprit zal staan naast de MY waar we al erg blij mee zijn.

Ben momenteel aan het kijken om de auto van vriendin te vervangen richting EV, maar ik wacht zelf nog even tot de MY Juniper - nu de Highland in massaproductie is, lijkt het mij niet dat dit nog heel erg lang zal duren.
 
Ben momenteel aan het kijken om de auto van vriendin te vervangen richting EV, maar ik wacht zelf nog even tot de MY Juniper - nu de Highland in massaproductie is, lijkt het mij niet dat dit nog heel erg lang zal duren.
Ik had begrepen dat deze pas op de agenda staat eind 2024 en wanneer de Highland een groot succes blijkt zonder al te veel in te boeten op leveringen van de huidige model Y, verwacht ik dat deze datum nog wel iets zou kunnen schuiven. Highland was er volgens mij uiteindelijk ook later dan initieel gepland.
 
Ik had begrepen dat deze pas op de agenda staat eind 2024 en wanneer de Highland een groot succes blijkt zonder al te veel in te boeten op leveringen van de huidige model Y, verwacht ik dat deze datum nog wel iets zou kunnen schuiven. Highland was er volgens mij uiteindelijk ook later dan initieel gepland.

Maakt niet uit, heb de tijd om te wachten. Model 3 heeft te weinig max trekgewicht voor het gebruik van vriendin helaas, anders had dat ook een optie geweest.
 
Ik had begrepen dat deze pas op de agenda staat eind 2024 en wanneer de Highland een groot succes blijkt zonder al te veel in te boeten op leveringen van de huidige model Y, verwacht ik dat deze datum nog wel iets zou kunnen schuiven. Highland was er volgens mij uiteindelijk ook later dan initieel gepland.
Ik denk dat eerst de fabriek in Fremont zal worden aangepast voor de nieuwe Model 3, want in de VS wordt nog steeds de "oude" Model 3 geproduceerd. Het ombouwen van een fabriek is best wel een klus en zullen ze bij voorkeur doen in een periode dat er weinig geproduceerd wordt. Hetzelfde geldt voor de Model Y die voor Europa in Berlijn wordt gebouwd. Die fabriek is net lekker op stoom, dus ik verwacht zeker niet dat ze die voor de volgende zomervakantie gaan ombouwen.

Ik ga morgen even kijken bij Tesla Hengelo naar de nieuwe Model 3. Ik begreep dat ze daar een ultra-red en zwarte Model 3 in de showroom hebben staan en een stealthgrey voor de proefritten. Toen ik de Model S inleverde (ruim 1,5 maand geleden) was ik overtuigd dat ik een Model 3 wou hebben. Nu ik weer 1,5 maand in een ICE rij is dat een heel stuk minder. Ik had verwacht dat ik het als een enorme teruggang zou ervaren, maar blijkbaar ben ik toch iets meer petrol-head dan ik dacht. Ik geniet juist weer van het rijden en het mechanische gevoel. Heb onderhand een A5 cabriolet aangeschaft (voor als de zon schijnt) en kijk nu eigenlijk stieken ook weer naar een ICE voor de overige ritten. Misschien dat een proefrit in de Model 3 me toch weer op andere gedachten doet brengen.
 
Ik denk dat eerst de fabriek in Fremont zal worden aangepast voor de nieuwe Model 3, want in de VS wordt nog steeds de "oude" Model 3 geproduceerd. Het ombouwen van een fabriek is best wel een klus en zullen ze bij voorkeur doen in een periode dat er weinig geproduceerd wordt. Hetzelfde geldt voor de Model Y die voor Europa in Berlijn wordt gebouwd. Die fabriek is net lekker op stoom, dus ik verwacht zeker niet dat ze die voor de volgende zomervakantie gaan ombouwen.

Ik ga morgen even kijken bij Tesla Hengelo naar de nieuwe Model 3. Ik begreep dat ze daar een ultra-red en zwarte Model 3 in de showroom hebben staan en een stealthgrey voor de proefritten. Toen ik de Model S inleverde (ruim 1,5 maand geleden) was ik overtuigd dat ik een Model 3 wou hebben. Nu ik weer 1,5 maand in een ICE rij is dat een heel stuk minder. Ik had verwacht dat ik het als een enorme teruggang zou ervaren, maar blijkbaar ben ik toch iets meer petrol-head dan ik dacht. Ik geniet juist weer van het rijden en het mechanische gevoel. Heb onderhand een A5 cabriolet aangeschaft (voor als de zon schijnt) en kijk nu eigenlijk stieken ook weer naar een ICE voor de overige ritten. Misschien dat een proefrit in de Model 3 me toch weer op andere gedachten doet brengen.
Had in het begin naast de model s nog een Passat, maar vond het vreselijk om daar weer terug in te moeten. Daarna naast de model s een nieuwe hybride suv, wat een gedrocht de bediening. Toen de model y ter vervanging van de model s uit 2014. Daarmee werd dat verschil echt nog wel groter. Dus zou nu graag voor een model 3 gaan als vervanging van de hybride suv. Ik hoef niet meer terug naar een ice.
 
Aangezien ik nog steeds geen afspraak had om een proefrit te maken in de Model 3 toch maar even bij Tesla Hengelo langsgegaan. Er was wat fout gegaan en dus nu een afspraak gemaakt voor volgende week. Helaas hebben ze enkel auto's met zwart interieur staan en als demo twee RWD's. Ik had graag het verschil geprobeerd tussen een RWD en LR en gekeken hoe het witte interieur er uit ziet (vooral benieuwd naar deurpanelen).

In Hengelo staat een zwarte en ultra-red in de showroom en is er een ultra-red en stealth-grey als demo. Ik heb de stealth-grey even bekeken, maar ik was niet erg onder de indruk. Waar de ultra-red toch wel een bijzondere kleur is, vond ik de stealth-grey gewoon donkergrijs (donkerder dan ik had verwacht). De Model Y quicksilver vind ik echt een bijzondere kleur, maar dat gevoel kreeg ik niet bij stealth-grey.

Ik heb geen haast en zou sowieso een auto in 2024 willen hebben (tenzij ik flinke korting kan krijgen in nov/dec 2023). Ik hoop eigenlijk dat ze in navolging van de Model Y ook de zwarte kleur van de 3 zonder meerprijs maken. Dan bestel ik een zwarte met wit interieur en standaardvelgen. Dan pak ik de SEPP subsidie mee en daarvan koop ik dan wel een setje (originele) Model 3 velgen met zomerbanden. Op de standaardset komen er dan winterbanden. Ben ik voor 45K helemaal klaar.

Overigens vertelde de verkoper mij dat de RWD "slechts" 9 speakers had en de LR over 17 speakers beschikte. Ik dacht juist dat ze dat hadden losgelaten op de Highland, maar ik zie op de website ook staan "Geniet van een nog betere geluidskwaliteit met een door Tesla ontworpen audiosysteem met tot wel 17 luidsprekers, dubbele subwoofers en dubbele versterkers.". Dat lijkt er op te hinten dat niet elke uitvoering 17 speakers heeft.

Had in het begin naast de model s nog een Passat, maar vond het vreselijk om daar weer terug in te moeten. Daarna naast de model s een nieuwe hybride suv, wat een gedrocht de bediening. Toen de model y ter vervanging van de model s uit 2014. Daarmee werd dat verschil echt nog wel groter. Dus zou nu graag voor een model 3 gaan als vervanging van de hybride suv. Ik hoef niet meer terug naar een ice.
Ik vind allebei de auto's erg fijn rijden. In een brandstofauto heb ik het gevoel echt auto te rijden en in de Tesla S reis je heel comfortabel van A naar B. Nadat ik bij Tesla geweest ben ook nog even bij Audi gekeken. Voor €55.000 haal je daar ook een nieuwe A4 station die goed in de opties zit. Vind ik een veel mooiere (vooral van binnen) en praktischere auto, maar ik weet eigenlijk niet of ik nog wel wil investeren in een nieuwe brandstofauto. Ik doe er meestal toch wel 7-10 jaar mee. Met een laadpaal op de inrit en zonnepanelen is een Tesla gewoon de verstandigere keuze.
 
Goedemorgen!

Ik heb de (maart 2020) model 3 en na 3.5 jaar nog steeds erg blij mee. Mijn vriendin wilt ook niet anders. Ik heb de Highland besteld vanwege de mooie update en vewacht hem eind nov.
Ik zit veel op Flightradar24 en Marinetraffic door bekenden in beide werelden die veel op pad zijn. Leuk om op dat soort sites wat rond te neuzen. Jullie enig idee met welk schip uit Shanghai deze nieuwe tesla's binnen komen? Benieuwd waar het schip zich bevindt nu.
Groeten!
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Wat is er praktischer aan een audi?

Dit misschien?

Schermafbeelding 2023-11-04 om 12.44.07.png
 
Goedemorgen!

Ik heb de (maart 2020) model 3 en na 3.5 jaar nog steeds erg blij mee. Mijn vriendin wilt ook niet anders. Ik heb de Highland besteld vanwege de mooie update en vewacht hem eind nov.
Ik zit veel op Flightradar24 en Marinetraffic door bekenden in beide werelden die veel op pad zijn. Leuk om op dat soort sites wat rond te neuzen. Jullie enig idee met welk schip uit Shanghai deze nieuwe tesla's binnen komen? Benieuwd waar het schip zich bevindt nu.
Groeten!
Hey, ik heb vorige week een M3 rood achterwielaandrijving gekocht, ik ben het schip dagelijks aan het volgen 😅. Als je levering ook tussen 21 november en 5 december is staat je auto waarschijnlijk op de Hoegh Trigger.

Hier kan je hem volgen: Find vessel Hoegh Trigger, IMO: 9684988 MMSI: 258389000 live marine traffic ship tracker. Current vessel position live on map, free. SAT and AIS

Als je je VIN nummer hier invult kan je zien of hij op die boot zit. My cargo | Höegh Autoliners

Volgens de tweede site komt de boot op 23 november in Zeebrugge aan. Ik ben nieuw op dit forum, dus ik weet verder ook niet hoe lang het duurt vanaf Zeebrugge tot de afhaalpunten..
 
  • Like
Reactions: job-lek
Iemand hier die al met een M3 Highland rijdt die al iets meer kan vertellen over het audiogeluid als je boven de toegelaten snelheid begint te rijden? Vraag is eigenlijk: Irritant? Moet je het bij elke rit afzetten of kan je dit ook nog permanent uitschakelen? Is de toegelaten snelheid nog steeds niet altijd correct zoals bij de huidige M3?
 
Iemand hier die al met een M3 Highland rijdt die al iets meer kan vertellen over het audiogeluid als je boven de toegelaten snelheid begint te rijden? Vraag is eigenlijk: Irritant? Moet je het bij elke rit afzetten of kan je dit ook nog permanent uitschakelen? Is de toegelaten snelheid nog steeds niet altijd correct zoals bij de huidige M3?
Jouw vragen hebben niets met het model te maken en zijn gelinkt aan de software.
Maar ik wil ze wel beantwoorden.
Audiogeluid staat standaard uit (ook bij de huidige3). Je moet het opzetten als je het wil.
Alle Tesla’s gebruiken dezelfde database voor de maximum toegelaten snelheid. Waarom denk je dat dit bij de Highland een andere zou zijn? En mocht het een andere en correctere zijn, waarom denk je dat de andere modellen die dan niet zouden gebruiken?
De database is niet altijd correct inderdaad.