Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Project Highland (Model 3 redesign)

This site may earn commission on affiliate links.
Hoi Bananenman,

Dank voor je uitgebreide antwoord! Vooral fijn om te horen dat je er zelf blij mee bent en als iemand die premium segment reed deze auto qua afwerking ook kan waarderen (zeker gezien de prijsklasse). Ik ken die vervelende snauwen richting Tesla op verjaardagen, maar doe ze af / lach ze maar weg als jaloerse of flauw bedoelde opmerkingen afkomstig van rijders met “minder auto budget”.

Wat betreft de USB stick, ik hoorde dat ze die nog wel eens in het dashboardkastje legden of misschien al plaatsen? Werkt je dashcam überhaupt of moest je er zelf een stick in doen?
Eenvoudigste manier om te zien is als er een indicator van de camera/Sentry op je scherm staat. Zonder usb stick geen Sentry videobeelden.
Sentry werkt prima en ik kan de cliplengte ook instellen, dus ik stel Nicovlaai dat er weldegelijk een usb'tje inzit :D

Als ik dit herlees vind ik dit nu niet meteen mijn mooiste moment qua technisch inzicht o_O ... 😅
En dat voor een 'zogezegde' IT'er als dagelijkse job 😁
 
Werkt sentry tegenwoordig wel fatsoenlijk met een USB stick dan? Ik kan me herinneren dat ik in mijn Model S (2018) allerlei USB sticks heb geprobeerd maar dat het eigenlijk altijd op termijn problemen gaf. Op een gegeven moment gewisseld voor een USB-C SSD en sindsdien nooit meer een issue gehad.
 
Werkt sentry tegenwoordig wel fatsoenlijk met een USB stick dan? Ik kan me herinneren dat ik in mijn Model S (2018) allerlei USB sticks heb geprobeerd maar dat het eigenlijk altijd op termijn problemen gaf. Op een gegeven moment gewisseld voor een USB-C SSD en sindsdien nooit meer een issue gehad.
Nooit problemen gehad als je maar een USB-stick had met voldoende snelheid.
Goedkope langzame USB-sticks wilde nog al eens haperen.
 
Wat ik zo apart vind is dat ik daar nog nooit last van heb gehad.
De alarmpjes zijn bij mij zeer zeldzaam.

Wellicht komt het omdat ik al >35jaar een bloedhekel heb aan mensen die niet fatsoenlijk tussen de lijntjes kunnen kleuren met hun auto en daarom ook zelf altijd daar zeer oplettend op ben.

De openbare weg is immers geen race circuit waarbij nog geen tracklimits krijgt als je nog met één wiel aan de goede kant zit.

Deze I4 had het systeem kennelijk ook uit staan.
Tja…. voor sommigen gelden er minder regels als ze in de auto stappen. Beetje dezelfde beredenering dat een kleine winkeldiefstal moet kunnen, maar een kar vol boodschappen stelen is over de grens. Het is maar net waar je de grens legt……
 
Tja…. voor sommigen gelden er minder regels als ze in de auto stappen. Beetje dezelfde beredenering dat een kleine winkeldiefstal moet kunnen, maar een kar vol boodschappen stelen is over de grens. Het is maar net waar je de grens legt……
Ze denken iig dat voor hen minder regels van toepassing zijn.
Als de auto daarop ingrijpt dan is natuurlijk de auto het probleem...
 
  • Like
Reactions: Mars2020 and wooter
Dat had ik niet verwacht. Ook als ik vergelijk via ABRP komt een 3 er substantieel beter uit vergeleken met een Y. Zelfde omstandigheden /temperatuur?
Goede vraag. Ik moet zeggen dat dit voornamelijk is op basis van "wat de auto laat zien als bereik".
Gek genoeg leek de temperatuur bij de MY relatief weinig invloed te hebben.
MY 10,000 km, gemiddeld 16 Wh/km. Auto liet bijna altijd 380 km zien met volle accu.
M3 bereik op basis van wat de auto aangeeft sinds 9 november: tot nu toe nooit boven de 385 km met volle accu.
 
Ik heb ook maar zelden meldingen van dat ik buiten de lijntjes rij, en als ik een forward collission warming krijg is het vaak omdat de tegenligger het verkeers-equivalent van een kleine winkeldiefstal wel vind kunnen.

En met wat pech sta je de volgende dag in de krant omdat je tegenligger onbedoeld een hele winkelkar wou pikken.
 
  • Funny
Reactions: Mars2020
Goede vraag. Ik moet zeggen dat dit voornamelijk is op basis van "wat de auto laat zien als bereik".
Gek genoeg leek de temperatuur bij de MY relatief weinig invloed te hebben.
MY 10,000 km, gemiddeld 16 Wh/km. Auto liet bijna altijd 380 km zien met volle accu.
M3 bereik op basis van wat de auto aangeeft sinds 9 november: tot nu toe nooit boven de 385 km met volle accu.
Hier met de M3 highland 420km en wijzigt weinig nu met de koude.

Vandaag op 14kwh gebleven en interieur per ongeluk veel te warm opgewarmd met de timer… doen we geen 2x wat was dat zeg :D

Alle materialen hadden de hitte opgeslaan en ik heb veels te warm gehad haha :D
 
  • Like
Reactions: DJF3
Ze denken iig dat voor hen minder regels van toepassing zijn. Als de auto daarop ingrijpt dan is natuurlijk de auto het probleem...
Ik heb geen moeite dat de auto mij waarschuwt (alhoewel het wel weer meer betutteling is), maar op de route die ik rij klopt de snelheidsweergave totaal niet. De N36 is al een hele tijd 100km/u over het traject dat ik rij, maar dat is bij Tesla nog steeds niet doorgevoerd. Het wordt vervelend als je gepiep krijgt als het niet klopt. Gevolg is dat je het uitzet en de zinvolle piepjes ook niet meer hoort.
 
Meeste auto’s hebben herkenning van verkeersborden. Tesla met zijn advanced vision kan dat niet. Behoorlijke misser als je de kaartgegevens niet up-to-date hebt.
Tesla heeft het wel. Een verdwaald 30km/u bord van wegen pikt hij op. Met AP1 werkte het echter beter dan met met de huidige AP.
De release notes van 2023.44 beloven beterschap. Vanmorgen geïnstalleerd, nog niet mee gereden.
 
Tesla heeft het wel. Een verdwaald 30km/u bord van wegen pikt hij op. Met AP1 werkte het echter beter dan met met de huidige AP.
De release notes van 2023.44 beloven beterschap. Vanmorgen geïnstalleerd, nog niet mee gereden.
Net korte rit gedaan, snelheidborden worden herkend en getoond.
Ik reed op 90km/u weg, er werd een bird van 70 herkend, getoond, vlax ikoontje werd aangepast, maar AP bleef 90 rijden.
Zone 30 werd herkend, maar na eerste straat rechts te nemen ging de wagen weer naar 50.
Behalve de display lijkt er dus niet veel veranderd.
Er is nog werk aan de winkel.
 
Heb jij wellicht FSD of is het iets dat niet op de Model S van 2018 zit en enkel op de nieuwere auto's? Ik heb namelijk nog nooit gehad dat mijn auto een snelheidsbord herkende.
Ik heb EAP.
Mijn MS2016 (AP1) had ook snelheidsbordherkenning en die werkte veel beter dan de AP2 en latere versies.
Had wel een probleem met de einde beperking en bebouwde kom borden.
 
  • Like
Reactions: Powergerry
Goeiemorgen,

Nieuw lid hier, al lees ik al een tijdje mee op dit forum. Ik ben zaterdag mijn Model 3 gaan afhalen in Brugge en ik heb een vraag over de ambient light strip. Weet iemand waarom de helderheid van die strip verminderd na een tijdje? Ik kan een kleur kiezen en dan is die strip mooi helder in de gekozen kleur. Maar na een tijdje rijden dimt de helderheid.

Vanmorgen vertrokken in het donker en ook dan bijna geen helderheid.

Weet iemand hoe dit komt?
 
  • Like
Reactions: Vlaaiman
Goeiemorgen,

Nieuw lid hier, al lees ik al een tijdje mee op dit forum. Ik ben zaterdag mijn Model 3 gaan afhalen in Brugge en ik heb een vraag over de ambient light strip. Weet iemand waarom de helderheid van die strip verminderd na een tijdje? Ik kan een kleur kiezen en dan is die strip mooi helder in de gekozen kleur. Maar na een tijdje rijden dimt de helderheid.

Vanmorgen vertrokken in het donker en ook dan bijna geen helderheid.

Weet iemand hoe dit komt?
Hey Els,

Ik ervaar hetzelfde met mijn Model 3. De helderheid is heel laag van de ambient lights, en ook niet te wijzigen in het menu. Hopelijk ooit wel te regelen zodat het kan ingesteld worden? Ik vind het een heel mooie touch in het interieur.

Dit klinkt heel raar maar, heb je mij toevallig aangesproken onlangs in het Aernoudt filiaal regio Lede Oost-VL? :)
 
  • Like
Reactions: Vlaaiman