Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Rit planning met tussenstops keuze SC door auto zelf

This site may earn commission on affiliate links.
Als ik een trip doe en als ik me baseer op de navigatie van tesla dan geraak ik er wel nooit... Bijvoorbeeld op zomerreis via Franse wegen aan 130 km/h....

Ik moet echt wel constant zelf zien waar ik ongeveer ga laden want ik verbruik zeker 220 wh/km... Dat is toch vervelend. Heeft niemand anders hier last van?

Ik krijg dan de melding blijf onder 120/110/... km/h om uw bestemming te bereiken.

Deze melding ook gehad op weg naar Oostenrijk (1.100 km enkele reis) Aanbeveling opvolgen is beoogde lader ruimschoots halen. Of gewoon negeren en met 150 km/uur doorrijden. Dan volgt al snel een herberekening met een lader iets eerder op je route. Bij een tussenstop kun je overwegen om iets meer te laden dan op scherm weergegeven zodat je de volgende lader ook ruimschoots kan halen met 130-150 km/uur. Of even spelen met druk bezette laadpunten (overslaan) of afstemmen met pauze/eet momenten -> = langer laden. Ik had een bepaalde route met laders in gedachten maar e.a. direct laten schieten. Lekker rijden zoals het uitkomt en de laders uitkiezen welke letterlijk op je pad komen. Zal met een LR iets eenvoudiger zijn dan met een SR maar in beide gevallen past de auto zich wel aan op de berijder(s) ;)
 
Tot 100% laden onderweg is tijdverlies, want de laadsnelheid is op het laatste is veel te traag. Tenzij je de eerstvolgende 250-350km geen SuC meer tegen komt. Ik vertrek aan de SuC altijd als het vermogen onder de 70 kW daalt en de volgende SuC dan bereikbaar is met 5-10% overschot (wat meestal wel zo is in West Europa). Meldingen negeren, zolang de bestemmingsestimate boven nul ligt. Als die er onder duikt dan is dat snel gecorrigeerd door even naar 110 te vertragen.